Živjo!
Jaz sem pred kratkim gledala en film o 2. svetovni vojni in genocidu pa holokavstu. Se mi zdi, da je točno prkazal grozote, k so jih Nemci nardil med vojno, ampak mam pa problem. Pač en character iz tm mi je ful hot, sam je nacist. Razumem, da je to, kar je v filmu delal, slabo, ampak mi je character vseeno všeč, a je to normalno? Nardila sm tut en edit (kratek video z glasbo) o njem, je to okej? Zdej ful ne vem, če je to v redu, da sm s tem characterjem obsedena in zanima me, če je neprimerno, da delam edit o nekom, ki je v filmu pobijal nedolžne. A s tem žalim vse žrtve 2. s. vojne? Gledala sm edite od tega characterja na spletu in so bli komentarji zelo različni (nekateri med njimi so bili tut hate, v smislu, da je bolano delat edite takega characterja, ker se je to res dogajal v zgodovini). Nej neham s tem (simpanjem in editanjem) al je okej dokler razumem, da je to slabo in ostaja samo v moji domišljiji? A je v redu, ker je to sam character v enem filmu, al ni sprejemljivo, ker je nacist? Nimam nobenih čudnih nagnjenj h kakšnim kaznivim dejanjem (ne me tko razumet), sam tip je res hot.
Lp -
Uredništvo
Maruša Bertoncelj

Odgovor svetovalke:
Živijo!
Zelo zanimivo vprašanje. :)
Spomnilo me je na eno prvih odraslih vlog mladega Ryna Goslinga, ko je upodobil neonacista. Tudi meni je bilo težko gledati ta film, ker sta se v moji glavi tepli dve nasprotni si predstavi. Bil mi je zelo všeč, čeprav ne prenesem nacističnih idej.
To, kar doživljaš, ni nič slabega in nič nenavadnega. Pravzaprav se nam kar pogosto zgodi, da moramo tehtati, katera informacija nam je bolj pomembna od druge, čeprav nas "vlečeta" k sebi obe. Temu se reče kognitivna disonanca.
V tvojem primeru stvar zelo olajša že dejstvo, da si, kot razumem, gledala igrani film. Všeč ti je torej igralec in njegova upodobitev, ne pa dejansko neka oseba, ki je izvajala nacistične zločine. Torej si lahko brez skrbi, da je s tabo vse v redu. Dokler se zavedaš, da je to zgolj film, ne vidim razlogov, zakaj bi se morala sekirati.
Mogoče bo pomagalo olajšati dilemo tudi, če pogledaš še kateri drug film z istim igralcem, po možnosti v vlogi, ki je bolj pozitivna. ;)
Topel pozdrav
Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja
ka
kajnaj
Res hvala za odgovor! :)
Lp