Pozdravljeni, kako ste?(upam da ste dobro.)
Imam uprasanje: imam bratca ki je strar 11 let. Imam tudi sestro ki je stara 16 let. Ze kar nekaj casa imam problem z bratom saj me tepe. Ko sem bila na wcju je vdrl noter ampak na srečo sem si samo umivala zobe. Ker sem mu rekla da ko sem na wcju mi nima pravice udirati se je zacel dreti name, da je wece za opraviti potrbe ne pa za umivati zobe. Zelo me razjezi tudi ko moram nujno na vece gre na wc tudi moj brat in pravi da gre samo lulat potem čez nekaj časa pa se zadere čez vrata da je šel kakat, vendar pa si vseeno umiva zobe. Nazadnje ko sem ponorela da ni samo on na svetu me je ogriznil v nogo in to kar čez debele hlače in tako sem imela veliko modrico in pri športni me je bilo sram da se preoblečem saj nisem nikomur hotela pokazati kaj se dogaja doma(videli so se obrisi zob). Tudi staršem sem povedala pa me ne poslušajo in pravijo da bo zrastel in bo prijaznejši ampak ni tako. Izdneva v dan je huje! Spbo si delim s sestro in bratom in moja sestra dela za mizo zelo dolgo in rekla sem da rabim mizo še jaz pa me je kar ignorirala ko sva se zacele prerekati (zdi se mi da sem zato kriva jaz) je prišel moj brat in se zacel skupaj s sestro dreti name, vendar ne zato ker bi jo hotel braniti ampak zato ker me sovraži(to mi je tudi priznal par dni nazaj) in ko sem odšla do mize se je sestra prestrašila da ji bom vrgla stvari iz mize (vendar vem da se zelo močno trudi za šolo in ji tega v lajfu nebi storila)in se je obdarila v mizo zelo močno in bila je že zelo razdražena in se je začela jokati in ko sem se usedla na posteljo imela sem noge narazen me je brat s pestjo suniv v moj spolni organ kar seveda ni prvič saj me je že velikokrat v joške in me je zelo bolelo, prapričana sem da ne ve kako to boli ampak preden bi mu pokazala bi dobila že drugo modrico. S starsi trenutno nimam dobrega odnosa in jim niti v sanjah nebi povedala kaj mi je brat storil(tudi nemislim ga tožiti) ampak imam tega dosti, starši nevedo vsega o meni saj sem imela zelo veliko problemov z vrstniki in ko sem koncno dobila prijateljico in hocem narediti vse zanjo mi pravijo da padam pod vpliv drugih kar me zelo prizadane. Danes ko me je udaril v moj spolni organ sem ponorela saj se mojih intimnih predelov nima kaj dotikati, in sem hotela poklicati na št. 116 vendar sem se nakoncu odločila da nebom saj se nemaram pogovarjati z ljudmi po klicu. Razmišljam tudi o samoumoru ker mi je življenje zelo težko ampak se zavedam da so ljudje z vecjimi tezavami nimam pojma ampak dozdeva se mi da sem šleva ker neznam poiskati pomoči. Upam da nisem preveč napisala amkak tukaj je prvič da sem komurkoli zaupala.
Prosim odgovorite mi.
Lp
Bi
Biba
Živjo, popolnoma te razumem. Ko sem brala tvoje pismo, sem se prepoznala v njem. Tudi jaz imam bratca (deset let) in obnaša se podobno kot tvoj. Tudi on mi vdira v kopalnico, pa ne samo takrat, ko si umivam zobe. Enkrat me je tudi pošlatal, mami ga je videla in naredila cel halo. Ne nardit samomora, ker to zagotovo ne bo rešilo tvojih težav. Drugače ti pa ne znam dat kakršnaga nasveta, sam sočustvovat sem hotela s tabo. Če najdeš kakšen dober recept, kako ukrotit takega brata, mi pa prosim sporoči, da ga izprobam še na svojem sorojencu.
Uredništvo
Dijana Kožar Tratnik

Odgovor svetovalca:
Lep pozdrav.
Odnosi s sorojenci v obdobju najstništva so pogosto polni konfliktov in težav. Vsak od vas išče svoj prostor in ker živite na omejenem prostoru, delite si tudi sobo, se dogaja, da se med seboj prepirate. Vendar to, kar opisuješ, presega običajne prepire med sorojenci, brat nad teboj izvaja fizično in spolno nasilje. Brca in udarja te v spolne organe in to v tebi sproža jezo in stisko, kar je popolnoma razumljivo, saj vstopa v tvoj intimni prostor in se te dotika po intimnih delih, kar je absolutno nesprejemljivo. To, da je star 11 let, ni noben izgovor. Da je situacija resna, si ugotovila sama, ko si po zadnjem dogodku hotela poklicati 113.
Pišeš, da si že povedala staršem, pa se ni nič spremenilo. Predlagam, da se z njimi še enkrat pogovoriš, povej jima, kako doživljaš bratove napade in kaj konkretno ti počne ter da tega res ne boš prenašala. Povej, da te to zelo prizadene in da si pomislila tudi na samomor. Imej v mislih, da razkrivanje nasilja nikoli ni tožarjenje. Staršema se morda to ne zdi nič takega, a očitno ne vesta, kako resno je nadlegovanje, ki ga doživljaš s strani brata. Staršem ali drugi zaupni odrasli osebi nujno povej, kaj konkretno se ti dogaja in jo prosi za pomoč pri urejanju situacije z bratom.
Morda bo pomagalo, da tudi njemu nekdo razloži, kaj je nasilje in mu pojasni, da je to absolutno nesprejemljivo. Poskusite se dogovoriti za čas, ki ga vsak od vas preživi v kopalnici in v drugih prostorih, da bo imel vsak od vas na voljo tudi nekaj časa, ko bo lahko nemoteno opravljal svoje stvari v določenem prostoru.
Nisi šleva, to, da si nam pisala, je že prvi korak do reševanja situacije. Prosim, sporoči, kako se bo izšlo po pogovoru z nekom odraslim, ki mu zaupaš in ki pozna oba z bratom.
Če potrebuješ še kaj, sem ti na voljo.
Dijana Kožar Tratnik, univ. dipl. socialna pedagoginja