Pozdravljeni člani foruma tosemjaz,
Star sem 21 let in kljub temu še nisem našel prave punce zase. Morda se ne smatram klasično privlačnim, kar se v današnji družbi, kjer zunanji videz igra pomembno vlogo, zdi kot ovira. To me boli, saj verjamem, da bi moral biti notranji čar tisti, ki resnično šteje. Poleg tega nimam pravih, iskrenih prijateljev, s katerimi bi lahko delil svoja čustva in izkušnje. Čeprav si želim več družiti in iti ven, me je strah, da bi me kdo zadrogiral ali zlorabil. Kljub vsemu si v prihodnosti želim ustvariti družino z ljubečo partnerko. Iz Osrednjeslovenske regije prihajam, a sem odprt za spoznavanje ljudi iz vse Slovenije. Upam, da tudi med vami obstaja oseba, ki ceni pristnost nad vsem.
Uredništvo
Jaka Kovačič

Odgovor svetovalca:
Pozdravljen,
najprej se ti zahvaljujem za vprašanje, ki je nadvse življenjsko in bi ga lahko uvrstili že kar med eksistencialna. V partnerskih odnosih je zunanji videz tista prva intriga, ki vzbudi pozornost na posamezniku in potencialnem partnerju nasprotnega (ali istega) spola, kar je največkrat tudi tisti prvi vtis, ki vzbudi našo pozornost. Vendar je, vsaj na začetku, zgolj in komaj da kaj več kot to. Vsakdo med nami je verjetno že kdaj srečal nekoga, ki se je navzven zdel nadvse privlačen, vendar pa ko smo začeli navezovati stik, smo opazili, da je ta človek povsem drugačen, kot pa je deloval na prvi vtis. Za nadaljnji razvoj zanimanja in ustvarjanja dinamike med dvema, je potrebno ujemanje na globljem nivoju (energijskem, čustvenem, mentalnem, itd.). Velikokrat se izkaže, da je notranja dinamika posameznika tista, ki ga dela zares privlačnega. Ta privlačnost je lahko tudi osebnostne ali karakterne narave, v kar je vključena tudi karizma, temperament in telesno občutje, ki nam ga vzbuja posameznikova bližina.
Navajaš željo po iskrenih prijateljstvih in boleče spoznanje, da vse temelji na površinskosti in zunanjem videzu. V današnjem svetu, ki je zasut z medijsko paradigmo o pomembnosti zunanjega vtisa, je to nekaj, kar nam skušajo komercialna sporočila vtisniti v zavest. V tem kontekstu bi lahko bilo pomembno, da bi prišli v stik s posamezniki, katerih bližina ali prijateljstvo nam je pomembno, na kakšen način mi vstopamo v stik ali komunikacijo s posamezniki in koliko pristnosti in iskrenosti is ob tem dovolimo izraziti, kako spontani smo ob tem in kako zavestni smo v tem procesu. S tem namreč drugim kažemo, kakšne so naše vrednote in kakšnega načina komunikacije si želimo. Več pristnosti, kot izražamo, več jo posledično dovolimo ali pričakujemo tudi od drugih. V naši bližini bomo težje obdržali nekoga, ki je manj pristen in mu je pretvarjanje bližje.
Poleg naštetega, igra precejšen del tudi neverbalna komunikacija, ki izraža naše počutje, temperament, suverenost in druga nezavedna sporočila, ki jih oddajamo s svojo telesno držo in kretnjami. Vsi to oddajamo in hkrati tudi nezavedno »beremo« ali sprejemamo iz okolice. Vse to so faktorji, ki lahko vplivajo na to, če nam bo kdo privlačen ali zanimiv in obratno – če bomo mi nekomu zanimivi in privlačni.
Glede na to, da so pristni stiki želja, tako partnerski kot prijateljski, tvoja želja, pa na žalost niso odvisni zgolj od tebe. Do neke mere igrata, v tem kontekstu, vlogo tudi sreča in naključje. V okoliščinah, kjer si npr. obkrožen z ljudmi, ki ne zmorejo pristnega stika s seboj, si ga prav tako ne želijo z drugimi, saj ga v resnici niti ne zmorejo zares vzpostaviti. V tem kontekstu se posledično med ljudmi preigravajo takoimenovane igre. To je termin, ki ga je vzpostavil Eric Berne, transakcijski analitik (več o tej temi, si lahko prebereš tukaj: https://principus.si/2022/06/11/dr-eric-berne-katero-igro-igras/). S tem bi te želel razbremeniti prevelikega bremena in pričakovanj, za katere imam občutek, da jih gojiš do sebe, saj namreč ni vse odvisno od tebe. Prave prijatelje lahko srečamo na poti življenja, ko najdemo lastne tirnice, po katerih začnemo stopati v smer, ki je edinstvena in prava za nas. Včasih se lahko zgodi, da iskrenih prijateljev ni tisti čas, ko si to najbolj želimo ali, ko jih najbolj potrebujemo. Lahko jih spoznamo, ko jih v resnici niti ne potrebujemo več zares v takšni meri, kot smo jih nekoč.
V kolikor imaš še kakšno vprašanje, lahko pišeš in ti bom odgovoril.
Lep pozdrav,
Jaka Kovačič, mag. psihosocialnega svetovanja