Pozdravljeni,
S fantom sem v zvezi ze 2 leti in ze od zacetka so ga vedno motile neke malenkosti, je popravljal stvari za menoj ker nisem naredila dovolj uredu in doskrat so ga te malenkosti tako razjezile, da se je zacel dreti name in skoraj koncal zvezo in vedno imava iste probleme, ker ga vse tako hitro razjezi ce ni po njegovo in totalno pade ven, kdaj me tudi zali.. Najhuje je bilo letos pred dopustom.. Kupila sva kombi ki je predelan v camperja da lahko hodiva okoli in en teden pred dopustom sem sama zacela delati zavese za na okna in ker se je mudilo, nisem tocno vedela kaj in kako in sem naredila zelo povrsno ampak se vseen so bile vredu ampak ker niso bile taksne kakor si je on zamislil in ker sem porabila prevec casa je bilo vse narobe in je imel grozne izpade ampak najhuje je bilo nasledni dan ko sem se hotela pogovoriti in je bilo vse narobe, vedno ko se zelim pogovoriti, mu govorim o svojoh custvih, kako se pocutim misli da ga napadam in se vedno taksno pogovori obrnejo v kreg in takrat mi je rekel veliko grdih stvari.. Ne obnasa se tako samo do mene tudi do svoje druzine je enak.. Velikokrat tudi ko pospravljam, kuham pride do mene in me zacne zajebavat in vedno so neke taksne stvari katere vbistvu misli resno ampak se kao zajebava in vedno pocne to tok casa da postanem zivcna in se potem spet lahko dere name kaj je z mano narobe kaj sm zivcna ce me pa samo zajebava. Problem je ker je vecinoma casa uredu, zelo ljubec, pozoren se trudi zame ampak imam ogromen strah ker nikoli nevem kako se bo pocutil in vsak dan je uganka..  Ali se bova imela fino ali bo pa ze zjutraj obema unicil dan ker ga bo nekaj zmotilo.. Nevem kaj naj naredim ker ga imam zelo rada in se vseeno nikol nisem bila tako zaljubljena in rada bi mu pomagala da bi zacel hoditi na terapije ampak nevem kaksna bi bila najbolj zanj.. Nocem koncati zveze ker se imava se vseeno fino in ker verjamem da ni sam kriv zato da je taksen ker je verjetno to podedoval po njegovih starsih ker imata oba probleme z zivci in jezo in v otrostvu je dozivel tudi veliko travmatocnih dogodkov zaradi starsev in ker vem kako je tezko upravljati svoje misli ko imas izpad. Rada bi se naucila kaksnih tehnik, da bi ga pomirila ko pride do izpada.
Hvala za odgovor
• Ar
Arči
Dvomim, da mu boš lahko ti pomagala. Potrebuje pa brez dvoma pomoč. Naj jo poišče, v nasprotnem si ti poišči drugega. Grobo napisano, vendar življensko.
• Pe
Pepel
Živijo,
Ne znam ti dati nasveta kako se soočiti z njim lahko pa povem da vse kar opisuješ opisuje mojega očeta ki je točno tak in naj povem da sem isto razmišljala kot ti da se lahko popravi in da je vse posledica njegovega otroštva ampak resnica je da si ti lahko še ne vem kako ljubeča in skrbna in mu neštetokrat odpuščaš vendar taki ljudje sami sebe ne vidijo in zelo zelo težko je pri njih kaj spremeniti nikakor pa ne gre brez terapije. Seveda lahko vztrajaš ampak čez čas ko morda ne bo napredka se moraš sprijazniti in spoznati da si ti ena in edina in da je življenje eno samo in ni vredno zavedno živeti s tako osebo. Tudi moj oče ja mami ves čas gledal pod prste ko je kuhala, ne glede kaj mu je kupila ni nič cenil, nikoli se ni opravičil za grde besede nikoli, da o čustvih ne govorim ker njemu kaj dopovedati ne gre,...taki ljudje se znajo opravičiti ampak samo ko v tem vidijo svojo korist recimo pred razhodom se jočejo in govorijo kaj vse bodo naredili mini 5 let in se zgodba ponovi človekpa ostane isti. Mogoče ne bo fizičnega nasilja vendar leta življenja s tako osebo zelo vplivajo na tvoje psihično zdravje vso nespoštovanje, žalitve ki se nabirajo in nabirajo te uničujo in težko je priti iz tega cikla. Ni čisto isto ker ta oseba je tvoj fant ampak osebnostne stvari so enake. Na koncu je seveda tvoja odločitev kaj boš naredila pri mladih ljudeh je morda večja možnost da se odprejo za terapijo. Želim ti vse dobro :)
• Uredništvo
Ajda Novak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Hvala, da si mi zaupala svojo situacijo, vesela sem, da iščeš pomoč.
