Hej, jaz sem moji najboljsi prijateljici povedala kdo mi je usec in potem je ona to povedala enmu sosolcu ki je ful dobr prijetelj z mojo simpatijo. Kaj naj naredim?
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Lepo pozdravljena!
Najprej hvala, da si se obrnila na nas. Če prav razumem, si se znašla sredi neprijetne situacije, saj je tvoja najboljša prijateljica informacijo o tem, kdo je tvoja simpatija, povedala naprej brez tvoje vednosti.
Iz tvojega vprašanja zaznavam, da sama nisi hotela, da informacija pride do tvoje simpatije, zato je smiselno, da se z njo o tej situaciji pogovoriš.
Kako si se počutila v tej situaciji? Morda izdano, jezno ali razočarano?
Pomembno je, da s prijateljico o svojih občutkih spregovoriš in ji poskušaš razložiti, kako in zakaj si se tako počutila. Zaupanje je eden izmed glavnih temeljev, ki gradi trdna prijateljstva in brez njega le stežka vzdržujemo dober odnos, še posebej, če gre za najboljšo prijateljico.
Prijatelji so navadno tisti, h katerim se zatečemo, ko potrebujemo nasvet in jim po navadi tudi najlažje zaupamo svoje osebne stvari, zato je pomembno, da vemo, da lahko prijatelju zaupamo.
S prijateljico se skušaj pogovoriti na miren način in se izogibaj obtoževanju ali kregu. Povej ji, kako pomembno ti je, da tvojih informacij ne deli naprej in skušajta se dogovoriti, da naslednjič ne bo prišlo do podobne situacije. Lahko jo tudi prosiš, da se pogovori s prijateljem tvoje simpatije in ga prosi, naj to zadrži zase. V primeru, da je prijateljica tvoje zaupanje izdala že večkrat, ali pa se bo podobno obnašanje z njene strani nadaljevalo, je smiselno, da razmisliš, ali je res tvoja prava prijateljica in ali je vredna zaupanja.
Ti je težko tudi zato, ker se bojiš, da bo informacija prišla do tvoje simpatije preko njegovega dobrega prijatelja, ki zdaj ve, kdo ti je všeč? Razumem, da ti v tej situaciji ni lahko, saj nekdo ve tvoje osebne informacije, še posebej pa je situacija lahko neprijetna, ker se tiče tvojih čustev, o tem pa nam je pogosto neprijetno spregovoriti.
Če nisi prepričana, ali bi rada, da sošolec ve, da ti je všeč, lahko tudi samo počakaš in vidiš, kako se situacija razplete sama - mogoče mu prijatelj ne bo nič omenil. Vendar to vseeno pomeni, da morda nikoli ne boš izvedela, ali so čustva obojestranska.
Če bi pa rada, da izve, bi se lahko z njim pogovorila na štiri oči, brez posrednikov, saj lahko drugače hitro pride do nesporazumov. Lahko ga prosiš, če stopita na samo in mu poveš, kako se počutiš. Razumem, da je lahko ta situacija tudi neprijetna, vendar je to edini način, da izveš, kako se počuti tudi on sam.
Upam, da sem ti z mojim odgovorom vsaj malo pomagala.
Vse dobro!
Lea Figelj, diplomirana psihologinja (UN)