To bo mogoce malo smesno vprasanje ampak kaj ce se zelim prijavit na muza za motnje hranjenja moram bit pripravljena ze pred tem spremeniti svoje prehranjevalne navade in ne vec hujsat? Ker se s tem borim ze 7 let in sem tak izcrpana od tega, na zivce mi gre vse, cutim blazno potrebo po tem da se o tem z nekom pogovarjam in s to boleznijo nocem vec zivet ampak po drugi strani hocem shujsat in si ves cas govorim da ko bom prisla do neke teze bom sla po pomoc ampak do te teze se sigurno rabim 4 mesece ce pa se bom vmes prenajedala kar se bo sigurno zgodilo pa se dlje. In zdaj me je strah da ce grem tja ze prej in ce se nekaj casa delam te vse stvari da shujsam je to tak nesramno, neobzirno in nespostljivo in nocem izpast kot da namenona ljudi zezam v glavo in zato to odlagam ampak se mi bo zmesalo od mojih mozganov kmalu. Pa tudi ce bi sla tja zdaj in bi rekla da mam tezave s hrano pol pa bi me vidli da sem debela je to tak najbolj sramotna stvar kaj se mi lahko zgodi. Kaj mate kak predlog kaj naj nardim in ce moram takoj nehat z hunsanjem ce enkrat prosim za pomoc?
Uredništvo
Maruša Bertoncelj

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena.
Žal mi je, da si v taki stiski. In to že dolgih 7 let. Boj v svoji glavi, ki ga opisuješ, je zelo značilen za trdovratne motnje hranjenja. Utrujenost, naveličanost, občutek brezizhodnosti... Po drugi strani pa te še vedno mamijo "obljube" motnje, kako bo vse bolje, če boš še shujšala. In da je to edina prava pot.
Dejstvo je, da motnja VEDNO laže in zavaja. Nič ni narobe s tabo, če ji verjameš, in nisi ti kriva, da te ima tako v pasti. Ima namreč res silno moč, kar je tudi del razloga, da je kategorizirana kot motnja, ki včasih potrebuje tudi več let zdravljenja.
Zato tvoje vprašanje sploh ni smešno in ne, ni ti treba nič za to, da vstopiš v proces zdravljenja. Dovolj je želja. In tvoja pripravljenost, da začneš o tem z nekom odkrito govoriti. Z nekom, ki razume in ki ima znanja, da ti lahko učinkovito pomaga.
Tudi samo okrevanje ni ravna pot navzgor. Zdrsi nazaj ali odpori so del procesa. Naj te to ne skrbi preveč.
Zato le pogumno na Muzo! :) Tam ti bodo povedali več, kako poteka svetovanje, kakšne oblike podpore so na voljo in katera oblika bi utegnila biti zate najbolj primerna.
Za vsak slučaj navajam še en kvaliteten in brezplačen vir podpore, kjer imajo tudi dolgoletne izkušnje na tem področju - Društvo Svetovalni svet.
Držim pesti zate. :)
Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja