zdravo, stara sem 16 in pišem, zaradi enega problema. Koker je že možno razbrat iz naslova, nemorem preboleti bivšega. Bil je moja prva ljubezen skupi sva bla 2 leti. Spoznala sva se tam kjer je meni najlepše in sicer na odru. Z njim sem prvič doživela vse. Od prve ljubezni, prvega razmerja, poljuba, spolnega odnosa...itd. V glavnem vse prvič. On je od mene starejši 2 leti starejši, zato sva si bila kod eno. Bil je noro lep , a poleg tega še noro prijazen, ljubezniv, res tako nežen fant. Ko si ga spoznal nisi moral verjeti ,da je lahko fant tako mlad, pa tako zrel sploh v današnjem času. še moja mami je rekla ,kok ti je uspelo dobit tako popolnega fanta. Res je bilo vse super dokler se ni enga dneva v avgustu začel obnašati malo čudno. Ponavadi kjer koli sem bila je bil on zraven, ko smo kje sedeli bili na obisku sem jaz zmeraj sedela na njegovih kolenih, non stop me je držal za roko me ljubčkal ,objemal, preden sva šla kam starn od drug drugega sva se poljubila. A takrat sem enega večera šla s kolegicami ven. On je bil pri meni doma in ko sem prišla je z mojimi na kavču gledal tv. Ponavadi takoj ko sem prišla je že na pragu priletel in me poljubil pozdravil, takrat pa ne. Malo mi je bilo čudno ampak sem milila da je najbrž s čim zaposlen. Pridem v dnevno gledajo tv, on sedi jaz pridem se usedem h njemu mu rečem: Hej ljubi! In ga poljubim na lice. On samo gleda v tv in reče z takim čudnim tonom: o zdravo. In to ni bil samo en primer kar veliko jih je bilo. Videla sem da je bil veliko na telefonu smejal se je in si pisal mesiče z nekom. Meni je bilo to zelo čudno ,zakaj? A ta najin odnos je še bolj strmoglavljal do te stopnje da sva si dobesedno ratala ko tujca. Niti pogovarjala se nisva, potem sem le enega dneva pogledala zakj ima fon rajsi od mene in vedela velik ❤️ pri sporočilu: Lepa si❤️. Takrat sem videla in razumela zakaj je postal hladen. Zbrala sem pogum in mu rekla ,da vse vem in da mi naj pove v obraz da ne želi bit več z mano. Odgovoril je: Zakaj me to sprašuješ? Rekla sem vse vem zakaj se delaš da ni nič. In pol je reku no brezveze je če vse veš reku je hvala ker sem imel s tabo 2 čudoviti leti, bilo je lepo, a v smislu vsaka sreča se nekje konča. Tako sva se rašla Septembra 2022. Hudo mi je blo za njim , a več kod jokat itak nisem mogla. Bla sm tudi jezna na njega. Noben doma ni mogel vrjet da sva se razšla. Od jeze sem ga hotela pozabit. A je to ne mogoče. Zmeraj ko ga hočem izbrist iz svojega življenja se zopet pojavi. Ko sva se sebtembra razšla sem ga že oktobra srečala v mestu z svojo novo punco kako sta se objemala, ko sem šla mimo sva se le pozdravila in sem se takoj spomnila na vse bolečine ko sem ju nekaj časa gledala iz klopce kako se imata rada sem takoj videla vse najine spomine. Zmeraj ga nekje srečam. Odkar sva šla narazen sem ga že vsaj 10x srečala. Od tega sem ga ravno včeraj slišala ko je bil gost na enemu radiju in govoril kako živi, šola, pa punca pa, njegov prvi poljub kak je bil take ljubezenske stvari in mi je tako neprijetno postalo. Nemorem se ga znebiti. Vse povsod ga vidim. Preprosto ga nemorem pozabit. Hočem in ob enem ne morem. Nisem pa človek ki bi imel tako močno voljo ,da bi ga lahko kljub tem vsem pozabils kod je on mene. Kaj naj?
