Pozdravljeni,
ze pred dvemi leti sem se spopadala z motnjami hranjenja in vmes se je to tako poslabsalo kot tudi izboljsalo. Zopet me skrbi da bi zapadla v te motnje zdaj ko vstopam v srednjo solo in vem, da bo spet na vrsti preskakovanje obrokov ipd. Nevem kaj naj storim ampak se zelo bojim, da bi zopet padla v ta mlin.
Hvala za pomoc
Uredništvo
Ajda Novak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Vesela sem, da si mi pisala in da si se odločila, da preventivno narediš vse, kar je v tvoji moči, da se nezdravi vzorci iz preteklosti ne ponovijo.
Prehod iz osnovne v srednjo šolo je navdihujoč, poln pričakovanj, lahko pa tudi stresen. Morda se bo spremenila tvoja rutina, krog prijateljev, hobiji, dejavnosti po šoli ... Zato je zelo primerno, da razmišljaš tudi o svojem zdravju med to spremembo. Predlagam ti, da poskusiš čim prej vzpostaviti rutino; načrtuj zajtrk, poglej, kam boš lahko šla med glavnim odmorom na malico (katere kavarne, trgovine ali pekarne se nahajajo blizu tvoje nove šole) in kdaj in kako boš jedla po šoli. Za pomoč lahko morda prosiš tudi starše, še posebej, če si imela v preteklosti, ko si se spopadala z motnjo hranjenja, njihovo oporo. Morda lahko skupaj zajtrkujete in skupaj pojeste topel obrok, ko se popoldne vrnete iz šole oziroma službe. Tako boš lahko vnaprej preprečila, da bi preskakovala obroke.
Imaš mogoče še vedno zdravnika ali psihologa, ki ga redno obiskuješ, hodiš na terapijo? Če dobivaš tako podporo, deli svoje skrbi tudi z njimi, ti bodo lahko pomagali preprečiti poslabšanje stanja. Zavedaj se, da včasih potrebujemo tudi pomoč, ne zmoreš vsega sama. Svoje skrbi lahko zaupaš tudi družini, prijateljem ... Prepričana sem, da te ne bodo obsojali, ampak ti bodo v oporo. Velikokrat že to, da nekomu povemo, kaj nas skrbi, pomaga, da nam odleže in se bolje počutimo.
Želim ti vse dobro in uspešen začetek novega šolskega leta.
Ajda Novak, mag. psihologije