Ze kar nekaj let opazam, da za nobeno stvar nisem nic kaj posebi navdusena. V sebi ne cutim nic. Ne vem ce razumete, ampak ne znam razlozit. Niti najljubsa sladica v meni ne izzove kakega veselja ali navdusenja ker jo jem, niti obisk koncerta svoje najljubše skupine itd, skratka za vse stvari tako. Pa ne vem zakaj, kaj to pomeni? Kako je mozno, da ne najdem/ne cutim nobenega veselja v sebi? Bi morala kake tablete jemati, mi kaj manjka?
Uredništvo
Lina Buršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
če te prav razumem, ne zaznavaš, kot da bi te kaj veselilo in navduševalo, in se ti zdi, da si ujeta v občutkih praznine. Pomembno je, da si te občutke prepoznala in da o njih razmišljaš. Občutki praznine niso nujno vedno znak motnje, vendar je pomembno, da si jih prepoznala, o njih razmišljaš in si želiš spremembe.
Praviš, da te niti najljubše stvari ne razveselijo. Kaj pa te je nekoč razveseljevalo in v čem si uživala? Je to mogoče kakšen hobi, aktivnost ali kaj drugega? Morda pomisli tudi na svoje prijatelje in prijateljice, družino, ljudi, ki jih imaš rada in so ti blizu - kako se počutiš z njimi in ob njih? Poleg stvari, ki so te razveseljevale v preteklosti, pomisli tudi na stvari, ki bi si jih želela izkusiti. Je kaj takšnega, kar si že dlje časa želiš storiti, je kaj na tvoji ‘to-do’ listi?
Na tem mestu pomisli tudi, koliko časa se že soočaš s temi občutki? Se je v tem času kaj spremenilo v tvojem življenju? Namreč občutki praznine se lahko pojavijo ob večjih stresnih dogodkih, s katerimi se soočimo v življenju.
Pomembno je, da v vsem tem poskrbiš zase - osredotoči se na sebe in na svoje potrebe. Pomisli na to, kako se počutiš - tako čustveno kot v svojem telesu. Pomembno je, da si v stiku s seboj in tudi okolico - razmišljaj, kaj dogodki okoli tebe izzovejo v tebi, o čem razmišljaš, kaj te razveseli. Mogoče si stvari tudi zapiši. Poskusiš lahko z zapisovanjem tega, za kar si hvaležna v preteklem dnevu in česa se veseliš v prihodnjem. In nič za to, če vsak dan ne najdeš treh stvar, saj je tudi manj povsem v redu.
Nazadnje ti želim še sporočiti, da bodi do sebe potrpežljiva in sočutna. Morda bodo te občutki praznine še vztrajali, morda se bodo vrnili čez nekaj časa. Bolj kot to, da jih želiš pregnati, jih obravnavaj kot sporočilo. Prav tako ti lahko predstavljajo signal, da raziskuješ smisel svojega življenja in kako ga želiš preživeti!
V kolikor zaznaš, da te občutki praznine ovirajo pri vsakodnevnem delovanju, v odnosih in na drugih življenjskih področjih, se lahko obrneš na vire pomoči:
strokovnjaka v okviru svetovalnice programa To sem jaz (razpored pogovorov je objavljen tukaj), Centre za duševno zdravje, Svetovalne centre za otroke, mladostnike in starše, telefonske linije pomoči: TOM telefon (116 111, vsak dan od 12. do 20. ure), Klic v duševni stiski (01 520 99 00, med 19. in 7. uro zjutraj), zaupna telefona Samarijan in Sopotnik (116 123, 24 ur na dan).
Toplo te pozdravljam,
Lina Buršič, dipl. psihologinja (un)