Zdravo!
Tokrat se k vam obračam zaradi odnosov s starši. Moja situacija: mama vedno hiti, dela in o vsem komplicira, ko ji kaj rečem. Najini pogovori so redko sproščeni in paziti moram kaj rečem. Veliko se jezi ker hiša ni pospravljena a ji pri vsem s sestro pomagava. Oče je samosvoj in noče pospraviti za sabo ter ga ni in ni domov ko je s prijatelji zato še bolj jezi mamo. Problem je, da grem drugo leto v srednjo in nevem kako bodo odreagirali, če bom hotela na kakšen žur ali ven s prijatelji.
Želela bi samo kakšen nasvet kako se bolj sproščeno pogovarjati s starši, da i vsem ne komplicirajo.
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena Equeen,
zveni kot, da so odnosi doma trenutno nekoliko napeti in s starši ne najdeš skupnega jezika. Praviš, da se mami veliko jezi in ti je z njo težko iskreno govoriti.
Včasih pridejo tudi pri odraslih obdobja, ko so pod pritiskom, saj imajo v glavi tisoče stvari in se zdi, da ni dovolj ur v dnevu, da bi postorili vse, kar je potrebno. Takrat so lahko tudi bolj nagle jeze, bolj živčni in si ne vzamejo dovolj časa za bližnje.
Odlično se mi zdi, da s sestro pomagata mami pri opravilih in jo poskušata razbremeniti. Seveda pa si želiš tudi, da bi se več časa namenilo odnosu, da bi lahko sproščeno govorila o svojih težavah in bila to, kar si.
Predlagam, da si iskrena z njo, da ji daš vedeti, da opažaš, da ji trenutno ni lahko in bi ji rada po najboljših močeh pomagala. S tem tudi dokazuješ, da si zrela in ti lahko zaupa tudi na drugih področjih, na primer pri druženju s prijatelji. Včasih se lahko zdi, da te starši ne morejo razumeti, da »komplicirajo« kot praviš. Vendar si pogosto na enak način kot ti želijo odprtega odnosa, s katerim bodo dobili vpogled v to, kako razmišljaš in kaj ti je pomembno. Ko odraščaš boš želela več svobode, s tem pa lahko pride tudi do nasprotovanja staršem. Če se zavedaš, da starši želijo  le najboljše zate, lahko vzpostavite komunikacijo, v kateri boste skupaj sprejeli odločitve o druženjih, zabavah in morebitnih omejitvah, ki jih boš pri tem imela. Morda je smiselno tudi, da staršema v naprej poveš, da bi se rada z njimi pogovorila, da si vzameta dovolj časa, da boš lahko svoja čustva izrazila, hkrati pa se njima ne bo mudilo po drugih zadolžitvah. Zapomni si, da nisi »ti proti njima«, ampak iščete skupen jezik in dogovor, ki bo vsem ustrezal.
Upam, da boš uspešna pri pogovoru s starši, pa tudi pri vpisu v srednjo šolo.
Srečno!
Anadeja Bajzek, univ. dipl. psihologinja (un)