Uredništvo
Urška Koštomaj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
praviš da si imela z bivšim fantom res lep odnos. Bil je vse kar si želela od fanta, z njim doživela vse prve stvari v romantičnem odnosu. Potem pa si ugotovila da si fant piše z drugo punco. To te je presenetilo, občutila si močno žalost in občutke jeze. Odkar sta šla narazen ne moreš nehati misliti nanj, saj te določene stvari nanj spomnijo. Trudiš se da bi ga pozabila a je težko.
Iz opisa lahko vidim da ti je fant pomenil res veliko. In zaradi te močne navezanosti ter ljubezni verjamem da je tako močna čustva težko kar odmisliti. In kot si že sama ugotovila, jih ne moreš kar odmisliti. Omenjaš močno voljo pri procesu pozabljanja. Močna volja nima veliko s spremembo čustev do določene osebe. Lahko pa jo uporabiš pri sebi da vztrajaš pri tem da sama ne iščeš informacij o njemu (npr. ga ne preverjaš na socialnih omrežjih, se poskušaš zamotiti, se ukvarjaš s stvarmi preko katerih spoznavaš sebe - delaš na sebi itd.).
Čustva pridejo in gredo. Njihova intenzivnost se sčasoma zmanjša. Toliko kot so bila močna čustva, toliko več časa potrebujemo da čustva izvenijo. Ampak bodo, še vedno so saj drugače ne moremo naprej. Tebe pa čaka še dolgo in lepo življenje. Prvi korak pri pozabljanju druge osebe je SPREJEMANJE SITUACIJE in biti v stiku s svojimi čustvi. Vzemi si čas zase, poišči miren kotiček, razmišljaj ali uporabi dnevnik in zapisuj. Pomisli na to kako sta se spoznala, kaj vse sta skupaj doživela, kako si se ob tem počutila, kako si se tekom odnosa sama spremenila, na kakšen način sta zaključila, kako si se ob tem počutila, kako se počutiš zdaj. In na vse to na koncu poglej z razdalje. To je bil del tvojega življenja. Res lep del, ki ti je dal veliko lepega, novega. Sprejmi ta del življenja. In zdaj te čaka naslednji del, morda še boljši, drugačen. Sprejmi misel da prihaja novo obdobje. Morda ob tem občutiš malce negotovosti saj ne veš kaj te čaka. A poskusi občutiti prijetno vznemirjenje, ki te pozitivno motivira za naprej v smislu 'kaj vse lepega me še čaka'. Tudi ti si malce drugačna, saj si s tem odnosom in vsem kar si doživela zrasla. Sprejmi sebe! In zaupaj življenju. Tako je moralo biti, kako se ti na ta dogodek odzoveš pa je odvisno od tebe. Zavedaj se da boš tudi ti ponovno doživljala zaljubljenost ampak z drugim fantom, ko boš pripravljena. Ponavadi to pride ko to sploh ne pričakujemo. V vmesnem času pa je super če delaš na sebi, počni stvari ki so ti všeč, preizkusi kaj novega, spoznaj se! Ker dobro je da vemo kdo smo in kdo nismo, predvsem ko se ponovno znajdemo v odnosu z drugo osebo.
Tudi to da ga boš še srečala je potrebno sprejeti, predvsem če oba zahajata na podobne kraje. Sprva bo težko ampak sčasoma boš spoznala da se te srečanje vse manj dotakne. Če se le da se poskušaj izogniti srečanju, v nasprotnem primeru pa najdi način s katerim boš srečanje lažje prenesla. Morda že sama misel 'zmorem to', 'aha lej jo mojo preteklost' ali pa misli preprosto preusmeri na druge stvari (npr. pomisli kaj vse moraš tisti dan še opraviti).
Torej za prebolevanje osebe potrebujemo čas. Ne hiti pri tem in se ne obremenjuj. Že mora tako biti in zapomni si da boš iz te situacije odšla močnejša in modrejša.
Želim ti vse dobro!
Urška Koštomaj, mag. psihologije