Že vrsto let se mi ponavlja vedno isto-medvrstniško nasilje  v šoli. Pomagati so hoteli že učitelji, psihologinja, razredničarka,... nič boljše.
Ko mi nekdo nagaja, ne kaznujejo njega, ampak meni ponudijo možnost, ja pa pojdi v drugo učilnico, ja pa se ga izogibaj, ne poslušaj ga... vedno se ti pritožuješ
Danes me je sošolec tepel, drugi sošolec pa je snemal z mobijem. Je pa potem rekel mojemu očetu da je posnetek zbrisal
Ne vem kaj narediti da se to nagajanje enkrat konča
• Uredništvo
Katja Košir

Odgovor svetovalke:
Dragi fant,
pišeš, da že več let v šoli doživljaš medvrstniško nasilje in da si iskal pomoč pri učiteljih in pri svetovalni službi, a medvrstniško nasilje še kar traja. Pišeš tudi, da ti na šoli s svojim odzivanjem sporočajo, da si ti tisti, ki se mora umakniti ali pač potrpeti. Sploh si ne predstavljam, kako ti mora biti ob tem. In občudujem tvoj pogum, da še naprej vztrajaš pri zrelem spoprijemanju s težavo, ki jo imaš. Zelo sem vesela, da si nam pisal.
Dobro je, da so te na šoli slišali, tvoje poročanje o tem, da se ti dogaja medvrstniško nasilje, vzeli resno, in poskušali pomagati. Ni pa v redu, da je način, kako se odrasli na tvoji šoli spoprijemajo s težavo, neustrezen. Zelo zelo narobe je, da dobivaš sporočila, ki nekako nakazujejo, kot da si problem ti in tvoja preobčutljivost. Nisi. Vsakdo ima pravico, da se v šoli počuti varno in da se drugi do njega vedejo spoštljivo.
Nekateri učenci svoj položaj, moč in priljubljenost v skupini poskušajo graditi tako, da ponižujejo druge. In ker se jim nihče ne upa upreti, je videti, kot da nasilje vsi odobravajo. Pa to ne drži. Zagotovo se nekaterim tvojim sošolcem ne zdi prav, kar se ti dogaja, samo ne upajo si tega povedati na glas. Mi lahko morda napišeš kaj več o tem, kako se počutiš v razredu? Imaš sošolce, ki so na tvoji strani in s katerimi se dobro razumeš?
Kakorkoli, medvrstniškemu nasilju ne moreš biti kos sam. Odrasli na šoli - učitelji in svetovalna delavka - so te dolžni zaščititi pred tem. Si jim povedal tudi za ta dogodek, ko te je sošolec tepel, drugi pa to snemal? Očitno si povedal staršem, kar je super. A žal to, da tvoji starši zadeve rešujejo s starši teh fantov, ne bo dovolj. Kar se ti dogaja, se dogaja v šoli in je vpeto v način, kako deluje tvoj razred – torej kakšna »pravila« veljajo v tvojem razredu glede tega, kako si je mogoče pridobiti pozornost drugih in visok položaj v razredu ter kaj dopuščamo in česa ne. Največ možnosti vplivanja na te odnose med sošolci v vašem razredu imajo učitelji. Tudi oni nimajo možnosti zadev reševati čez noč. Lahko pa k reševanju pristopijo drugače, bolj ustrezno, kot so do zdaj. Za učinkovito spoprijemanje z medvrstniškim nasiljem je ključno, da se stvari rešujejo s celotnim razredom. Dokler bodo tvoji sošolci, ki so nasilni do tebe, izpadli »frajerji«, če to počnejo, in se jim ne bo zgodilo prav nič, bodo to seveda počeli še naprej.
Misliš, da bi lahko še enkrat stopil do razredničarke in do psihologinje in jima povedal, da se ti zdi zelo narobe, da se na šoli vedejo, kot da si ti tisti, ki se mora umikati pred nasiljem in kot da si preobčutljiv? Pa povej jima nujno tudi za dogodek, ki si ga opisal v pismu. Presodi, ali boš poskusil najprej sam (če zmoreš, bi bilo to super) ali boste za pogovor na šoli zaprosili skupaj s starši.
Prosim, sporoči mi, kaj si misliš o tem predlogu. Oziroma če se ti zdi, da bi to lahko naredil, se prosim oglasi po tem, ko se boš na šoli poskušal ponovno pogovoriti. Močno držim pesti zate,
dr. Katja Košir, univ. dipl. psihologinja