Praviš, da je tvoj partner kritičen, žaljiv in nagle jeze zaradi izkušenj iz otroštva in vedenja njegovih staršev do njega. Ker si ti njegova partnerka in ne starš, nikoli, ampak res nikoli, ne boš mogla nadomestiti njegovih staršev in tega, kar je potreboval v otroštvu, ampak ni dobil. Da bo postal drugačna oseba, bo moral sam ali skupaj s svojimi starši razrešiti stvari iz njegovega otroštva in njihovega odnosa. Ne glede na to, da lahko morda razumeš, zakaj se vede tako kot se in zakaj je nagle jeze, to nikakor ne opravičuje njegovega vedenja. Tako kot si ti odgovorna za svoje vedenje, je tudi on sam odgovoren za svoje. To, da svojo jezo stresa nate in v tebi in tvojem vedenju išče razloge za jezo, je zelo manipulativno.
Opisala si tudi, kako boječa si okrog njega, ker te je strah, da bo imel slab dan in ga bo kaj razjezilo. To je zelo slab znak, saj pomeni, da tvoja sreča in dobro počutje temelji na njegovem počutju - če ima on slab dan, ga moraš imeti tudi ti. To ni v redu in zdravi odnosi ne delujejo tako. Vsak ima kdaj slab dan, ampak to nikakor ni razlog, da se lahko vedno znova znaša nad partnerjem in uniči dan vsem okoli sebe.
Verjamem, da se oprijemaš dobrih trenutkov in lepih spominov, ampak na koncu dneva vedi, da ti nisi odgovorna za njegova dejanja in vedenje ter da ga ne boš mogla spremeniti. Ljudje se spremenijo sami - počasi in s trudom, če to seveda sploh želijo. Poskusi pretehtati, ali si zaradi njega večkrat srečna ali nesrečna, pomagaš si lahko tudi z mini dnevnikom, v katerega vsak dan zapisuješ, kako se počutiš zaradi vajinega odnosa. Ljudje bi morali biti v našem življenju zato, ker nam ga polepšajo in olajšajo, ne zato, da skrbimo za njih, da smo tam, ko se morajo na nekoga razjeziti ali zato, da jih vsakič znova tolažimo. Taka dinamika tudi za partnerski odnos ni dobra in na dolgi rok ne more delovati.
Kar se tiče psihoterapije, bi mu ta lahko pomagala, ampak le, če je sam motiviran, da se spremeni. Če bo na terapijo hodil samo zato, da mu ti ne boš "težila", mu ne bo prav nič pomagala. Sicer pa lahko za nadzorovanje jeze uporabimo veliko različnih tehnik, med drugim tudi:
- Začasni umik: ko začutimo veliko jezo, se umaknemo iz situacije in rečemo "Zdaj se bom umaknil/-a, ker se s tabo ne morem pogovarjati tako, kot bi si želel/-a. Ali lahko pogovor nadaljujeva kasneje?" Nato se umaknemo in se čez nekaj časa, ko zmoremo na stvar pogledati iz bolj oddaljene perspektive, vrnemo na temo in se pogovorimo.
- Tehnike dihanja: na spletu (npr. Google, YouTube) lahko najdeš ogromno tehnik dihanja, npr. barvno dihanje, kvadratno dihanje in dihanje skozi slamico.
- Namesto, da se razjezimo na drugo osebo, se umaknemo in gremo npr. telovaditi ali teči, da misli usmerimo drugam, obenem pa sprostimo nakopičeno negativno energijo in se napolnimo s pozitivno.
Iz tvojega zapisa se mi zdi, da se večina stvari v tvojem življenju vrti okrog tvojega partnerja in vajinega odnosa. Ali še imaš kakšno stvar, hobi, prijateljico, ki je samo tvoja? Morda nekaj več časa nameniš stvarem, ki so tebi sami pomembne, če odmisliš kaj bo rekel tvoj partner, da spet najdeš samo sebe. Potem boš zmogla tudi z drugimi očmi pogledati na vajin odnos in videti, ali je ta odnos nekaj, kar želiš še ohraniti.
Želim ti vse dobro in mirne praznike.
Lep pozdrav,
Ajda Novak, mag. psihologije