vedno kadarkoli nekaj ni po moje se razjezim in ko se pogovarjam z fantom me se bolj spravi v slabo voljo in potem se zacnem udarjati in dobivam misli za samomor. to se mi lrej ni nikoli dogajalo pac dobim nekaksne napade zaradi tega je fant hotel koncati zmano vendar to nocem reklasm da se bom spremenila ampak vedno je tako pol se zacnem udarjat in iztegovt noge da me nekoncu bolijo to bi rada popravla ampak nevem kako
Uredništvo
Mojca Lapi

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Hvala, da si se odprla. Ta čustva izvirajo od nekod drugod. Fant ti samo nudi neko varno okolje, kjer se dovoliš toliko sprostit, da lahko izraziš ta čustva - jezo.
Zelo zelo si lahko ponosna nase, da opaziš to, da se zavedaš in nenazadnje da prepoznavaš, da si želiš na drugačen način reagirat. Ob tem bi te pa rada spodbudila, da začneš raziskovati, kdaj v otroštvu nisi mogla izrazit svojih čustev. Ob katerih situacijah ali ljudeh so bila tvoja čustva zatrta?
Če kot otroci nismo mogli varno izražat čustev, ki so nakazovala na neke naše potrebe, s tem le-te niso bile zadovoljene. Pa ne govorim zdaj o tem, da bi morala dobiti v otroštvu vse, kar bi si zaželela v materialnem smislu. Govorim o čustvenih potrebah. Torej na primer tebe je v otroštvu morda nekaj močno prizadelo, staršem se je pa zdelo, da ni nič takega in so situacijo ignorirali ali pa še huje, da so ti rekli, da ne smeš jokat. Tebi kot majhni deklici pa so se ta nepredelana čustva nabirala in zdaj ni več prostora, kamor bi jih lahko tlačila in zato prihajajo v zate čustveno podobnih situacijah na plano.
Razmišljaj, kaj bi lahko bilo, pogovori se s starši, kako si delovala kot otrok. Ne rabiš njih neposredno krivit za to, ker vsak otrok pač ima svoje potrebe, eni potrebujejo malo več čustvene podpore in pogovorov, drugi manj. Pogovori pa se tudi s fantom o tem ter mu razloži, da predeluješ neke stvari iz preteklosti ter da ga prosiš, da ti stoji ob strani, saj ti lahko on tudi veliko pomaga, če mu lahko zaupaš. Predeluješ namreč tako, da govoriš o tem, saj lahko tako dogodke, situacije, čustvena doživljanja “popredalčkaš”, da niso kar vsepovprek … tako si jaz predstavljam. Pri tem ti lahko pomaga tudi strokovnjak, psihoterapevt. Svoja razmišljanja in ugotovitve pa lahko napišeš tudi meni v odgovoru in bova dalje raziskovali.
Upam, da sem ti vsaj malo pomagala. Spodbujam te k raziskovanju svojih načinov delovanja ter da bodo le-ti s časom lahko bolj zavedni, da bodo tvoje reakcije vezane le na trenutek zdaj.
Če bo kdaj zelo hudo, pa lahko brez napotnice v svojem kraju obiščeš Center za mentalno zdravje otrok in mladostnikov ponekod se imenuje tudi Center za duševno zdravje ali podobno, kjer ti nujno psihološko pomoč nudijo psihologi in psihiatri.
Mojca Lapi, mag. prof. pedagogike