Pozdravljeni.
Oglasila sem se na tej spletni strani, ker me je začela grabiti tesnoba zaradi šole, počitnice so, vem, ampak tesnoba je izbruhnila in meni se meša.
Težava je v tem, da hodim v srednjo zdravstveno šolo. Tekom šolanja sem ugotovila, da bi raje bila zdravnica kot kar koli drugega, za to bi bila boljša možnost gimnazija. Vem, da je možno tudi z srednjo zdravstveno šolo postati zdravnik ampak mene tesnoba tako grize, da mi ne da miru trenutno glede tega. Prvi letnik sem končala z odličnim uspehom in že oddala vpisnico za 2. letnik. Raje bi se prepisala v gimnazijo zaradi "sigurnosti" glede bodočega poklica, a sem zdaj že zafrknila. Staršem si definitivno ne upam povedati, da se želim prepisati in ne vem kaj naj. Tako me skrbi, ker je ena moja znanka želela prav tako iz zdravstvene šole iti študirat medicino ampak ko je slišala kaj je na dodatnem predmetu vse za na medicino (biologija) se raje ni odločila. Meni biologija sicer zelo leži ampak vseeno me je strah. To je še v meni povzročilo dodatne skrbi, da se bo meni zgodilo kaj podobnega. Na moji šoli mi niti ni fajn, ker je v našem razredu komunikacija grozna, ves čas izključevanje iz družbe "piflarjev" kot sem jaz ne marajo in me zmerjajo. Saj me to ne potre tako, ampak zdi se mi, da me jih vedno več zmerja. Ko pomislim na komunikacijo v našem razredu, na ljudi na naši šoli me začne siliti na bruhanje. Niti se ne želim več vrniti v to šolo.
Ali naj vztrajam na tej šoli, pa mi mogoče vseeno uspe postati zdravnica ali se naj izpišem in prepišem v gimnazijo?
• we
we_need_doctors
več ti bodo že svetovalci napisal, do takrt se pa poskus umirit in objektivno pogledat na stvar: to definitivno NI največja bedarija na svetu; če se želiš prepisat na gimnazijo, najprej razišč kje so sploh še prosta mesta... pa s tastarimi skomuniciraj tole čimprej-valda ti bosta pomagala, sej hočeš nekaj več dosečt...
• Oj
Ojoj
Hej. Ce ti npr stasi ne bi dovolili da se prepises imas se vedno moznost da se po srednji soli vpises na maturitetni tecaj. Ce si sprejeta hodis eno leto na npr prvo gimnazijo kjer naredis splosno maturo in se potem 1 letu vpises na zeljen faks. Ce imas res veliko zeljo postati zdravnica bo to eno leto minilo zelo hitro in bos kmalu spet nazaj na pravem tiru.  Upam da ti uspe postati zdravnica:)
• Uredništvo
Urška Koštomaj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
če te prav razumem si trenutno v situaciji, ki ti povzroča kar nekaj skrbi glede tega kako naprej. Tekom prvega letnika si ugotovila, da sicer želiš ostati v izbrani stroki ampak bi glede nadaljevanja izobraževanja bila zate boljša izbira gimnazija. Poleg tega se v trenutnem razredu ne počutiš dobro.
Iz tvojega zapisa vidim, da ti tale situacija povzroča veliko skrbi in vprašanj kako nadaljevati svoje solanje. Najprej ti svetujem, da poiščeš svoj miren prostor in umiris svoje misli. Najlažji način je usmerjanje pozornosti na svoje dihanje. Spremljaj vdih in izdih, nato vdih in izdih upočasnjujes, izdih naj bo daljši. Če boš opazila, da si preveč nervozna za dihalne tehnike, najprej sprosti telo z eno izmed telesnih vaj. Npr. zasprintaj ali naredi nekaj vaj, s katerimi aktiviras mišice tako da jih čutiš in pospešis utrip. Nato pa nadaljuj z dihanjem. To naredi vedno ko začutiš da izgubljas kontrolo in se prestrašiš.
Glede na to, da imaš odličen uspeh v 1.letniku sklepam, da imaš dobre učne navade, poleg tega imaš željo in voljo do učenja saj imaš cilj, ki ga želiš doseči. V tem primeru se strinjam, da bi gimnazija bila dobra izbira zate. Svetujem ti, da pokličeš ali pišeš na mail svetovalnim delavkam gimnazij in povprašaš ali imajo kakšno prosto mesto v 2.letniku. Tako boš imela informacijo ali je prepis sploh možen. Če prepis ne bo možen, imaš eno skrb manj, nadaljujes na trenutni šoli. Tako kot ti je svetovala že vrstnica, imaš možnost opravljati maturitetni tečaj, ki ti sicer vzame eno leto. A kaj je eno leto proti celemu življenju! Ko boš imela te informacije, se pogovori so starši. Opisi jih svojo situacijo, svojo željo in strahove ter kaj si do sedaj izvedela glede vsega skupaj. Nato jih prosi za nasvet. In pogovor bo stekel.
Omenila si tudi dvom glede opravljanja dodatnega predmeta. Glede na to, da se znaš učiti in imaš voljo mislim da ne bi smelo biti težav. Tvoja prijateljica se je glede dodatnega predmeta odločila tako kot se je, glede na svojo situacijo in znanje in pretekle izkušnje in strahove. Ti si druga oseba, odločila se boš glede na sebe. Ne primerjaj se z drugimi, drugi imajo svoje življenje in svoje izkušnje ter svojo pot. Zaupaj sebi. Na koncu bo vse v redu.
Sporoči kako si se odločila ;)
Želim ti vse dobro!
Urška Koštomaj, mag. psihologije
• za
zakaj
Pozdravljeni!
Hvala za pomoč, podporo in odgovor. Odločila sem se, da bom še vseeno vztrajala na tej šoli in se ne bom prepisala v gimnazijo. Bom pač eno leto še hodila in opravila maturitetni tečaj. Kljub temu, da v našem razredu situacija ni rožnata, bom vztrajala do konca.
Hvala še enkrat :)