Dober dan
Sem 15 letna punca ki je končala 9 razred nekateri bi rekli da je to super meni pa se ne zdi tako, saj imam prijateljico ki je v sedmem razredu in me zelo skrbi zanjo ne želim je izgubiti tako kot sem izgubila moja dva prijatelja iz druge šole. Anja( ni pravo ime od prijateljice) mi je povedala da ko je pod stresom se reže ko sem jo vprašala če starša to vesta mi je odgovorila da ne. Zelo me skrbi zanjo saj sta na šoli dva učenca ki sta njena sošolca in jo izivata vsak dan takoj ko pride v šolo pa vse dokler ne gre domov oz. dol iz avtobusa. Anja nima odličnega odnosa z starši, zato če komu zaupa sem to jaz ali svetovalna delavka večkrat sem jo tudi jaz peljala k njej saj sem videla da je v stiski. RES me je strah za njo saj ne vem kaj naj pričakujem nasljednje, postanem nervozna že ko mi sporočilo dolgo ne odpiše. PROSIM POMAGAJTE
Hvala
Lp.
Reality
P.S. Že večkrat je šla do ravnatelja šole in edino kar ji je rekel da naj to ignorira ali pa jima reče da ji to ne paše ampak to pri teh dveh fantih ki jo izivata gre pri eni uhi not in v isti sekundi ven tako da to nima učinka
• Uredništvo

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Praviš, da te skrbi za prijateljico, ki se samopoškoduje. Velik problem predstavljata tudi dva fanta, ki nad njo izvajata medvrstniško nasilje, zaposleni na šoli pa kljub temu, da za to vedo, ne naredijo ničesar. Zaupa se predvsem tebi ali občasno svetovalni delavki, z domačimi pa nima najboljšega odnosa. Zanima te kaj lahko v tem primeru narediš, saj se bojiš, da se bo stanje poslabšalo.
Naj ti najprej čestitam za opravljeno šolanje in ti zaželim veliko uspehov na novi šoli. Žal pa mi je, da doživljaš tako stisko in da si že doživela izgubo dveh prijateljev. Le predstavljam si lahko, kako se počutiš. Iz zapisa lahko razberem, da te za prijateljico zares zelo skrbi. Pohvalno je, da ji tako zelo stojiš ob strani in ji pomagaš pri njeni stiski. Vendar pa se moraš zavedati, da se s tem ne moraš spoprijeti sama oz. to od tebe tudi ni pričakovano.
Vsekakor je ena izmed možnosti obisk svetovalne delavke na šoli, kar sta že storili. Zdi se mi zelo pomembno tudi to, da bi se prijateljica vseeno pogovorila s svojimi starši, o stiski, ki jo doživlja. Morda ji lahko predlagaš to, saj ji bodo domači le tako lahko pomagali. Prijateljici lahko predlagaš tudi obisk naše spletne strani, na naslednji povezavi pa lahko najde tudi druge vire pomoči: https://www.tosemjaz.net/poisci-pomoc/.
Praviš, da je ta prijateljica tudi žrtev nasilja, vendar se na šoli še ne ukvarjajo aktivno s tem, kljub temu, da za to vedo. Odrasli na šoli so vas dolži zaščititi pred kakršnimkoli nasiljem. Nikakor se s tem ne morete spoprijeti učenci sami. Zato bi bilo priporočljivo, da bi se o samem dogajanju še enkrat pogovorili z ravnateljem ali svetovalno delavko in zahtevali konkretno reševanje problema. Morda bi to lahko storili tudi skupaj s starši.
Najbolj pomembno pa je, da se zavedaš, da si kot prijateljica naredila vse v svoji moči. Iz samega zapisa vidim, da ji zares stojiš ob strani in ji pomagaš, kolikor lahko. Tako kot sem že napisala, se mi zdi pomembno, da bi o težavah spregovorila z njenimi starši ali drugim odraslim, ki mu zaupa, saj bo tako dobila še nekaj dodatne pomoči.
Upam, da sem vsaj približno odgovorila na tvoje vprašanje, če pa te zanima še kaj, pa kar napiši.
Lepo bodi,
Nika Koder, mag. psihologije