Pozdravljeni
Z fantom sva skupaj približno 3 mesece v tem času odkar sva skupaj se je zgodilo marsikaj. Nazadnje sem bila pri fantu pred približno enim mesecem takrat sem tudi pri njemu zanosila nobeden od naju ni vedel da sem sploh noseča dokler mi ni zamujala menstruacija in sem slutila da nekaj ni vredu šla sem v lekarno po test nosecnosti ga naslednji dan naredila in bil je pozitiven v tistem času me je zagrabila panika kako povedati fantu družini.... no fantu sem kar kmalu povedala za nosečnost na kar je bil zelo vesel problem je pa v moji družini oče se zdravi z antidepresivi že kar par let pa mu sploh ne pomagajo danes ko sem se zbudila sem hotela jesti Zajtrk pa me ne oče že napadel zakaj sem tako nesramna... potem sem se sam odmaknila pa šla ven zunaj sem se na stolu jokala potem me fant začne spraševat kaj je narobe mu povem pa reče zakaj je oče takšen do mene pa ne sam do mene tudi do drugih v družini. Moji vedo za nosečnost mama mislim da je sprejela oče mislim pa da ne ker mi ukazuje da bom bila z otrokom doma dam jaz imam svoje življenje nočem sam doma viseti pri njemu kot da sem majhna punčka. Z fantom sva se odločila da kljub vsemu obdrživa otroka s tem da bi bla pri njemu z otrokom ko bi se rodil kar je najboljše za oba da se otrok navadi na njega.... moj oče mi pa nebo več ukazovati dost mi je že ukazovati kaj naj delam zdaj se mu več ne pustim saj skoraj vse razume narobe.
Lp
• Uredništvo
Sara Seršen

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Hvala, da si nam zaupala in se obrnila na našo svetovalnico. Iz tvojega zapisa je moč razbrati, da imaš trenutno zelo pestro obdobje, v katerem se dogajajo številne spremembe v tvojem življenju, hkrati pa doživljaš stisko zaradi tvojega očeta.
Če prav razumem, se tvoj oče že več let bori z depresijo in prejema tudi antidepresive, vendar imaš občutek, da mu ne pomagajo. Ali mogoče veš, ima tvoj oče redne kontrole pri psihiatru? Ali psihiater ve za te težave? Možno je namreč, da poskusita s psihiatrom spremeniti terapijo oz. da mu poskusijo predpisati drug antidepresiv. Hodi morebiti tvoj oče na kakšno psihoterapijo ali psihološko svetovanje? Mogoče bi lahko na tak način razrešil določene težave in stiske, si pa mora sam želeti spremembe in se odločiti za takšno stvar. Depresija je zelo resna bolezen in na žalost lahko zelo močno vpliva na življenje posameznika in tudi njegove  družine. Vsekakor razumem, da je ob tem težko tebi in preostalim članom tvoje družine. Morebiti je tvoj oče odreagiral na način kot je iz strahu, ker ga skrbi za tebe, za tvojega otroka. Lahko pa je še veliko drugih razlogov, pravi razlog ve samo tvoj oče. Ne glede na to, kolikor ste mu vi pripravljeni pomagati in kolikor si želite, da bi se spremenil na bolje, je to najbolj odvisno od njega, kolikor si on želi spremembe in koliko zmore. Vem, da je to zelo težko sprejeti. Zdi se mi dobro, da si se ob tisti situaciji, ki so jo opisala, umaknila in da nisi šla v spor z očetom. Ko se naslednjič zgodi kaj podobnega, se mogoče lahko poskusiš o tem malo pogovoriti z očetom, pri čemer uporabiš tehniko jaz stavkov: a) najprej poveš, kaj te moti; b) nato poveš, kako se ob tem počutiš in c) poveš, kaj bi si želela drugače. Na primer: Oče, težko mi je ob tem, ko se jeziš na mene. Ob tem čutim žalost in strah. Razumem, da mogoče tudi tebe skrbi za mene in to izraziš z jezo, ampak rada te imam in želela bi si, da bi lahko enkrat skupaj v miru pojedla zajtrk (ti seveda vključi svoje misli in občutja). Mogoče boš morala to nekajkrat ponoviti, da bo tvoj oče pripravljen to sprejeti, mogoče ne bo zmogel. Presodi sama, ali je vredno poskusiti.
Imaš mogoče ti v šoli možnost, da bi se pogovorila s šolsko psihologinjo o teh težavah? Ali kje drugje kakšno možnost pogovora s psihologom oz. si kaj že sama o tem razmišljala? Namreč to, da z nekom spregovorimo o svojih težavah, lahko pomaga, da se razbremenimo, da nekoliko lažje sprejmemo situacijo, poiščemo kakšno rešitev. Če potrebuješ informacije, kako lahko prideš do psihološke podpore, lahko nekaj informacij najdeš tukaj. Psihološko svetovanje, tudi brezplačno, nudijo tudi tukaj.
Zanima me, kako se ti počutiš ob vsem skupaj? Kako se počutiš glede tega, da boš čez nekaj mesecev postala mamica? Kako ti je glede tega, da s fantom po rojstvu otroka načrtujeta, da boste živeli pri njem doma? Je mogoče še kaj, kar te zanima ali skrbi v zvezi z nosečnostjo? Potrebuješ še kakšen drug nasvet ali informacijo? Hvaležna bom, če se ponovno oglasiš in odgovoriš na kakšno izmed mojih vprašanj.
Lepo bodi,
Sara Seršen, mag. psihologije