zivjo, stara sem 13bin septembra grem u 9 klas. Ampak od septermba grem tudi na novo solo zaradi problemov s prijeteljicami na stari soli. Ali lahko par nasvetov za spoznavanje in povezovanje z ljudimi. Sem precej ne socialna oseba in tezko se mi je odpret in zaupat drugim ljudem. Tezko spoznavam ljudi. Hvala v naprej
Uredništvo
Sara Špiljak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena, Dipsi!
Najprej naj se ti zahvalim, da si se obrnila na našo Svetovalnico in da si se mi zaupala - že to, da o svojih občutkih spregovoriš je pogumen korak. Praviš, da te v prihodnjem šolskem letu čaka kar nekaj sprememb - nova šola, novi sošolci, hkrati pa imaš za sabo neprijetne izkušnje s prejšnjo skupino prijateljic. Razumem lahko, da ti to vzbuja negotovost in strah pred vnovičnim navezovanjem stikov in to je ob menjavi okolja povsem normalno.
Nov začetek na novi šoli je zagotovo lahko naporen, zato je pomembno, da si daš dovolj časa in s spoznavanjem novih ljudi začneš postopoma. To lahko dosežeš tako, da si postaviš 'mini' dnevne cilje. Na primer: 'danes začnem pogovor z vsaj enim novim sošolcem' ali 'danes se pri malici usedem k nekomu, ki ga še ne poznam dobro'. Tako se lahko nežno prisliš, da stopiš iz svoje cone udobja, vendar hkrati spoznavaš sošolce v počasnem tempu in si tako omogočiš dovolj časa, da si v stiku s tem, kako se počutiš.
Razmisli tudi o tem, katerim prostočasnim aktivnostim ali krožkom bi se lahko ob začetku šolskega leta pridružila - izberi aktivnost, ki ti bo iskreno zanimiva, pa naj bo to kakšen šport, pevski zbor, debatni krožek ali nekaj povsem drugega. Na takšen način boš lahko v sproščenem okolju spoznala ljudi s podobnimi interesi.
Ko spoznavaš nove sošolce namesto kratkih vprašanj, ki omogočajo le odgovor 'da/ne', uporabljaj odprta vprašanja, na primer 'Kako si preživel/a to poletje?' ali 'Kaj rad/a počneš v prostem času?'. Na tak način so odgovori daljši, odgovor pa lažje steče.
Najbolj pomembno je, da si pri spoznavanju novih sošolcev zvesta sebi, poslušaš svoje občutke in vzdržuješ svoje meje. Če se v katerem odnosu ne boš počutila prijetno, se je povsem v redu iz njega umakniti. Prijateljstvo je dvosmerno in tudi ti imaš v tem odnosu pravico do varnosti in dobrega počutja. Če boš potrebovala pomoč, sem prepričana, da se lahko obrneš tudi na razrednika ali svetovalnega delavca na novi šoli.
Ko te bodo preplavile skrbi, si lahko pomagaš s prepostimi dihalnimi vajami ali zapisom svojih občutij. Zapomni si - socialne veščine so veščine, ki jih z vajo lahko izboljšamo. Tudi, če se morda trenutno počutiš, da ti to ne gre, lahko kmalu opaziš napredke, če vztrajaš pri majhnih korakih.
Verjamem vate in v to, da boš na novi šoli spoznala ljudi, ki te bodo sprejeli takšno, kot si. Če boš potrebovala pomoč ali le pogovor se vedno lahko spet obrneš tudi name.
Želim ti vse dobro na tvoji poti,
Sara Špiljak, dipl. psihologinja (un)