Na snapchatu me moj bivsi fant z enim mojim prijateljem dodavajo v grupe ko dajo ime "(moje ime) hoce l....." in noter klicejo in posilajo slike drugih golih zensk in pravijo da sem jaz, me zalijo v drugih jezikih in risejo po mojih slikah zaljive stvari, se lazejo stvari o meni ko jim nikoli nisem naredla
• Uredništvo
Kiara Katarina Florjanič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Hvala, da si nam zaupala, kaj se ti dogaja. To je zelo pogumno. Žal mi je, da moraš doživljati nekaj tako bolečega in ponižujočega. Kar opisuješ je spletno nasilje in spolno nadlegovanje, kar je kaznivo dejanje. Nihče nima pravice, da te tako obravnava. Tega ne rabiš prenašati.
Zelo pomembno je, da poveš odrasli osebi, ki ji zaupaš, to je lahko tvoj starš, skrbnik, učiteljica ali svetovalna delavka. Če je bivši fant ali prijatelj na tvoji šoli, je še posebej pomembno, da o tem obvestiš šolsko svetovalno službo, saj lahko šola ustrezno ukrepa in poskrbi za tvojo varnost. Si morda že komu povedala, kaj se dogaja?
Predlagam ti, da najprej zbereš dokaze, o tem kar se dogaja. Ker gre za Snapchat, bo najverjetneje potrebno zaslon posneti z drugo napravo npr. s tablico ali telefonom druge osebe. Shranjene posnetke lahko nato pokažeš odrasli osebi, ki ti lahko pomaga.
Zavedaj se, da nisi ti kriva za to, kar ti počnejo, in da nimaš razloga za sram. Vso odgovornost nosijo osebe, ki te nadlegujejo. Tvoja varnost je na prvem mestu.
Ko zbereš dokaze, svetujem, da se zaščitiš tako, da na Snapchatu prijaviš njihov profil in jih blokiraš. Če si v stiski ali ne veš, na koga bi se obrnila, lahko pokličeš tudi TOM telefon na 116 111, kjer ti bodo z veseljem prisluhnili in pomagali.
Poleg tega lahko spletno nasilje prijaviš tudi policiji, še posebej če se situacija stopnjuje ali se ne ustavi.
Kako se počutiš ob vsem tem? Se ti zdi da dogajanje vpliva na druge vidike tvojega življenja?
Tu sem, če potrebuješ pogovor ali pomoč. Nisi sama.
Kiara Katarina Florjanič, dipl. psihologinja (UN)