Pozdravljeni! Zdaj v mesecu maju smo imeli v šoli res ogromno stresa zaradi testov itd. in jaz stresa ne zmorem in ne znam obvladovati. Zdaj z testi počai končujemo ampak jaz sem pod nekim groznim stresom, ki dostikrat nima nekega razloga. V četrtek gremo na ekskurzijo in sem pod stresom, ker nočem iti, že 3 dni poslušam žalostno glasbo, nimam volje do življenja, ker nočem na ekskurzijo. Moji razlogi zakaj nočem na neko ekskurzijo so večino starh pres slabostmi. Ne vem zakaj ampak strah me je slabosti. Tablet proti slabosti mi starši ne pustijo in v naprej se sekiram za take stvari. Drugače nimam nekih težav z slabostmi na avtobusu (nočem prehitro govoriti) ampak me vseeno skrbi. v šoli imamo učitelja za glasbo in mi v njegovem razredu ni prijetno, ker ves čas hodi po razredu in me to dela živčnega, preprosto sem po dstresom v njegovi učilnici in v bližini njega, dobim vijolične roke, slabo mi postane, občutek imam, da bom padla skupaj, potna sem itd. in ko pridem iz razreda se vse normalizira. Ne pričakujemo dobenih rezultatov od testov ali ne pišemo testa, da bi lahko bila zaradi tega pod stresom ampak ni mi prijetno v njegovem razredu. Ne vem kaj naj najredim, ko se mi to zgodi. Tudi stresa ne morem obvladovati, probala sem z meditacijo pa imam tako težko glavo, da me kar zanaša, nimam nekih stvari, ki me pomirijo, veselijo npr. (športi, branje). In zanima me tudi, zakaj sem dostikraz pod stresom brez nekega razloga oz. ni razloga za stres pa sem v stresu in da imam take simptome, da imam občutek, da bom padla skupaj, roke dobim vijolične, slino pretirano požiram, špika me v želodcu. Zaradi stresa sem tudi dobila sindrom razdraženega črevesja in želodca, ki se je v okoli 1 letu sindrom razdraženega črevesja umiril, razdraženega želodca pa še kar traja in vztraja.
Uredništvo
Marjetka Gojkošek

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena.
Hvala, da si se obrnila na nas in nam zaupala svojo stisko.
Glede na opisano bi rekla, da si v zadnjem času veliko bolj pod stresom, saj je bilo v šoli veliko testov in visokih pričakovanj. Večina mladostnikov se proti koncu šolskega leta počuti nemirne, utrujene, izmozgane. To se lahko pri različnih ljudeh različno kaže. Tebi se stres kaže v obliki razdraženega črevesja in želodca, opisuješ, da ti je slabo in ti gre na bruhanje. Kdo drug se recimo poti, ali pa ga boli glava, se težko sprosti ali pa ne more spati.
Če greva lepo po vrsti: če ti je težko iti na ekskurzijo, a je kakšna opcija, da ne bi šla? Če pa že moraš iti, ali bi lahko izbrala kakšne bolj zdrave načine soočanja s stresom, namesto takšne, ki neprijetna občutja samo še poglobijo? Recimo namesto poslušanja žalostne glasbe bi poslušala in počela kaj bolj veselega.
Občutek imam, da se mogoče v stresnih časih še bolj zaviješ v stres in neprijetne občutke, namesto da bi šla v nasprotno smer in se v tistih časih podprla in spodbujala k nečemu, kar bi ti pomagalo (ne pa kar bi te še naprej držalo v stresu).
Stres in strah sta zelo tesno povezana. Ko imamo strahove, ki si jih težko razložimo in nam je zaradi njih neprijetno, pademo v stres, ker jih ne rešujemo oz. jim dovolimo, da nam 'zrastejo' čez glavo. Potem se v stres 'potopimo', namesto da bi se v tistem trenutku ustavili in si rekli: kaj pa jaz zdaj potrebujem? Če me je strah, kako (in komu) se lahko potolažim? Če sem pod stresom, kako se lahko sprostim? Če mi nekam ni za iti, a se lahko odločim, da ne grem, in če se gre za šolo, kjer moram hoditi na stvari, a se lahko o tem s kom pogovorim, da mi bo lažje? A mi lahko pri tem kdo pomaga? Mi pa se namesto teh vprašanj kar predamo, dneve in dneve prežimo v razmišljanju o najslabših stvareh, namesto da bi bili v iskanju kvalitetnih rešitev.
Praviš, da si pogosto v stresu brez razloga. Menim, da ima vsak stres razlog, najdemo pa ga lahko tudi v našem razmišljanju o tem. Če mi mislimo, da nekoga ne maramo, da nam do nečesa ni in kar naprej razmišljamo o tem, potem se bomo prav gotovo tako tudi počutili. Če pa se usmerimo v reševanje in iskanje bolj učinkovitih strategij, pa bomo veliko lažje 'splavali' spet na površje.
Pred koncem te samo še prosim, da nam sporočiš, ali bi želela iti h kakšnemu psihologu, da ti lahko pošljemo linke do virov pomoči. Če se že dlje časa ukvarjaš s tem in ti je težko, potem bi ti toplo priporočala strokovno pomoč.
Želim ti vse dobro.
Srečno!
Marjetka Gojkošek, mag. psihologije
po
podstresom
Pozdravljeni!
Prosili ste me, da vam naj napišem, ali bi želela h psihologu, ali hodim. Bila sem že na pogovoru pri prihologu, ker me je napotila zdravnica, ker je opažala, da sem ves čas zaskrbljena. Psihologinja mi je dala nekaj nasvetov npr. da ni samo šola vse tudi zabava more biti ampak preprosto jaz se preveč poglabljam v šolo in se nikakor ne morem sprostiti. Tudi njeni nasveti so mi na žalost izpuhteli iz glave, ker sem bila tam pred kakim mesecem in se je v tem času v moji glavi naložilo ogromno novih stvari in sem večino nasvetov pozabila.
Hvala za odgovor.
Uredništvo
Marjetka Gojkošek
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Hvala, da si se ponovno obrnila na nas.
K psihologu je potrebno redno hoditi, da se naučimo bolj zdravih strategij spoprijemanja s stresom in da se naučimo drugače razmišljati o naših situacijah in stresu samem.
Zato te razumem, da si pozabila, bi pa te povabila, da ponovno razmisliš o tem. Psihologinja je namreč imela prav, ko je predlagala zabavo in več ukvarjanja z lepimi stvarmi, ki bodo ublažile stisko in stres.
Predlagam, da si na naši spletni strani pogledaš različne vire pomoči, ki so ti na voljo. Od tega bi ti najbolj predlagala Center za duševno zdravje otrok in mladostnikov (link boš našla na zornji povezavi). Izbereš tebi najbližjo lokacijo in jih pokličeš. Za njih ne rabiš napotnice, obravnave so brezplačne. Obstaja še ena možnost, in sicer psihološke svetovalnice Posvet, za mladostnike so v Ljubljani, Celju in na obali. So prav tako brezplačne, za njih ne rabiš napotnice. Telefonsko številko in email boš našla na njihovi spletni strani.
Sicer pa te povabim, da še malo raziščeš rubkriko Poišči pomoč, če bi ti slučajno kakšna druga pomoč (recimo telefonsko svetovanje) bolj ustrezalo.
Želim ti, da se uspešno soočiš s stresom, pa srečno!
Marjetka Gojkošek, mag. psihologije