Zdravo!
Imam zelo dobro učiteljico geografije. Sicer večina mojih vrstnikov ne meni tako, saj trdijo, da je zelo stroga (tudi sama bi se strinjala s tem) vendar pa je do mene res prijazna in mi je večkrat pomagala z nasveti npr. kako premagati tremo, da se ne smem ozirati na to, kaj si drugi mislijo o meni in podobne stvari. Vidim jo kot svojo drugo mamo. Ker mi res veliko pomeni bi ji to tudi na nek način rada povedala ampak ne vem kako. Skozi vsa ta leta sem se nanjo zelo navezala in, ker letos zaključujem osnovno šolo me skrbi, kako bo v srednji šoli brez nje. Zelo rada bi se ji zaupala o nekaterih svojih manjših problemih ampak ker ni moja razredničarka in, ker se z mojo razredničarko zelo dobro razume me je strah da bi vse to delila z njo ali katero drugo učiteljico. (Ob tem bi se jaz počutila nelagodno).
Lp.
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Praviš, da si se zelo povezala s svojo učiteljico geografije in predstavljam si, da si ji hvaležna za vso njeno podporo. Zanima te, kako bi ji izrazila svoje občutke, preden boš zaključila osnovno šolo.
Pomembno je, da drugim sporočimo svoja čustva in verjamem, da bi bila učiteljica vesela, če bi vedela, kako pomembna je zate. Pred pogovorom si lahko v mislih sestaviš oporne točke tistih stvari, ki bi jih rada omenila, da se boš počutila bolj pripravljeno. Glede na intimno naravo pogovora je ključno, da ga izvedeš nekje, kjer se boš počutila dovolj varno deliti svoja čustva, na primer v njenem kabinetu. Če se ti zdi, da za pogovor v živo še nisi pripravljena, ji lahko napišeš pismo, v katerem iskreno in brez zadržkov opišeš svoja občutja. Prav tako si zapisala, da se soočaš z manjšimi problemi, ki bi jih rada sporočila učiteljici. Krasno se mi zdi, da si pripravljena deliti svojo stisko z drugimi ljudmi in lahko razumem tvojo željo po zaupnosti. Zato je ključnega pomena, da preden opišeš situacijo, s katero se soočaš, učiteljici jasno poveš, da naj stvari, o katerih se bosta pogovorili, ostanejo med vama in da se ne bi počutila prijetno, če bi se informacije o tvojem življenju širile med druge zaposlene na šoli.
Obenem si omenila, da si zaskrbljena glede soočanja z vstopom v srednjo šolo brez učiteljice in lahko razumem, da se ti bo težko soočiti s tako veliko spremembo brez osebe, ki ti je stala toliko časa ob strani. Prehod v srednjo šolo je namreč velik dogodek za vsakega posameznika, saj prinaša mnogo novosti, zato je popolnoma normalno in celo pričakovano, da se ob tem počutimo napeti. Zato se ob vstopu v srednješolsko klop spomni, da se najverjetneje podobno počutijo vsi sošolci! Poskusi navezati stike z njimi, predvsem tistimi, ki imajo podobne interese kot ti. Tako se boš lahko zatekla tudi k prijateljem, ko boš izkušala stisko. Obenem ne pozabi, da boš spoznala tudi nove učitelje, s katerimi boš morda lahko vzpostavila tako dober odnos kot s svojo učiteljico geografije.
Želim ti veliko sreče pri pogovoru in vstopu v srednjo šolo,
Špela Brezočnik, diplomirana psihologinja
• ra
razumem
Zdravo, jaz trenutno obiskujem 1 letnik gimnazije in sem se lansko leto pred zaključkom osnovne šole soočala z precej podobnim problemom, res sem bila navezana na skoraj vse učitelje, predvsem na učiteljici matematike in zgodovine, ker sem bila skozi vsa leta vestna in zanesljiva učenka, kar pomeni da se je zaupanje med nami še toliko bolj okrepilo. Bila sem res žalostna zato te popolnoma razumem. Tudi jaz sem se spraševala kako bi vse težave, ki jih imam in jih mogoče ne želim deliti s svojimi prijatelji ali družino zaupala njej. Moj nasvet je, da jo mogoče po uri geografije vprašaš, če ima par minutk za pogovor in jo prosiš, če ta pogovor ostane med vama. Skoraj zagotovo ti bo pomagala in se potrudila, da se boš počutila kar se da varno in slišano. Kljub vsemu pa lahko po končani osnovni šoli še vedno ostaneta v stiku, gresta kdaj na sprehod ali si izmenjata telefonske številke, vsaj tako sem jaz ohranila stik z večino učitelji, še vedno pa velikrat obiščem osnovno šolo, saj me to res razveseli. Pa tudi v srednji šoli boš zagotovo spoznala profesorico, ki ji boš lahko zaupala, zmeraj so odprti za pogovor in spodbujajo to, da mladi svoja čustva in težave s katerimi se soočajo izrazijo s pogovorom z osebo, ki ji zaupajo:)
upam, da ti je bilo vsaj malo v pomoč in da bo učiteljica čim bolj razumela to, kako veliko ti pomeni. Učitelji so lahko res srčna in razumljiva bitja in sem vesela, da jih čim več mladih ceni in jim zaupa