Zdravo,
pretekli mesec je bil zame eno izmed njatežjih obdobij. Pomoč pa bi potrebovala predvsem v zvezi z motnjami hranjenja. Že pred tremi leti sem razvila anoreksijo (ekscesivno sem telovadila, jedla zelo malo, shujšala sem za 20 kg), ampak se mi je zdelo, da sem to obdobje pustila za sabo.
Zdaj pa sploh ne vem, kaj se je zgodilo. Začela sem se kompulzivno prenajedati (verjetno zato, ker sem si obroke še vedno omejevala in določeno hrano jedla le občasno) in potem vedno bruhala. Vsak dan sem si rekla, da je to res zadnjič in da lahko brez problema neham če se vsaj malo potrudim.
Pa ne gre. Zadni teden bruham celo dvakrat na dan. Ni pomembno kako grozno ogabno in fizično v bolečinah se počutim, ko se prenajem ali ko bruham, krog se vsakič znova ponovi.
Sploh več ne vem kaj naj naredim. Grlo me boli, na rokah imam modrice od bruhanja. Najhuje pa je, da se vsega zavedam. Vem, da mečem hrano stran, da zapravljam denar, da po nepotrebnem zapravljam čas in vem kakšne učinke ima bruhanje na telo. Pa vseeno ne morem in ne znam nehati.
Hvala za nasvete.
Uredništvo
Tina Rzeničnik Uršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Motnje hranjenja so ena izmed težav, ki je zelo težko rešljiva brez ustrezne strokovne pomoči. S tem mislim na redne obravnave pri kliničnemu psihologu. Si kdaj hodila na takšne obravnave? Če da, prosi za ponovno obravnavo. Če ne - prosim pojdi do osebne zdravnice in ji razloži svoje težave. Ta ti bo izdala napotnico za kliničnega psihologa. Le-ti so zaposleni v vseh večjih zdravstvenih domovih po Sloveniji.
Sliši se, da si res izčrpana in tudi fizično oslabljena, telo ti že kaže, da si delaš veliko škodo. Dobro se mi zdi, da se tega zavedaš. A kljub vedenju, da si škodimo so naši možgani zelo spretni pri vsiljevanju raznih negativnih misli, mar ne? Zato je toliko bolj pomebna psihološka pomoč.
Ali starši vedo za tvoje prenajedanje in bruhanje? Kaj pa nasploh za tvoje težave?
Le pogumno poišči pomoč.
Lep pozdrav,
Tina Rzeničnik Uršič, mag. psihologije, spec. klinične psihologije