Hojla
Ko sem se vpisala v srednjo šolo, sem zatajila svojo umetniško poklicanost do igralstva, petja in pisanja. Na forumu za odrasle, kjer je ena punca pisala, da je umetniška so ji odrasli svetovali naj ima umetnost kot hobi in naj si izbere plan B, saj ne bo dobila službe. Stara sem bila 14 let, ko sem to prebrala in sem mislila, da moram tako narediti tudi jaz. Šla sem na poklicno šolo naravoslovne smeri. Bilo je živa groza. Naravoslovni predmeti mi niso šli, nisem se razumela s sošolci in hotela sem se prepisati kam drugam. Nisem počela kar me je zanimalo. Šla sem k svetovalni delavki na umetniško gimnazijo pa mi je rekla, da si drugi dijaki to bolj želijo in da sem predepresivna za to šolo. Potem se nisem vpisala in sem ostala na tisti grozni šoli. Praksa je bila obup, vsak dan sem jokala, v laboratoriju sem velikokrat kaj razbila, ni mi šlo. Ati je rekel, da se je brezveze prepisati. Zato sem ostala. Potem sem padla maturo in jo mogla popravljati. Ta 4 leta so bila zame pravi pekel. Nisem šla na faks, ker sem dobila odpor do šole in učenja. V svojem poklicu službe nisem dobila in naj povem, da zdaj tudi v gostinstvu ali trgovini nič ne dobim pa sem stara 25 let. Mislim, da sem si uničila življenje. Med 21 in 22 sem delala v eni prodajalni kot nadomeščanje porodniške, a podaljšanja nisem dobila. Zdaj sem nezaposlena in razmišljam kaj vse bi lahko počela, če bi si izbrala gimnazijo kot prvo izbiro potem pa šla na faks za novinarstvo, AGRFT, književnost in literarno teorijo, kaj takega. Verjetno bi se bolje počutila, imela več prijateljic in več priložnosti dobiti pravo zaposlitev. Na faks zdaj ne morem iti zaradi poklicne mature, splošne pa nimam.
Zdaj si želim, da bi sledila svojim umetniškim interesom.
• Uredništvo
Maša Podvršnik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
pišeš, da obžaluješ izbiro srednje šole in da imaš občutek, da ti je ta odločitev pokvarila prihodnost. Žal mi je, da si imela tako neprijetne izkušnje s šolanjem, prakso in zaposlovanjem. Verjamem, da je zelo naporno vlagati energijo v stvari, ki te ne zanimajo, ti ne ustrezajo ali v njih ne vidiš sebe.
Trenutno nama razmišljanje v smislu »kaj, če bi …« ali »ko bi le …« verjetno ne pomaga prav veliko. Ja, res je, marsikaj bi lahko bilo drugače, če bi odločitve speljala v drugo smer, a preteklosti žal ne moreva spremeniti. Lahko pa pogledava, kaj je mogoče od tu naprej.
Si še mlada in mislim, da nisi ničesar zamudila. Možnosti za razvoj svojih interesov še vedno imaš in zagotovo si s svojimi odločitvami nisi uničila življenja, mogoče ti bo pridobljleno znanje pa še kdaj koristilo. Kar lahko zdaj narediva je, da skupaj raziščeva poti, ki bi ti omogočile, da se približaš področjem, ki te res zanimajo. Bi bila za to?
Zapisala si, da te zanimajo novinarstvo, književnost, literarna teorija, smeri na AGRFT … Kolikor vem, ti poklicna matura teh poti ne zapira popolnoma. Pot do njih je morda nekoliko bolj ovinkasta in lahko zahteva kak dodaten korak ali več truda kot pri splošni maturi, vendar so možnosti še vedno odprte. Pri takšnih programih pogosto veliko štejejo tudi motivacija, ustvarjalnost, vztrajnost in osebni interes.
Če mi malo bolj natančno poveš, kaj te pri teh področjih najbolj privlači, kaj si predstavljaš, da bi nekoč rada počela, ter kakšne možnosti nadaljnjega šolanja trenutno imaš, ti bom z veseljem pomagala poiskati možne poti naprej.
In še enkrat: za spremembo kariere in dodatno šolanje ni nikoli prepozno, sploh če imaš pravo motivacijo in te področje res zanima. Jaz verjamem, da bi zmogla!
Čakam na tvoj odgovor... Lepo bodi!
Maša Podvršnik, mag. psihologije