Sem tiha in zelo zaskrbljena oseba. Če kaj naredim narobe se sekiram po več dni.
Ker sem padla maturo in jo v kasnejšem roku popravila, sem šla v službo. Moja mami je brezposelna, nima socialne in se obeša name. Zahteva, da plačujem njene položnice. Iz hiše ne hodi zaradi kovida. Pa ne ker bi se bala, ampak ker verjame, da nas bodo spremenili v robote in pobili. Ves čas mi teži za plačilo, v službo noče, razlaga mi teorije zarote, kako bo konec človestva in se bomo zagovarjali za dobra/slaba dejanja v nebesih in peklu. Rekla je da sem njena hči in moram zdaj jaz skrbeti zanjo do njene smrti ali pa naj ji vrnem denar za njeno vzgojo. Si predstavljate, da bi nam starši ob 18 letu izdali račun za rojstvo in vsa leta plačevanja? Je to sploh normalno? Zaradi tega se nočem poročiti in imeti otrok.
Babi pravi, da je nora, ampak ne vem kaj naj sploh naredim. Ker mami noče plačat položnic mi pa potem grozi, da bom spala pod smreko. Je to narcistično? Zaradi tega se samo slabše počutim in poslušam kakšen demon sem, da me ni vzgajala da sem sebična do drugih, da moram jaz zdaj dat nazaj, če ne me bo udarila karma pa take. -
Fd
Fdyvko
Pomembno je da poskrbiš zase. Po tvojem opisu okolje v katerem živiš ni optimalno. Zavedati se moraš, da je primarna družina nekaj, nekaj pa tvoje življenje. Družine si ne izbiramo in je tudi nismo dolžni vzdrževati oz. vztrajati v odnosih, če nam to predstavlja stisko. Razmisli kaj bi tebi olajšalo situacijo in pogumno naprej
Uredništvo
Anja Knez

Odgovor svetovalca:
Lepo pozdravljena, »Neverjamemvase«,
vesela sem, da si se s svojo stisko obrnila name in da si jo zmogla zapisati, saj doživljaš situacijo, ki ni vsakdanja in s katero se mnogi nikoli ne srečajo. Če prav razumem, si zadnje čase zelo obremenjena in zaskrbljena zaradi stvari, ki so se ti dogodile in se ti še dogajajo. Predvsem ti največ skrbi povzroča trenutno funkcioniranje tvoje mame. Opažaš, da je njeno funkcioniranje nenavadno, kar te plaši in ti povzroča še dodatne skrbi, poleg obveznosti, ki so padle nate in zaradi maminega obnašanja do tebe. Imam prav?
Najprej bi te želela pohvaliti, ker si, kljub vsem bremenom in stiskah, uspešno opravila maturo in si pri teh letih tudi našla službo. To kaže na tvoje zelo zrelo in odgovorno razmišljanje ter ravnanje. Verjamem, da si bila razočarana, ker sprva nisi bila uspešna, a največ je vredno, da si se po padcu zmogla pobrati in zadevo uspešno zaključiti. Iz tvojega zapisa pa je razbrati, da si v velikih skrbeh in lahko razumem, da si se znašla v stiski, ko sama preprosto ne zmoreš več.
Obremenjena si z zahtevami mame, ob enem pa se trudiš iskati načine, kako ji pomagati. Skrbi te njeno spremenjeno funkcioniranje, ki ga opaža tudi babica in za katerega se zavedaš, da ni optimalno. Kot si zapisala, je njena realnost spremenjena oz. jo vidi precej drugače kot na primer ti. Zaznati je, da se čutiš odgovorna za to, kaj se ti dogaja in da moraš pomagati mami.
Lahko sklepam, da vso to stisko in skrbi, povezane z maminim zdravstvenim stanjem in funkcioniranjem, držiš v sebi in imajo posebno težo, s katero se sama težko soočaš. Skušaj se pogovoriti z mamo in za pomoč poprosi še babico, da ti bo v oporo. Prosi jo, naj ti prisluhne in odkrito ji predstavi svoje skrbi ter željo, da bi ji lahko pomagala. V kolikor ti mama ne bi želela prisluhniti, se skušaj pogovoriti z babico in ji predlagati, da bi mamo skupaj pospremili v urgentno psihiatrično ambulanto na pregled. Tam bi mamo pregledali in ji bo najboljših močeh z ustreznimi pristopi tudi pomagali. To še ne pomeni, da bi morala ostati hospitalizirana, vsekakor pa je pomembno, da je deležna strokovne obravnave, pristopa in po potrebi tudi ustrezne terapije. Ne čuti se krivo, če boš to storila, ampak imej v mislih, da je vso to ukrepanje v dobro tvoje mame.
Iz zapisa lahko tudi sklepam, da je plačevanje položnic še dodatno breme in verjetno ga, ob svoji zaposlitvi, težko zmoreš, čeprav iz zapisanega ne morem sklepati, koliko si stara. V kolikor je temu tako, bi se lahko po pomoč obrnila tudi na pristojni center za socialno delo, skušala razjasniti situacijo, v kateri si se znašla in verjamem, da ti bodo prisluhnili in po svojih najboljših močeh priskočili na pomoč.
Verjamem, da je situacija, v kateri si se znašla, zate resnično težka in želim si, da bi zmogla govoriti sprva z mamo ter da ti bo v oporo tudi babica in da bosta zmogli skupaj postopati na način, ki bo na koncu v pomoč tvoji mami pri reševanju zdravstvenih zapletov, kot tudi tebi pri vsakdanjem funkcioniranju.
Verjamem vate in tudi ti zaupaj vase in v moč, ki jo imaš globoko v sebi.
Vse dobro ti želim,
Anja Knez, mag. psihologijeCitiraj