Nevem kje začet, nevem kaj napisat, in nevem kje končat.
1. Se gender dysmorfia šteje kot trans in je tako operacija finančno pokrita s strani države?
2. Kako težka je operacija za potencialnega mene?
3. Na internetu sem videl da je možno brez starševskega dovoljenja od 15. Leta starosti jemati protipubertetne in druge tablete/hormone. Je to res? Če je, kako do tega sploh prideš?
4. Nevem kako povedati tistim ki me poznajo (družini, prijateljem)
5. na internetu sem videl da je najboljsa klinika za operacijo v beogradu. Je to res? Kako zahtevna je operacija? Kolikšen je čas recoveryja?
6. Kaj naredim če družina vzame novico negativno?
7. Nevem ali se ustaviti ali nadaljevati.
8. Nevem kaj delam
9. Etc.
10. Nasveti prosim?
Uredništvo
Legebitra

Odgovor svetovalca:
Zdravo,
ugotavljanje lastne spolne identitete je dolgotrajen proces, pri katerem je vsekakor dobro imeti informacije o možnostih, zato sem vesela, da se želiš podrobneje informirati.
Spolna disforija je eden od ključnih pokazateljev, ki v zdravstvenem sistemu potrjujejo, da je oseba transspolna. V medicinskem procesu potrditve spola so tako vse obravnave pri psihiatrih, klinični psihologinji ter dostop do hormonske terapije in kirurških posegov krite s strani zdravstvene zavarovalnice.
V slovenskem sistemu je obravnava mladoletnih oseb kompleksna in celostna, pri čemer je zaželeno, da so vanjo vključeni tudi starši. Hormonska terapija je osebam dostopna po dopolnjenem 18. letu, hormonski zaviralci pa lahko tudi že nekoliko prej.
Vsaka operacija prinaša potencialna tveganja. Hitrost in način okrevanja sta odvisna od vrste operativnega posega. Beograjska klinika je najpogostejša ustanova, ki si jo osebe izberejo za genitalno operacijo. Zahtevnost operacije in trajanje okrevanja je odvisno od posega kot takega. Več o tem lahko svetuje izbrani kirurg na podlagi predoperativnega posveta.
Razkritje je eden od pomembnejših korakov za LGBTIQ+ osebe. Osebe se pogosto odločijo, da bodo svojo spolno usmerjenost razkrile tisti osebi, za katero imajo občutek, da se bodo pozitivno odzvale. Za začetek je lahko to prijatelj_ica, lahko pa tudi kdo od družinskih članov. Razkritje staršem je vedno proces in smiselno ga je načrtovati in se nanj pripraviti, v smislu raziskovanja različnih možnih scenarijev in razmišljanju o stavkih, ki jih ob pogovoru lahko uporabimo. Odločitev, ali se staršem razkriti ali ne, je pogosto povezana tudi s starostjo in s tem, ali je oseba od staršev še finančno odvisna.
Če si razkritja staršem želiš, je smiselno iskreno povedati o svojih občutkih. Razkritje je ravno to, da si z bližnjimi želimo iskrenega odnosa ter nam ni treba skrivati delov sebe. Pomembno se mi zdi, da si pri odkrivanju in razkrivanju sebe vzameš čas, saj ti pri tem res ni treba hiteti. Tvoja spolna usmerjenost je tvoja osebna stvar, s katero razpolagaš, in jo glede na lastne občutke deliš z drugimi.
Za končne odločitve o medicinski tranziciji je vsekakor dobro, da si vzameš čas. Nekateri izmed posegov imajo namreč učinke, ki niso povratni ali le delno povratni. V procesu razmišljanja se seveda lahko razkriješ drugim, prosiš, da zate uporabljajo izbrano ime, zaimke, prilagodiš svoja oblačila, frizuro, ipd. tako, da se ti počutiš čim bolj udobno. Tako kot pri spolni usmerjenosti, tudi pri spolni identiteti raziskovanje in tehten razmislek vsekakor nikoli ne škodi.
Blažka Plahutnik Baloh, mag. psih.
svetovalnica Legebitra