moja prijateljica ima doma težave z družinskimi odnosi. velikokrat me vpraša za nasvet ki pa ji ga ne znam predati. njena starša sta ločena. iz strani očeta trpi o fizičnem in verbalnem nasilju. nevem kako naj ji svetujem. ima težave z socialno ustanovo ki jo želi odstraniti od obeh staršev neglede na to da je njena mami zelo prijazna do nje in se zanjo zanima. medtem ko njen očne njen denar porablja za nakup nobih stvari za njegovo drugo hčerko ki je od moje prijateljice pol sestra. od njenega očeta žena se je že tudi povdzignila glas nad njo. kaj naj ji svetujem
• Uredništvo
Mojca Lapi

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Si zelo skrbna prijateljica in lepo je, da ji želiš pomagati. Žal pa tovrstne razmere presegajo tvoje zmožnosti. Ne glede na to, kaj bi ti svetovala, se tvoja prijateljica še zmeraj vrača k očetu in tega ne moreva preprečiti ne jaz, ne ti.
Glede na njeno stisko pri očetu, se v takšnih primerih odgovorna služba - Center za socialno delo - lahko določi, da ne hodi na stike z očetom oziroma so stiki omejeni ali pod nadzorom. Pomembno je, da deklica o tem spregovori z odraslimi osebami ter izrazi svojo stisko, kaj v resnici doživlja pri očetu. V kolikor je mama skrbna in negujoča, je majhna možnost, da bi jo odvzeli tudi njej ter jo namestili v zavod.
Niti fizično niti verbalno nasilje ne bi smel trpeti nihče. Prijateljici zato lahko najbolj pomagaš tako, da jo spodbudiš, da se pogovori na šoli z odraslo osebo, kateri zaupa, lahko je to razredničarka, svetovalna delavka ali učitelj za športno, ni važno v resnici kdo, pomembno je le, da se prijateljica počuti varno ob tej osebi. Pomembno je, da o tem spregovori in ne tišči stvari v sebi, saj lahko to povzroči še druge čustvene težave.
Predvsem pa je pomembno, da se teh stvari ne sramuje, saj ni sama kriva, da se ji to dogaja. Zato pa je potrebno vključiti odrasle osebe, da nekdo končno prevzame odgovornost in temu naredi konec.
To, da imata vidve tako zaupno vez, je nekaj najbolj dragocenega, kar ima lahko kdo v življenju. Negujta to.
Mojca Lapi, mag. prof. pedagogike