Ze celo zivljenje je vse narobe. Najbolj me bolijo zelo slabi odnosi doma, katerim ni resitve. Starsi me ne marajo, kar so mi tudi povedali. To me je skozi leta samo morilo. Nikoli mi niso pomagali, vedno pa so znali govorit kako sem nesposobna in da jim je zal da me imajo. Imam velik obcutek da sem v depresiji. Enkrat sem to omenila, pa so mi rekli da si izmisljujem in da naj raje najdem fanta in grem zivet k njemu in kaj naredim iz sebe. Skratka, nic od nic. Pa se veliko drugih stvari je v zvezi s tem, za katere pa ne bi govorila ker mi je prehudo. Cez nekaj dni imam rojstni dan in razmisljam da bi ravno ta dan koncala svoje zivljenje. Itak nimam kje ziveti, nimam zdravja, nimam volje sploh do zivljenja. In seveda nimam nikogar ob sebi da me resi.
• Uredništvo
Uredništvo
Pozdravljena,
hvala, da si z nami delila svojo stisko.
Tvoje sporočilo smo takoj posredovali svetovalcu in kmalu lahko pričakuješ njegov odgovor.
Pišeš, da razmišljaš tudi o samomoru. Če imaš trenutno še vedno samomorilne misli, je nujno, da takoj poiščeš strokovno pomoč. Lahko se obrneš na dežurnega zdravnika ali nujno reševalno pomoč 112.
Vire pomoči najdeš tudi na naši spletni strani.
Pomoč obstaja. Ni treba, da si v stiski sama.
Uredništvo.
• Uredništvo
Uredništvo
Pozdravljena,
v uredništvu spletne svetovalnice smo v skrbeh zate.
Medtem, ko čakaš na odgovor, ti ponujamo še eno možnost - pogovor s svetovalcem v naši chat svetovalnici.
V kolikor si se pripravljena pogovoriti preko chat-a z našim psihologom, nam sporoči, in ti bomo uredili termin za pogovor. Lahko nam pišeš tudi na mail uredništva: tosemjaz@nijz.si
Tu smo zate,
Uredništvo #Tosemjaz
• M
M
Trenutno sem uredu. Ni tako hudo, da bi si kaj naredila. Ampak ja, mi je hudo. Res ne vem kaj naj. Tako sama sem, zalostna. Tako brez iskrice...
• Uredništvo
Barbara Stožir Curk

Odgovor svetovalke:
Draga mladostnica,
zelo hvala, da si se odločila vzpostaviti stik s To sem jaz, sedaj ko je stiska zelo velika. Tu smo, da te podpremo in da skupaj s tabo iščemo poti reševanja. Skrbno sem prebrala tvoje sporočilo. Zapisala si, da te najbolj bolijo odnosi v domačem okolju. Pišeš o nesprejemanju, o tem kako starši ne slišijo tvojih potreb, želja. Zapisala si, da imaš občutek, da si v depresiji, da nimaš kje živeti, da nimaš zdravja in volje do življenja. Zapisala si, da imaš čez nekaj dni rojstni dan in da boš končala svoje življenje. Iz tega sklepam, da zelo resno razmišljaš o samomoru in da imaš samomorilni načrt že izdelan. Je temu res tako? Mi to lahko potrdiš?
Razumem, da se je nabralo precej težav in povsem razumem, da te nerazrešeni odnosi s starši zelo bremenijo. Odnosi s starši so pomembni, zato povsem razumem, da so pogosto lahko vir stisk.   Predlagam, da si vzameva čas in razmišljava skupaj. Ali mi lahko prosim poveš kaj več o sebi. O svojem dosedanjem življenju. Spomni se katere stvari te osrečujejo in ti veliko pomenijo, katere so tiste osebe, v tvojem življenju, ki so ti blizu in ti lahko pomenijo podporo? Je to kakšen bližnji sorodnik, prijatelj, morda kakšnem profesor, osebna zdravnica? Imaš mogoče že kakšno strokovno pomoč - psihologa, psihiatra? Spomni se kako si do sedaj reševala težave. Se lahko spomniš na tiste situacije, ki so bila naporne in si jih zmogla. Ti lahko v tej situaciji te izkušnje pomagajo? Kako ti gre v šoli? Si zadovoljna z izbiro šole? Imaš kakšne načrte za prihodnost? Kako je s tvojim spanjem? Kako spiš ponoči? Kako se prehranjuješ? Imaš kakšen hobi, ki ti je še posebej blizu in te navdušuje?
