Kako dobiti punco. Poznava se že dve dobri leti preko mojega najboljšega prijatelja. Ko sem prišel v višji razred se vec druziva in dobivava. Ona me ima za najboljšega prijatelja. Jaz sem jo mel pred letom tudi za prijateljico, ampak v tem letu mi je postala zelo všeč. Druživa se na šolskimi odmori in med prostim časom. Ona mi je zelo zelo všeč. Ampak rekla mi je da sem jaz njej všeč, ampak sem na drugem ali tretjem mestu njenega fanta. Zaj me pa zanima kako pristopit do nje, da me nebi zafrkavala in da bi uničil najin odnos in tudi kaj bi si mislili drugi. Tako da me nebi zafrkavali. Kako pristopit do nje.
Lp MUHI
Uredništvo
Nina Govc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen!
Praviš, da ti je všeč punca, ki jo poznaš že dve leti preko skupnega prijatelja. V zadnjem času skupaj preživljata veliko prostega časa, zaradi česar si do nje razvil močnejša čustva. Pravi, da si ji všeč, vendar te vseeno skrbi, da te vidi le kot prijatelja. Sedaj te zanima kako pristopiti do nje, brez da bi uničil vajino prijateljstvo, hkrati pa te skrbi, kaj si bodo o tem mislili drugi in kako se izogniti posmehovanju.
Najprej je pomembno razumeti, da so tvoji občutki povsem normalni in naravni. Situacija, v kateri si, je zelo pogosta za tvojo starost, saj začneš v tem obdobju doživljati nova čustva in se bolj zanimati za ljubezenske odnose.
Sprva je pomembno, da sprejmeš svoja čustva. Nič ni narobe, da ti je punca všeč in da si želiš biti z njo več kot le prijatelj. Ampak poskusi razumeti, da morda ona ni na isti točki kot ti in tudi to je povsem v redu. Trenutno sta si zelo blizu kot prijatelja, kar je nekaj zelo dragocenega. Če bosta ohranila dober odnos, bo morda kasneje prišel trenutek, ko se bo vajin odnos razvil v več kot le prijateljstvo. Ko se družiš z njo, bodi pozoren na to, kaj jo veseli in kakšne stvari rada počne. Pokaži ji, da jo spoštuješ in ceniš kot osebo, ne samo kot punco, ki ti je všeč.
Prav tako se lahko z njo pogovoriš o svojih čustvih. Ko čutiš, da je pravi trenutek (ko sta sama in v sproščenem okolju), ji lahko odkrito poveš, kaj čutiš. Lahko ji rečeš, da želiš biti z njo iskren in da se ti zdi, da ti v zadnjem času pomeni nekaj več kot le prijateljica. Prav tako je dobro, da ji poveš, da ne želiš uničiti vajinega prijateljstva, ampak želiš z njo podeliti svoje misli in vedeti kako se ona počuti ob tem. S tem ji boš pokazal, da ti je mar za vajin odnos, ne glede na to, kakšen odgovor ti bo dala.
Če ti pove, da trenutno ne čuti enako, ne pritiskaj nanjo in spoštuj njen odgovor. Rečeš ji lahko, da je tudi to v redu in da ti vajino prijateljstvo še vedno veliko pomeni. Ljubezen in prijateljstvo morata temeljiti na obojestranskih občutkih, zato je bolje, da si potrpežljiv. Prav tako bo spoštovanje njenega mnenja pokazalo tvojo zrelost.
Naj te ne skrbi preveč, kaj si mislijo drugi. Tvoja sreča je pomembnejša od mnenja tistih, ki te zafrkavajo. Razumem, da je včasih težko ignorirati zbadljivke s strani svojih prijateljev, vendar so mnogi tvoji vrstniki v podobnih situacijah, tudi če tega ne pokažejo. Če te drugi začnejo zafrkavati, jim pokaži, da te to ne moti. Ostani miren in samozavesten, saj se bodo tako hitro naveličali zbadanja. Tvoj odnos s punco je le med vama in ne med tabo ter drugimi ljudmi.
Pomembno je tudi, da si potrpežljiv. Ljubezen v tvojih letih je nekaj, kar se razvija počasi. To je čas, da se učiš o sebi in o odnosih. Punca, ki ti je namenjena, bo to prepoznala, ko bo pravi čas.
Torej ohrani vajino prijateljstvo, bodi iskren do nje in ne pritiskaj. Poskusi uživati v trenutkih, ki jih preživita skupaj, ne da bi preveč razmišljal o tem, kaj prinaša prihodnost. Vse se bo postavilo na svoje mesto, ko bo čas pravi.
Želim ti vse dobro in te lepo pozdravljam.
Nina Govc, dipl. psih. (un)