Ne morem jokati pred ljudmi. Začelo se je na koncu 2. Letnika srednje šole, takrat sem nazadnje jokala pred ljudmi. Kar koli se mi zgodi slabega nekako potlačim vase. In, ko me nekdo vpraša kako sem glede te slabe stvari rečem da sem vredu. Jokam samo, ko se na samem, pred deugimi tudi doma se delam močno in da se slabo stvar sprejela, a je v resnici nisem. Velikokrat, ko se pogovarjam s kakšno prijateljico o teh tako rečeno slabih stvareh mi gre na jok, ampak se ne morem jokati. Jok zadržim v sebi. Res ne zanima zakaj ne morem jokati? Veliko mi jih reče to moraš dati ven iz sebe jaz pa ne morem.
Uredništvo
Urška Meolic Kotnik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala, da si se s svojim vprašanjem obrnila na nas. Videti je, da si se znašla v neprijetni situaciji, ki traja že nekaj časa. Praviš, da ne moreš jokati pred drugimi, da večkrat poveš, da si slabe stvari sprejela, čeprav jih nisi. Jokaš samo, ko si sama, pred drugimi ne moreš in te zanima, zakaj je temu tako.
Praviš, da so ti tudi bližnji že večkrat rekli, da je potrebno čustva dati iz sebe, se zjokati in predelati težke oziroma žalostne situacije, dogodke. Najverjetneje sama najbolj veš, kaj je vodilo k temu, da ne moreš jokati pred drugimi, kaj se je dogajalo ali se še dogaja, kar bi lahko vplivalo na tebe in na to, da imaš neko blokado pred jokom. So te morda doma vzgajali in učili tega, da ne smeš pokazati solz oziroma jokati pred drugimi, da moraš ostati močna? Morda si preko tega razvila določene vzorce vedenja in zato ne jokaš pred drugimi. Če namreč pokažemo svoja čustva, pokažemo s tem tudi, da smo ranljivi, da smo človeški, kar nas dela edinstvene in drugačne. Če ne moreš jokati, mogoče v sebi čutiš kakšno napetost, tesnobo oziroma se ti zdi, kot da je telo v nekem krču, ki te nekako ne spusti? Če je temu tako, potem bi nujno morala sprostiti vsa nakopičena čustva s tem, da bi se lahko izjokala in bi tako tudi na telesnem nivoju prišlo do olajšanja.
Napisala si, da lahko jočeš, ko si na samem. Mogoče skušaj vse tisto, kar tiščiš in držiš v sebi, tako sprostiti preko joka, ko si doma sama v svoji sobi, ko te nihče ne sliši, če se na takšen način počutiš bolj varno. Če se ti zdi, da ta težava presega tvoje spoprijemanje z njo, pa ni nič narobe s tem, če greš do svojega osebnega zdravnika in se z njim pogovoriš o tem. Takšne stvari se lahko namreč tudi pokažejo kot depresivna simptomatika, o čemer bo zdravnik vedel več povedati ter te usmeriti. Ne pravim, da je pri tebi zagotovo tovrstna težava, ampak če zadeva traja že dlje časa in se nič ne spremeni, čustva ne sprostiš iz sebe, ti morda resnično lahko najbolj pomaga pogovor z zdravnikom. Prav tako je pomembno, če imaš ob sebi kakšno dobro prijateljico ali osebo, kateri lahko najbolj zaupaš, saj ji tako lahko poveš več o tvoji težavi, kar te bo tudi razbremenilo.
Upam, da sem ti z odgovorom pomagala in te lepo pozdravljam,
Urška Meolic Kotnik, mag. psihologije
Ma
Magdalena
Pozdravljeni , zelo rada bi se zjokala , pa mi nikakor ne uspe ...imam občutek , da mi bo razneslo glavo .../ topa bolečina .. _vem da je to psihosomatskega izvora , in pred leti , ko sem se zjokala , mi je odleglo . Kaj naredit ?
Uredništvo
Pozdravljeni,
portal #Tosemjaz je namenjen mladostnikom in njihovim težavam pri odraščanju. Svoje vprašanje lahko naslovite na med.over.net, obrnete pa se lahko tudi na enega izmed Centrov za duševno zdravje odraslih.
Prijeten pozdrav iz uredništva