Želim ti sporočiti, da v tej situaciji nisi sama. Na voljo je kar nekaj oblik pomoči, ki jih prosim izkoristi. Zgoraj sva že našteli osebe, ki lahko pomenijo vir pomoči, tu pa ti še svetujem, da izkoristiš še kakšno od oblik pomoči.
Na voljo ti je tudi chat svetovalnica #Tosemjaz, kjer ti je na voljo psiholog iz To sem jaz, v kolikor se odločiš za to obliko pomoči.
Predlagam, da ostaneva na vezi. Verjamem, da se boš oglasila in bova pogovor nadaljevali. Do naslednjega sporočila pa ostaniva zavezani k življenju, velja.
Pošiljam ti velik objem in čakam na tvoj odgovor.
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja
• Uredništvo
Barbara Stožir Curk
Odgovor svetovalke:
Draga mladostnica,
hvala, da si se oglasila in da si, kot si zapisala, trenutno boljše. Tu smo, da te podpremo. V prejšnjem mojem sporočilu sem zapisala, da sva zavezani k življenju. To še vedno drži. Vabim te, da razmisliš o vprašanjih, ki sem ji zapisala in da nadaljujeva pogovor.
Pošiljam ti velik objem.
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja
• M
M
Vsebina je skrita.
• Uredništvo
Barbara Stožir Curk
Odgovor svetovalke:
Draga mladostnica,
hvala ti, da si ponovno vzpostavila stik z nami in si vzela čas za zelo izčrpen opis o tvojih odnosih v družini ter tvojem doživljanju dogodkov, ki te bremenijo. Veseli pa me, da si poskušaš pomagati s peko, plesom, gledanjem televizije in imaš ob sebi mucko. In kljub temu, da je veliko dogodkov takšnih, ki so zate zelo obremenjujoči, si zmogla in tudi tu kažeš, da si želiš pomoči, podporo. To si tudi zaslužiš in to je tvoja pravica. Si edinstvena in to edinstvenost moramo ceniti.
Zapisala si, da je težko in da so samomorilne misli še vedno prisotne. Da čutiš osamljenost, žalost, verjetno tudi jezo, srd, morda tudi kdaj gnus, bes. Ob tem si zapisala, da se pojavljajo težave s prehrano, prenajedanjem. Povsem normativno. Razmišljajva takole. Zelo pomembno je, da bi imela strokovno podporo in pomoč. Predlagam ti, da stopiš do svoje osebne zdravnice in jo prosiš za delovni nalog, napotnico za psihologa v CDZO oz. CDZOM.
Verjamem, da je zelo težko v razmerah, kjer se vsak dan soočaš z nesprejemanjem, obtožbami mame, ki sodijo v smer verbalnega in psihičnega nasilja, z očetovim nasiljem in alkoholizmom. Tvoja oče in mama potrebujeta podporo in strokovno pomoč, odgovornosti za njuna vedenja in odnos, ki je do tebe nespoštljiv in nesprejemajoč. Verjamem, da je zelo težko poslušati povratne informacije o nesposobnosti, ničvrednosti, nenehne primerjave, ki so lahko pogosto izkrivljene. Na tem mestu bi bila smiselna pomoč Centra za socialno delo.
Zapisala si, da si končala srednjo šolo in si sedaj doma. Zapisala si, da nimaš volje poiskati službo. Kaj pa bi rada počela? Razmišljajva o tem koraku z namenom, da poskušaš pridobiti svoj vir dohodka, ki ti omogoča najem stanovanja, selitev v skupno stanovanje z drugimi najemniki. Poti je kar nekaj. V kolikor bi nadaljevala šolanje bi upam da (ne vem kakšni so dohodki družine) imela možnost bivanja v študentskem domu. Razmisli.
Čeprav je težko, poskusi nadaljevati z aktivnostmi, ki so ti blizu in te sproščajo. Dodajava gibanje v naravi in higieno spanja. Zelo pomembno pa je, da res poiščeš ustrezno pomoč. V pomoč sta ti lahko tudi SOS telefon in Društvo za nenasilno komunikacijo, ki sta namenjeni žrtvam nasilja, sploh družinskega. Poskusi vzpostaviti stik z njimi.
Ostajava v stiku in sva kot sva si že obljubili, zavezani k življenju.
Do naslednjič velik objem.
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja