Obiskujem 8 razred osnove šole. Zdi se mi, da na naši šoli sploh ne jemljejo resno sporov ali pretepov ki se dogajajo. Šola ni tako velika, da ne bi mogli vedet kaj se na njej dogaja -300 ucencev.Sama sicer nisem žrtev tega vendar je marsikdo od prijateljev.
Primer: v razredu sta dva sošolca, ki ne preneseta drug drugega. Konstanto sta si v laseh. Tudi drugi jih komaj kaj mirimo in to težko prenašamo. Mislim, da je naloga učiteljev ter svetovalne službe da to poskusijo rešit. Velikokrat pri razrednih urah povemu radredniku, kaj se dogaja on pa le hladnokrvno reče - vidva, kontrolirajta se. Pač kaj? Zakaj ničesar ne naredi? Uči nas geografijo in enkrat sem počakala, da so šli vsi iz razreda, ter sem razredniku razložila situacijo. Pravi da je za to obdobje to normalno in se ne misli vtikat v tuje stvari, ki se njega ne tičejo. Mislim da je to njegov razred in se ga tiče, kaj se v njem dogaja! Ko sem sama to omenila učiteljici angleščine, je rekla naj secše enkrat pogovorim s tazrednikom. Občutek imam, da jim res ni mar za nas.
To se ne dogaja le pri nas, vendar tudi v drugih razredih.
Primer 2: lansko leto je v 9b razredu med odmorom sošolec zlomil nos drugemu. Kolikor sem seznanjena, bi se vsak večji spor ter prepir moral prijaviti policiji. Ampak tega niso! Nekaj dni za tem, ko je spet ta prišel v šolo je bil v razredu razrednik, psihologinja, ter ravnateljica. Nekaj so res ukrenili, vendar se mi zdi, da na vse gledajo preveč hladnokrvno.
• Uredništvo
Barbara Stožir Curk

Odgovor svetovalke:
Draga mladostnica,
zahvaljujem se ti za zapis, ki ga deliš z nami na portalu To sem jaz. Glede na tvojo starost sklepam, da si 8. oziroma 9. razred osnovne šole. Dogajanje v razredu spremljaš in kot sama zapišeš, stanje v vašem razredu ne odraža klime, skupnosti, v kateri bi se ti dobro počutila. Kot si zapisala, si mnenja, da bi morali odrasli, v tem primeru učitelji, razrednik, psihologinja in ravnateljica narediti več kot so.
Razredno skupnost oblikujete učenci in učenke ter razrednik, seveda pa tudi drugi učitelji in učiteljice, ki stopajo v vaš razred in z vami preživijo učne ure. V razredu se tako učenci kot učitelji dobro počutimo, ko se prisotni počutijo dobro, so sproščeni in lahko izražajo svoja stališča, interese, težave brez da bi bili deležni posmehovanja, norčevanja s strani sošolcev, sošolk. Pri tem ima pomembno vlogo razrednik, ki s svojim pristopom in aktivnostmi pomaga krepiti razredno skupnost. Kadar prihaja do konfliktov, nesoglasij, indicev, da gre za medvrstniško nasilje, je tisti, ki mora odreagirati. Seveda imate tudi učenci in učenke vlogo aktivnega opazovalca - kot si zapisala opozarjati, povedati kaj se dogaja. Pri tem vztrajate s poročanjem in informacijo, da vam ni ok, ker tako jasno izražate stališče, da nasilja ne tolerirate in zahtevate primerno obravnavo tako s tistim, ki nasilje izvaja in s tistim, ki je deležen nasilnega vedenja. Tu bodite glasni in se kot razredna skupnost poskusite pogovoriti z razrednikom. V kolikor ne gre, je tu šolska svetovalna služba, je tu ravnateljica oz. kakšen učitelj, ki mu lahko zaupate, pa seveda starši. Pomembno je, da sporočate, izražate jasno zahtevo, da želite biti slišani.
Poleg tega imate na šoli verjetno šolski parlament. V letošnjem letu je osrednja tema parlamentov na ravni države pogovor o duševnem zdravju in preventivi. Tudi skozi ta organ, ki je vaš, sporočajte o problematiki in da želite premike v smeri na boljše.
Za obravnavo medvrstniškega nasilja obstaja protokol, ki pove kako ravnati v primeru medvrstniškega nasilja (kako ravnajo odrasli). V kolikor je potrebno se v procesu obvesti tudi CSD in policijo.
Pomembno je, da vas odrasli podpremo in vam svetujemo, ko se v odnosih z vrstniki znajdete v konfliktih ali pa celo nasilnih situacijah. Tu moramo odigrati svojo vlogo. Ob vsem tem pa vas moramo slišati in skupaj z vami reševati situacije, ki so za vas obremenjujoče.
Upam, da sem ti odgovorila na tvoj zapis, razmišljanje. Vsekakor sem ti na voljo za dodatna vprašanja, komentarje, razmišljanje. Do takrat pa te lepo pozdravljam in ti želim vse dobro. Pa dobro odločitev pri vpisu za srednjo šolo, če si v 9. razredu.
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja