Zdravo, imam vprašanje in želim da je anonimno. Med mladimi se pojavljajo motnje prehranjevanja, vrjetno je to vpliv družbenih omrežij in predvsem družbe/okolice. Hitro se ujameš v past če nisi samozavesten. Želim povedati da se že dolgo spopadam z to motnjo. Traja že nekaj let in so vmesne faze kjer se popolno počutim in nimam težav. Moje zivljenje, predvsem odrascanje je pestro in se razlikuje od ostalih a mene to ne moti vednar mislim da mogoce ima tudi to vpliv na mene in motnjo. Imam podporo in pomoč a najbolje si znam pomagati sama in ne želim da se nekdo vpleta v to kako si pomagam. Tezava je da jaz ko nekaj pojem mislim takoj da sem se zredilain postanem živčna ter slabe volje. Všeč mi je ker sem postala bolj priljubljena in tudi mislim da če bom se zredila ne bom nikoli našla fanta, ker se mi zdi da fantje gledajo in imajo radi samo suha dekleta. Mogoče se motim a to je v moji glavi. Zanima me kakšne so možnosti zdravljenja, svetovanja ali pa skupine da še vedno ostanem suha in seveda da sem doma in da samo občasno obiskujem zdravljenje ?
• Uredništvo
Sara Seršen

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Hvala za tvoje zaupanje. Žal mi je, da se v življenju soočaš z izzivi, kot si jih opisala; verjamem, da ni lahko. Je pa lepo slišati, da imaš podporo, da iščeš pomoč.
Da bi ti lahko bolje odgovorila na tvoje vprašanje, kakšne so možnosti zdravljenja, svetovanja ali skupine, bi najprej potrebovala še nekaj informacij iz tvoje strani. Napisala si, da že imaš podporo in pomoč - bi lahko povedala kaj več, v kakšne oblike pomoči si trenutno vključena in kaj bi si ti želela drugače oz. še dodatno? Pišeš tudi, da si najbolj znaš pomagati sama – kaj pa je to, kar si ugotovila, da ni najbolj pomaga?
Na razvoj motenj vplivajo različni dejavniki, tudi to kar omenjaš ti (družbena omrežja, domače okolje…). Ni enega vzroka, ampak je skupek več različnih. Pomembno je, da imaš ob sebi strokovno oporo, ki te lahko varno vodi čez razne ovire, tudi misli, kot jih opisuješ v sporočilu. Trenutno živimo v družbi, ki pogosto daje sporočila, da je biti suh zelo pomembno. Ampak kilogrami in videz ne določajo vrednosti človeka; ne glede na kilograme je vsak vreden življenja in ljubezni. Zelo pomembno, da je ljubezen dajemo tudi sami sebi, da imamo radi sebe – si vzamemo čas za stvari, ki nas sprostijo, veselijo ter da poskrbimo za svoje telo, da je zdravo in polno energije (zelo vitko telo ne pomeni tudi zdravo telo). Včasih pomaga, če slišimo ali preberemo zgodba nekoga, ki se je soočal s podobnimi izzivi – lahko poskusiš z branjem knjige Lačna življenja avtorice Anje Baš.
Ostani močna v soočanju z izzivi, a hkrati nežna in prijazna do sebe.
Objem,
Sara Seršen, mag. psihologije
• po
pomagamm
Hej
Res si pogumna, da si to delila. Ful te razumem danes je res težko biti samozavesten, ko nas družbena omrežja in okolica nonstop primerjajo z “popolnimi” telesi. Ampak verjemi mi, vredna si čist enako, ne glede na to, koliko tehtaš.
To, da imaš podporo in da znaš sama sebi pomagat, je super, ampak vseeno ni narobe, če ti kdo pri tem malo pomaga. Obstajajo psihologi ali skupine, kjer se z ljudmi samo pogovarjaš (ni treba, da si v bolnici ali vsak dan na terapijah).
Lahko pa tudi pokličeš TOM telefon 116 111 tam so res prijazni in te poslušajo brez obsojanja.
In še nekaj pravi fant bo videl tvojo lepoto, ne tvoj kilogram. :)
Drži se, nisi sama v tem.