Živijo živijo, imam eno skrb ki se že zelo dolgo obadam in me zanima, če mi boste lahko svetovali/pomagali v nekšnem smislu.
Imam zelo nisko samozavest, jaz vidim vse druge ljudi na pozitiven način, nihče mi ni grd, ne obsojam druge, ne žalim druge, ampak žalim sama sebe. Mene so zelo zelo žalili bilo kamor sem prišla pa če po resnici povem, ne vem zakaj so me sploh in tukaj se mi zdi, da sem zacela res biti nesramna do sama sebe.
In me zelooooo zanima kako si naj pomagam, da bom bila confident, da bom imela prijatelje in, da ne bom mislila, da si ne zaluzim radosti in prijateljev, da bom bila bolj pozitivna?!.
Tudi bi vprašala kako pustim vso traumo za seboj, da bom se lahko začela ceniti, in da me ne bo ta trauma nazaj držala pač, da bom začela 'healing journey', ker me to res zeloo moti.
Hvala za bilo kakšen nasvet <
Uredništvo
Dijana Kožar Tratnik

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena.
Če smo velikokrat podvrženi kritikam in obsojanju, začnemo nezavedno verjeti, da smo res taki, kar se je zgodilo tudi tebi.
Praviš, da druge osebe doživljaš pozitivno. Si kdaj poskusila narediti seznam svojih dobrih lastnosti? Morda bi ti pomagalo, če na list papirja napišeš vse lepo in pozitivno, kar opažaš pri drugih in se potem osredotočiš na to, kar bi lahko našla pri sebi. Če ne najdeš, si poskusi predstavljati, kako bi bilo, če bi sama imela te lastnosti. Pozorna bodi na to, v čem si dobra, kaj rada počneš, kako se obnašaš do drugih (npr. če si prijazna, če rada pomagaš ipd.). Če imaš pri tem težave, prosi prijatelje in prijateljice ali pa družinske člane, da ti pomagajo in povedo, kaj pozitivnega in lepega oni vidijo v tebi. To si potem večkrat preberi. Navadno nam informacije, ki jih dobimo o sebi od drugih ljudi, pomagajo oblikovati lastno samopodobo (to, kako vidimo in doživljamo sebe). Lahko uporabiš tudi kako drugo tehniko, namesto pisanja npr. risanje ali kak drug material, s katerim boš ponazorila te lastnosti. To si čim večkrat poglej, saj lahko s tem, ko se osredotočimo na pozitivne stvari, začnemo drugače doživljati realnost.
Pišeš, da bi rada dobila prijatelje. Poskusi se povezati s tistimi, ko jih zanimajo podobne stvari kot tebe. Vem da je velikokrat težko narediti prvi korak, vendar s tem, ko tvegamo, povečamo možnost tudi za pozitivne izkušnje.
Glede premagovanja travme pa ti svetujem, da se o tem pogovoriš z nekom, ki mu zaupaš. Morda v šoli s kakšno učiteljico, s starši, bratom, sestro, sestrično, sosedo, prijateljico... Pomembno je svoje občutke deliti z drugimi, saj jih tako lažje prenašamo in sprejememo.
Predvsem pa si vsak dan povej nekaj lepega, se pohvali, poskrbi zase. To delaj načrtno in ob pogovarjanju z drugimi se boš sčasoma začela tudi doživljati in počutiti drugače.
Upam, da ti bo kateri od teh nasvetov koristen in da boš tako lažje preusmerila pozornost na svoje dobre lastnosti.
Če nimaš primernega sogovornika, lahko tudi tukaj napišeš več o sebi in svojih izkušnjah.
Želim ti srečo.
Dijana Kožar Tratnik, univ. dipl. socialna pedagoginja