Živijo,
na naši šoli imamo profesorico, ki je psihično nasilna nad dijaki. Spravlja se tudi name, govori, da sem neumna, dere se ko pride v razred, je zelo nespoštljiva, ne pusti ti do besede, ne poosluša te, žali moje starše... Imam razrednika, ki mu ne morem zaupati, nikoli nič ne naredi, ko se pojavijo težave. Enako je s šolsko svetovalno delavko. Ko ji zaupaš te izda. Enkrat sem bila pri njej in ji aupala, na koncu je moje skrivnosti vedela cela zbornica. Ne vem kaj naj naredim. Mi lahko prosim kaj svetujete, ker to je res grozno in ne zdržim več.
Uredništvo
Helena Maher Resinovič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Najprej se ti moram opravičiti, ker si tako dolgo čakala na odgovor.
Verjamem, da ti je res težko in se počutiš neslišano, nerazumljeno, nemočno. Hkrati imaš slabe izkušnje z iskanjem pomoči. Kljub temu bi ti priporočala, da premisliš, komu na šoli pa bi lahko zaupala. Profesorica se res nima pravice tako obnašati, to je neprimerno in nestrokovno. Saj smo vsi ljudje in krvavi pod kožo, a neke meje obstajajo in komunikacija mora biti - še sploh v šolskem okolju - spoštljiva. Učitelji naj bodo zgled učencem in dijakom ...
Kaj pa, če stopiš do ravnateljice/ravnatelja? Ali napišeš sporočilo? Ne boj se posledic, če se boš izpostavila. Profesorica mora začutiti in spoznati, da njen način delovanja ni primeren in kako slabo vpliva na dijake. Če boste vsi tiho trpeli, se ne bo nič spremenilo. Tudi starši se lahko obrnejo na vodstvo šole, še posebej, če so se že poskušali pogovoriti, pa ni bilo nobenega učinka oz. se je profesorica neprimerno vedla.
Dobro bi bilo, če bi se redno s kom pogovarjala o vsem, kar se ti dogaja, ne le o šoli. Psihološko podporo lahko poiščeš tudi zunaj šole, npr. v zdravstvenem domu. Ko se boš počutila močnejšo, boš tudi lažje prenašala pritiske in frustracije.
Izkoristi počitnice za gibanje, druženje, sprostitev, hobije. Izbiraj pozitivne misli, trudi se biti optimistična, obkroži se z ljudmi, ob katerih se dobro počutiš. Vse to bo prispevalo k boljšemu počutju in samozavesti.
Želim ti sproščene, lepih doživetij polne poletne počitnice.
mag. Helena Maher Resinovič, univ. dipl. psihologinja
Ar
Arči
Imam občutek, da ta tvoja profesorica potrebuje strokovno pomoč. Ker nihče ne ukrepa mislim, da se je vsi bojijo.
Ne dovoli, da te žali in se dere na tebe. Ali da žali tvoje starše. pa si jim to povedala? če bi se to zgodilo meni, bi moji starši šli v šolo, k ravnatelju, na Ministrstvo, ne vem vse kam bi šli. In zagotovo poskrbeli, da jih profesorica nikoli več ne bi žalila.
Nisem strokovnjak s tega področja, poznam pa pravo. Tej profesorici bi morali prepovedati poučevati. Pa kaj si sploh misli. žaljenje je kaznivo dejanje. Jaz osebno bi jo tožil in zahteval odškodnino za duševne bolečine. Od šole, ker ničesar ne naredi.
Odškodnina, ki bi jo zahteval je škoda, za škodo, ki jo povzroči delavec, pa odgovarja delodajalec, razen če dokaže, da je nardil vse, da bi preprečil kaznivo dejanje. Po tem kar si napisal pa tega ne bodo mogli dokazati, saj ne naredijo ničesar, vključno s šolsko svetovalno delavko. Res bi bilo zanimivo, ko bi to tako imenovano svetovalko na sodišču zaslišali in vprašali zakaj je pasivna in zakaj prenaša naprej zaupne podatke, ki jih zaupajo učenci. verjetno je svetovalka s prenašanjem podatkov kršila kar nekaj veljavnih predpisov, vsekakor pa internih aktov šole. Njena osnovna naloga je, da učencem svetuje in jim pomaga. Če to ne zna, naj si poišče službo drugje.
In nasvet: ker na šoli nihče ne ukrepa zaprosi za pomoč Inšpektorat Republike Slovenije za šolstvo: gp.irssol@gov.si ali pokliči 01 444 05 88 in jih povej to kar si zgoraj napisala.