Pozdravljeni,
Moja najboljša prijateljica me je začela ignorirati, nvem kdaj ampak na torek (nevem datuma) sem bila vprašana Zgodovino in sem dobila 2, povedala sem ji koliko sem dobila in je rekla: sam tok a se nisi mogla bolš naučit in naslednji dan me je ignorirala no malo mi je rekla ko je bila vprašana kemija mi je rekla: niizkaa, no in tisti dan to je bila sreda sem jokala in povedala prijateljicam rekle so da ima lahko samo slab dan, ampak zdaj je že minil en mesec od tega in med slo. smo šli v drugi razred in sem mogla sedeti sama zato ker ona je šla sedeti z drugimi, in jaz sem jokala in me je učiteljica vprašala če se greva na hodnik pogovoriti in sva se šle povedala sem ji kaj se dogaja in rekla je da se bomo po uri skupaj pogovorili in jaz sem rekla da ne, ker mene je strah se pogovarjati z njo in jaz se res nebi pogovarjala.
Prosim za nasvet,
Lp
Uredništvo
Jaka Kovačič

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
to kar praviš zveni prav boleče in žalostno. Težko je prebrati, da te najboljša prijateljica tako ignorira in vrednoti na podlagi dobljene ocene iz preverjanja znanja. Predstavljam si, da mora biti, kot da bi nosila nekakšno težko breme z občutki krivde. Sprašujem se, če se prijateljica zaveda, kaj je to povzročilo v tebi.
Glede na to, da si vsak izmed nas sam postavlja cilje, ki jih lahko potem naknadno vrednoti in ocenjuje (poleg učiteljev pri kontrolnih nalogah), vendar človeško bitje ne more imeti »ocenjevalne vrednosti«. Vrednotijo se lahko naša dejanja kot so govor, pisanje, risanje, znanje, itd. Torej nekaj kar naredimo. Človek kot tak, je nekaj tako globokega in nedoumljivega, ker vključuje toliko različnih plasti bitja, da je kratko malo neprecenljiv. Nihče ne more odvzeti vrednosti našemu bitju, niti z besedami, niti kakorkoli drugače.
Sta s prijateljico morda že spregovorili o tem? Ali obe vesta, kaj je ona s tem mislila in kaj si ti ob tem občutila? Čeprav doživljaš zelo neprijetna občutja ob takem obnašanju, se sprašujem, če nimata morda različnih pogledov na to. Včasih se lahko zgodi, da se besede drugega globoko zarežejo v nas in nas na nek način celo ranijo, medtem ko lahko da drugi, za to sploh ne ve. Morda se mu beseda, ki nas je ranila, sploh ne zdi »ostra«.
Prijatelji so lahko naše veliko darilo in prav tako mi njihovo. Škoda bi bilo, da se zaradi izrečenih besed, ki so zvenele trdo in so povzročile bolečino, ne bi o tem pogovorili in ugotovili, kaj naj bi to pravzaprav pomenilo in kaj sta obe ob tem doživljali. Obenem je pomembno, da si ob tem, če se lotiš komunikacije o tem, v stiku s svojimi občutki in da to storiš na tak način ter do tiste mere, kot ti je blizu in prijetno. Glede tega lahko zaupaš svojim občutkom. Prav tako lahko razmisliš o posvetu z učiteljico, kateri si zaupala pripetljaj, če misliš, da bi potrebovala pomoč pri posredovanju med vama s prijateljico.
Upam, da iz odgovora lahko pridobiš kaj koristnega in najdeš pot za razrešitev dileme in neprijetnega občutka. V kolikor boš imela še kakšno vprašanje v zvezi s tem, se lahko obrneš name.
Lep pozdrav,
Jaka Kovačič, mag. psihosocialnega svetovanja