Kaj storiti, če si bil priča prometni nesreči, kjer je punco iz tvoje šole povozil avtobus, nekaj metrov pred tabo? Punce osebno nisem poznala ampak kljub temu je name to vplival bolj kot bi kdo pričakoval. Slika nesreče je vedno pred mano in počutim se kot da se neupravičeno tako počutim, ker prava žrtev so družina punce, njeni sošolci in prijatelji. Nisem bila sama ko se je nesreča zgodila, bila sem s sošolkami in na njih je tudi zelo negativno vplival dogodek ampak imam občutek kot da je z mano nekaj narobe, ker ne morem mimo tistega prehoda ta pešce in grem u šolo po drugi poti, prav tako ne morem od dogodka jesti mesa in spati brez da bi sanjala o dogodku. Občutek imam kot da ne morem v šolo in sej v šoli so vsi zelo razumavejoči, hkrati se nočem nikomur smilt. Rada bi samo nasvet kaj naj naredim, ker mam občutek kot da to stanje u kater.em sem ne bo minilo. Hvala.
• Uredništvo
Urška Meolic Kotnik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
najprej naj te pohvalim, da si se opogumila o tej situaciji spregovoriti na forumu in poiskati pomoč. Sama si ugotovila, da le-to potrebuješ, ker situacija nesreče, ki si jo videla in kjer je punco iz tvoje šole povozil avtobus, nate te dni zelo vpliva. Napisala si, da je tudi na tvoje sošolke ta dogodek negativno vplival, kar je običajno za situacijo, ki ste ji bili priča. S tabo ni nič narobe, če ne zmoreš hoditi domov po isti poti in preko tega prehoda, ampak se temu ogneš tako, da greš drugje. Trenutno se namreč tu ne počutiš varno, zato si si poiskala drugo pot, po kateri hodiš. Tvoje telo se odziva tudi na način, da določene hrane trenutno ne sprejema, kar pa ne pomeni, da bo vedno tako, kajti stiska bo izzvenela in boš spet lahko jedla meso (ali pa ti ne bo več ustrezalo).
Pišeš o tem, da imaš sanje o dogodku, kar pa verjamem, da vpliva na samo kakovost spanja in funkcioniranje čez dan. Zaradi tega imaš mogoče zdaj še občutek, da ne zmoreš v šolo, kajti utrujenost se povezuje s tem. Prav tako so lahko prisotna negativna čustva, kot so strah, žalost in kot si sama napisala, da imaš občutek, da se neupravičeno tako počutiš, kajti nisi je poznala. Vsa čustva, ki jih občutimo, niso neupravičena, kajti z nekim razlogom čutimo, kakor čutimo in tudi v tvoji situaciji je tako. Napisala si, da jo je avtobus povozil nekaj metrov pred tabo, kar je verjamem, da bila strašna in neprijetna izkušnja zate, zato sedaj to podoživljaš s sanjami o dogodku, neješčnosti, izogibanju tega mesta, kar je nekaj časa lahko normalno, vendar težava nastane, če bi le-to predolgo vztrajalo. To pomeni, da bi potem imelo pomemben vpliv na tvoje celotno življenje. Kot priča dogodka so čustva ter misli, ki jih imaš trenutno, pričakovana, a vendar se je dobro obrniti na koga od odraslih v tvoji okolici, če to ne mine v kratkem (na šoli na svetovalnega delavca, na starša, psihologa v zdravstvenem domu). Morda so vam v sklopu podpore ponudili pomoč po dogodku? Če so jo, bi ti toplo priporočala, da jo sprejmeš in prosiš za podporo.
Če le-tega niste imeli in vidiš, da vse presega tvoje načine spoprijemanja, bi te spodbudila k temu, da poveš staršem in prosiš, da ti pomagajo dobiti strokovno pomoč. V sklopu zdravstvenih domov so usposobljeni specialisti klinične psihologije, ki se ukvarjajo s kompleksnimi situacijami, kakor je tudi tvoja. Oni ti bodo znali najbolj prisluhniti, te usmeriti in ti pomagali to predelati. Pri svojem osebnem zdravniku je potrebno zaprositi za napotnico in najboljše je, da zdravniku že poveš, da imaš težave s spanjem in neprijetne sanje, izogibanje mestu dogodka in da nujno potrebuješ pogovor s strokovnjakom. Tako bo tudi lahko dal višjo stopnjo nujnosti za obravnavo.
Prav tako se lahko v sklopu naše svetovalnice pogovoriš s strokovnjakom, in sicer je psiholog dostopen 26. 5. 2026 med 19.00 in 20.00 uro: https://www.tosemjaz.net/pogovori-se/
Stanje, v katerem si in o katerem misliš, da ne bi minilo, bo sčasoma izzvenelo, kajti že s tem, da si nam o tem zaupala, je korak k aktivnemu reševanju situacije in temu, da želiš spremembo zase v dobro smer.
Upam, da ti bo odgovor v pomoč in v primeru, da potrebujete še kakšne informacije, napiši.
Želim ti vse dobro,
Urška Meolic Kotnik, mag. psihologije