bliža se mi nek pomemben nastop in igram dokaj težko skladbo na violino. zelo me je strah in imam zelo veliko tremo pred ljudmi, če igram. igram na poroki in tam bo vsaj 300 ljudi! kaj naj naredim, da se ne bom preveč tresla, kar se bo pri igranju tudi slišalo, in da se ne bom zmotila ter premagala tremo? obupana sem. nikoli mi ne bo uspelo...
Uredništvo
Lea Prinčič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Lili!
Praviš, da boš imela nastop na poroki. Skrbi te, ker je skladba, ki jo igraš, dokaj težka. Prav tako razmišljaš o tem, da boš imela tremo in skrbi te, kako bo ta vplivala na tvoj nastop.
Svetujem ti, da izbrano skladbo čim večkrat povadiš. Saj veš, da vaja dela mojstra in bolj kot boš suverena v igranju skladbe, bolj samozavestno boš lahko nastopila. Lahko si narediš tudi plan za obdobje do poroke. Čas si organiziraj tako, da boš lahko dovolj pogosto vadila. Prepričana sem, da boš s pravo mero vaje skladbo bolj in bolj obvladala.
Pri pripravi na nastop si lahko pomagaš s tehniko vizualizacije. To pomeni, da si poskušaj predstavljati, kako bo nastop potekal. Vzemi si dovolj časa, umakni se v miren kotiček in zapri oči. Predstavljaj si, kako prideš na lokacijo poroke in kako se pripraviš na nastop. Predstavljaj si, kako boš začela z igranjem in poskušaj slišati zvok violine ob izbrani skladbi. Vizualiziraj, kako bo nastop uspešno potekal. Predstavljaj si, kako bo izgledal zaključek tvojega igranja, kaj bo sledilo. Tako greš lahko v mislih večkrat čez celoten dogodek. Dobila boš občutek, da je situacija že znana, kar navadno znižuje tremo. Morda ti pri pripravi na nastop lahko pomaga tudi to, da si že vnaprej ogledaš lokacijo nastopa, da si boš lažje predstavljala, kje bo vse skupaj potekalo.
Prav tako lahko preizkusiš kakšno izmed tehnik dihanja. To so tehnike, katerih bistvo je, da vdihuješ in izdihuješ globoko in počasi, kar znižuje srčni utrip, sprošča mišice in umirja telo, ki je sicer vznemirjeno zaradi treme. Te vaje lahko izvajaš že tedne/dni pred nastopom, da nekoliko potreniraš tak način dihanja. Za začetek ti svetujem »kvadrat 4 sekund«: najprej počasi in globoko vdihni ter pri tem štej do 4, potem za naslednje 4 sekunde zadrži dih, nato sledi počasen izdih, pri katerem spet šteješ do 4, nato pa pred vdihom spet zadrži za 4 sekunde. V kolikor bo vaja pretežka, lahko skrajšaš čas, vendar se potrudi, da bodo vdihi in izdihi vedno bolj globoki. To vajo uporabi tudi tik pred nastopom, da te nekoliko pomiri.
Želim ti uspešen nastop! Verjamem vate.
Lea Prinčič, mag. psihologije