Dober večer!
Jaz hodim na pevski zbor in zdaj enkrat (učiteljica ni povedala še točnega datuma) bomo imeli nastop na živih jaslicih verjetno v cerkvi. Ampak moja družina ni verna in ... Pa tudi jaz nisem in nočem biti, sicer pa nimam nič proti veri. Seveda bodo za ta nastop kmalu izvedeli. Nevem kako naj to povem mojim staršem, bojim se da bodo mislili da hočem biti verna (čeprav nočem) in take stvari. Meni je sicer vseeno ali grem na nastop ali ne, ampak je obvezen (vsaj mislim).
Hvala za odgovor/e!
• Ar
Arči
Saj moje razmišljanje o tej temi zagotovo ne bo všeč vsem, morda sploh nikomur.
Uvodoma želim povedati, da spoštujem vero in vernike, odločno pa sem proti, da se bilo koga prisili, da sodeluje v bilo kateri aktivnosti, ki mu ni všeč. Pa naj bo to pevski zbor ali bilo kaj drugega. Zato bi bilo najbolj primerno, da se pevce iz zbora vpraša ali želijo nastopiti ali imajo moralne zadržke.
Ker pa se to v tvojem primeru ni pripetilo mislim, da najdeš izgovor, da ne boš nastopila. Reci, da si prehlajena, da imaš Covid-19, imaš povečano temperaturo, reci kar koli. Mislim, da je to tvoja pravica, da je prav da reagiraš na stanje, ki so ti ga vsilili drugi.
Mogoče bi bilo prav, da vendarle vprašaš še starše kaj menijo ali soglašajo da ravnaš tako kot je opisano.
Jaz osebno se zagotovo ne bi pojavil tam, kjer ne želim biti. Sem pa zaradi tega imel kar nekaj težav v življenju, zato ravnaj preudarno, da boš zadovoljna ti in učitelji v šoli. Da ne boš imela kdaj zaradi tega probleme.
Mogoče kdaj drugič, v kakšni drugi temi sporoči kako se je ta tvoj problem rešil. Do takrat pa bodi lepo in ostani zdrava.
• Uredništvo
Lea Prinčič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Praviš, da hodiš na pevski zbor, kar se mi zdi čudovito. Nastop boste imeli v okviru scene živih jaslic. Naj ti povem, da seveda vseeno lahko poješ v pevskem zboru ob živih jaslicah, čeprav nisi verna. Pomembno se mi zdi, da vero in ostale vernike spoštuješ, seveda pa je vera tvoja osebna stvar in nihče te ne more prisiliti, da v nekaj veruješ ali pa nasprotno. Tako je popolnoma v redu, če boš nastopala v cerkvi, sploh glede na to, da je jasno, da imaš do cerkve korekten odnos.
Staršem pa lahko enostavno poveš, da se boš nastopa udeležila le zaradi petja in sodelovanja v pevskem zboru in da to nima prav nič s tvojo osebno vero. Ne boj se pogovarjati s starši. Veseli bodo, če bodo videli, da se o takšnih temah lahko iskreno in zrelo pogovorite. Morda jih na tem mestu lahko povprašaš tudi, kaj vse vedo o cerkvi, kakšen je njihov pogled na cerkev in vero, ti pa z njimi lahko deliš svoja mnenja in stališča.
Vse dobro ti želim in predvsem uspešen nastop!
Lea Prinčič, mag. psihologije