Pozdravljeni, sem učenka 9.r in se velikokrat sprašujem zakja se v šoli moram ukvarjati z tem da neprastano izvajajo vrstniško nasilje nad drugimi. Velikokrat branim te ki so žrtve in ravno zaradi tega pogosto nastradam. Najbrš je to eden izmed razlogov takaj v šoli nism priljubljena. V šoli me neprastano kilčejo z nadležnimi vzdevki pa to ne le sošolci vendar tudi mlajši prestopniki.
Sprašujem se tudi zakaj se, norčujejo iz LGBTQ rada bi da bi jim dali mer ker jim konec koncev nihče ni nić naredil.
Še zmeraj teško vrjamem vendar se name velikokrat spravlja ravno sošolec ki ga jaz pred drugimi branim. Danes sem imela dovol in sem rekla naj gre stran in da ga NE razumem zakaj je tako sladek v razredu na hodnikih pa se mk posmehuje in me iziva? Nevem ali sem prav naredila in imam slabo vest.
Nevem kako naj se spoprimem s celotno šolo. Nočem biti upadna želim le da bi bila za marsikoga šola lažja in manj stresna... že tako je težko tudi bres bulijev.
Zanima me če delam prav in hvala za vaš čas...
Uredništvo
Urška Meolic Kotnik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala za tvoje razmišljanje in vprašanje, s čimer si izpostavila problematiko medvrstniškega nasilja. Gre za kompleksno in zahtevno problematiko, ki je prisotna med mladimi tako v šolah kakor izven. Izpostaviš, da se tovrstno nasilje dogaja tudi na tvoji šoli, saj si napisala, da se s tem ukvarjaš. Pohvalno je, da se zavzemaš ter braniš žrtve nasilja, s čimer tvegaš izključevanje ter to, da se spravijo nate. Tudi to se ti potem dejansko zgodi, kot si napisala. Žal mi je, da to slišim, ampak pri tovrstnem nasilju je največkrat resnično tako, da tisti, ki želijo nasilje ustaviti in nekaj narediti, torej opazovalci, lahko tudi postanejo označeni in izključeni. S tem namreč tvegajo lastni socialni položaj, ki ga izgubijo in potem niso več sprejeti. To je en od glavnih razlogov, zakaj opazovalci običajno ne odreagirajo in nič ne naredijo, temveč se obrnejo stran oziroma nasilje spregledajo. Ko kot opazovalec nekaj narediš ali poveš, se s tem izpostaviš in tudi ostalim pokažeš, da si tam. S tem potem lahko spomniš izvajalce nasilja, da si bi morda bilo v redu najti še eno žrtev in tako jih preusmeriš nase.
Ker so to večinoma posamezniki, ki imajo močan socialni status in so lahko tudi manipulativni ter vodilni, za kar jim ostali sledijo, za sabo potegnejo še ostalo vrstniško skupino, ki se jim tako ne upa zoperstaviti, saj s tem tvega lastno vlogo in položaj v skupini. Zaradi tega potem večina opazovalcev ostane tiho. Če se jim pa nekdo oglasi ali izpostavi, se potem nanj še toliko bolj spravijo, kajti želijo ga premagati ter osamiti. To je zelo podla igra in lahko mnogim od vas, učencev ter mladostnikov, na takšen način uniči šolske dneve ter povzroči veliko psiholoških težav, zaradi česar z muko prihajate v šolo.
Kot iz tvojih razmišljanj razbiram, si pa ti oseba, ki se je izpostavila, kljub temu, da si s tem tvegala in sebe označila, ko si napisala, da zato nisi priljubljena. Zelo zrelo je, kjer si napisala, da je že tako dovolj težko v življenju, potem pa še so tu ti izvajalci nasilja, kot da že ne bi bilo dovolj stresa s šolo ter drugimi zadevami, ki vas pestijo. To tvoje razmišljanje kaže na to, da ne gledaš samo nase, ker si empatična in občutljiva na druge ter na to, kako se bodo oni počutili in kako jim bo. Verjamem, da ti je zelo težko s tem, da si se postavila za druge in da za to moraš imeti veliko moči. Kajti v tvoji starosti in v vrstniški skupini ni enostavno biti drugačen ter se izpostaviti proti večini. Zaradi tega ne pozabi nase, biti do sebe skrbna in paziti nase tako, kot ti je do sedaj uspevalo. Upam, da imaš ob sebi kako dobro prijateljico, starša ali učitelja, ki mu lahko to zaupaš in ki ti stoji ob strani skozi vse situacije.
Ko si se v primeru s sošolcem postavila zase in mu povedala, da naj ni dvoličen do tebe in se spravlja nate, po drugi strani pa je prijazen, si mu najbrž s tem dala vedeti, da se tudi ti lahko razjeziš in poveš, kako te takšen odnos prizadene. Morda mu bo to dovolj, da bo razmislil o svojem vedenju in odnosu, ki ga kaže do tebe ter se bo opravičil in spremenil odnos. Vsaka situacija in odziv se zgodita z razlogom, tako tudi ta, da boš videla, če mu je mar za vajin odnos in kaj bo morda spremenil.
Ko razmišljaš o tem, da ne razumeš, zakaj se spravljajo na drugačne in na vse, ki jim niso všeč, s tem tudi kažeš, da vidiš svet kot širšo perspektivo, kjer smo posamezniki, ki smo najrazličnejši, a vsi prispevamo k boljšemu delovanju vseh. Zaradi tega je res težko razumeti, kako nekateri ne morejo pustiti nekoga na miru ter se vsaj ogniti in ne škodovati. V osnovi se največkrat izkaže, da izvajalci nasilja imajo sami veliko stisk pri sebi, ki jih želijo ignorirati in si tako najti nekoga, na kogar se lahko spravijo in tako so oni "frajerji". S celotno šolo se spoprijeti ne boš mogla in to niti ne bi bilo pametno zate, kajti lahko bi te spravilo še v večjo lastno stisko. Morda imaš koga, s katerim se rada družiš in pogovarjaš, kar naj bo tvoj varen krog. S svojimi odzivi, da si se postavila za nekoga, si lahko za njih ali za druge vrstnike tudi vzgled, da bodo tudi oni v kakšni situaciji podobno reagirali in se postavili za drugega. Cele šole in sveta sama spremeniti ne boš mogla. Lahko pa začneš z malimi koraki, kakor si ti že naredila in še delaš. Obenem pa v tem skušaj delati tisto, kar te bo sprostilo in ti pomagalo iti tudi skozi težje dneve. Veseli se, da bo počasi tudi prišlo do konca devetega razreda, kar pomeni, da bo to zate novi začetek in sprememba v boljšo smer.
Želim ti, da ti ne zmanjka poguma in poštenosti,
Urška Meolic Kotnik, mag. psihologije