kaj naj nareidm ce se mi zdi da me usi sovrzijo, to leto sm zgubla toliko dobrih prijateljev pa se ta svet se mi zdi zdej cis sfukan pac noenmu nemors zaupat vsi so dvolicni. razmisljala sem tudi da bi sla nazaj na antidepresive nevem vec kaj naj naredimvse se mi zdi prezveze in nimam vvec nbene motivacije za nic
Uredništvo
Sara Seršen

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Hvala, da si se obrnila na našo svetovalnico in nam zaupala svojo stisko. Če prav razumem, imaš občutek, da te drugi ne marajo in si izgubila nekaj prijateljev. Zdi se ti, da je v svetu veliko dvoličnosti in hkrati se ti zdi, da nimaš motivacije.
Glede na opisano verjamem, da si v stiski in da se soočaš z neprijetnimi čustvi. Če ti je v redu, bi te prosila, da mi malo več poveš o tvoji situaciji. Zakaj imaš občutek, da te vsi sovražijo? Kaj se je zgodilo, da se izgubila dobre prijatelje? Zakaj imaš občutek, da ne moreš več nikomur zaupat?
Če prav razumem iz tvojega vprašanja, si v preteklosti že jemala antidepresive, iz česar sklepam, da si si poiskala strokovno pomoč. Svetovala bi ti, da se čimprej ponovno obrneš na svojega psihiatra ali psihologa in se z njim pogovoriš o svojih trenutnih težavah ter se skupaj odločite, kakšni koraki so najboljši za naprej.
Kar bi ti jaz svetovala je, da poskusiš ta neprijetna čustva, ki jih občutiš, izraziti preko pisanja. Lahko na list papirja napišeš samo svoj tok misli, kot je, lahko ustvariš zgodbo, pesem, nekaterim pomaga, da si pišejo svoje dnevnik misli vsak dan. Če ti pisanje ni pri srcu, lahko poskusiš čustva izraziti tudi preko drugih stvari, kot je npr. risanje, ples, slikanje. Karkoli kar ti najbolj začutiš, ti je najbolj všeč. Če je tebi okej, se poskusi tudi o svojih čustvih in doživljanju pogovarjati z drugimi (s svojimi prijatelji, družino…). Pogovor lahko pomaga. Prav tako je možnost, da v stiski pokličeš na telefone za mladostnike v stiski (TOM telefon: vsak dan od 12. do 20. ure na 116 111; zaupna telefona Samarijan in Sopotnik: 24 ur na dan na 116 123). Svetovalci na telefonih ti bodo z veseljem prisluhni in ti ponudili podporo
Nadalje bi ti svetovala, da poskusiš vsak dan biti telesno aktivna. Ni potrebno, da izvajaš zelo intenzivne vadbe, povsem dovolj je, če greš na primer na pol urni sprehod. Sočasno ti priporočam, da poskusiš čim več izvajati dejavnosti, v katerih uživaš, se počutiš prijetno – npr. kuhanje, ustvarjanje, šport, branje knjig. Karkoli v čem ti uživaš.
Razlage, kaj se ti dogaja in nasvete, kako se s tem soočiti pa lahko najdeš tudi v našem priročniku, na naslednji povezavi: https://live.editiondigital.com/e/221cpgqsc/prirocnik-kaj-lahko-naredim-da-mi-bo-lazje#!page1.
Razumem, da ti trenutno ni najlažje, ampak ti želim sporočiti, da obstajajo različne poti, ki ti lahko pomagajo, da se boš ponovno počutila bolje. Poskusi biti čim bolj močna in vztrajati. Verjamem, da ti lahko uspe! Prvi in najpomembnejši korak je, da se obrneš na strokovno pomoč svojega psihiatra in/ali psihologa. Hvaležna bom, če se ponovno oglasiš tudi v naši svetovalnici in odgovoriš na kakšno od vprašanj, da bom lahko bolje razumela tvojo zgodbo. Prav tako napiši, če bi te zanimalo še karkoli drugega. Smo tu za tebe in ti bomo z veseljem odgovorili.
Lepo bodi,
Sara Seršen, mag. psihologije