Pozdravljeni,
zanima me, zakaj se vedno navežem na moške profersorje s podobnimi interesi kot jih imam jaz, ki mi dajo pozornost. Z očetom nisem ravno v dobrem odnosu, vedno je bil bolj oddaljen, odmaknjen od mene. Ta navezanost se kdaj spremeni tudi v "crush". Dejansko me ne zanimajo drugi moski. Kako se tega znebiti ker je moteče ker želim le profesionalen odnos in pa razviti čustva do moskih, ki so bolj primerni zame.
Hvala
• Uredništvo
Živa Pirc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
verjamem, da ti ni lahko v odnosu s svojim očetom in se počutiš zmedeno glede občutkov, ki jih trenutno doživljaš. Zdi se, da ti moški profesorji, ki imajo podobne interese kot ti in ti nudijo pozornost, nudijo nekaj, kar ti morda manjka v odnosu z očetom. To je precej pogost pojav. Ko nekdo iz našega otroštva, kot je oče, ni prisoten ali čustveno dosegljiv, lahko nezavedno iščemo te lastnosti v drugih, zlasti v avtoritativnih osebah, kot so profesorji.
Pomembno je, da se zavedaš, da so tvoji občutki popolnoma okej in se jih ne rabiš sramovati. Vendar pa je pomembno tudi, da razumeš, kot si že sama omenila, da bi rada ohranila profesionalen odnos in razvila čustva do moških, ki so morda bolj primerni zate.
Ena od strategij bi lahko bila raziskovanje teh občutkov v varnem prostoru, kot je terapija. Terapevt ti lahko pomaga razumeti in raziskati vzorce tvojih čustev in odnosov ter te podpre pri iskanju zdravih in zadovoljujočih odnosov. Lahko se obrneš na brezplačno svetovanje Posvet ali pa na Center za duševno zdravje v lokalnem okolju, kjer se lahko naročiš direktno. Prav tako je lahko koristno aktivno razvijati in negovati odnose z ljudmi, ki so ti blizu in v katerih lahko najdeš podobno čustveno podporo in skupne interese. Poskusi poiskati osebe, ki delijo podobne interese kot ti preko krožkov, prostočasnih aktivnosti ali v šoli.
Pomembno je tudi, da si dovoliš čas in prostor za razumevanje teh čustev brez obsojanja. Razvoj čustvene povezave s primernimi osebami je proces, ki zahteva čas in samoraziskovanje.
Želim ti vse dobro,
Živa Pirc, mag. psihologije