Res bi rada imela iphone. in za božič sem ga res dobila. moj mama ima samsung in želi nadzirati moj telefon. Če ga nebo mogla bo prodala iphone in mi kupila samsung. prvi telefon ki sem ga imela je bil samsung že 1 leto si želim iphoneta in zdaj sem res vesela da ga imam. ampka ker ga moja mama nemore nadzirati... Res sem žalostna in slabo se počutim nebo sprejela ce nebo imela nadzora. in pod nobenim pogojem si nebo kupila iphoneta. moram pa res povedati da mi ni se nikoli želela pustiti da bi se probala sama omejiti. če ne bo imela kmalu nadzora bo prodala telefon. malo mi gre na jok ko to pisem. zelo je prijazna mami ampak zadnji teden zaradi tega iphoneta je zelo slabo.
Uredništvo
Cita Jenko

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Če pravilno razumem, si za Božič dobila nov iPhone, a sedaj mama želi imeti nadzor nad telefonom, kar pa predstavlja težavo, saj sama nima iPhone? Razumem, da si zaradi nesoglasja in možnosti, da ti telefon odvzame, žalostna. Se je situacija v teh dneh kaj spremenila?
Pomembno se mi zdi, da mami poveš, kako se počutiš. Pogovor lahko začneš na sledeč način: »Mami, zelo sem vesela, da sem dobila iPhone, ker sem si ga dolgo želela, ampak zaradi tega, da se ne strinjava glede nadzora, se počutim žalostno in zaskrbljeno. Kako lahko najdeva rešitev, ki bi ustrezala obema?« Tako boš mami pokazala, da si pripravljena na pogovor in kompromis. Lahko nadaljuješ pogovor tako, da jo vprašaš, kakšen nadzor si želi. Ali jo skrbi, s kakšnimi vsebinami se srečuješ ali da boš na telefonu preživela veliko časa?
Če jo skrbi, s kakšnimi vsebinami se srečuješ, lahko predlagaš, da gresta skupaj čez tvoj telefon enkrat na teden, tako da mami vidi in se pomiri, s kakšnimi vsebinami se srečuješ. Če pa jo skrbi, da boš na telefonu preživela preveč časa, pa se lahko dogovorita, da ji ga ob določeni uri prineseš.
Sicer pa sem zasledila, da iPhone omogoča nastavitve starševskega nadzora, s katerimi lahko mama spremlja določene vidike uporabe telefona. Na ta način ti bo morda še vedno dovolila imeti iPhone.
Torej, predlagam, da se dogovorita o pravilih uporabe telefona, na primer koliko časa na dan ga lahko uporabljaš ali katere aplikacije so primerne. Ko bo mami videla, da spoštuješ dogovor, bo morda pripravljena postopoma zmanjšati nadzor.
Pomembno je, da ostaneš potrpežljiva in odprta za pogovor. Tvoja mama te ima rada in si želi predvsem tega, da bi bila varna. Upam, da bosta našli skupno pot!
Oglasi se, kako se situacija razplete!
Pogumno naprej,
Cita Jenko, mag. psihologije