Zdravo prosila bi za kakšn nasvet ker sama nevem več ka naj sej ni nič tak nujnrga ampk sm napisala sem tko če bo slučajn kak vredu nasvet, približno pet let že imam neke motnje hranjenja recimo. In v tem času sem imela obdobja ko nisem jedla nič ali pa zelo malo, obdobja ko sem jedla zelo malo in prisilno bruhala, obdobja ko sm jedla normalno in prisilno bruhala, obdobja ko sem jedla preveč in prisilno bruhala in obdobja ko sem pač se samo prenajedala, zadnja tri leta pa se vse troje pojavlja ampak predvsem prenajedanje kar je najbolj grozno. Zaradi tega se počutim zelo slabo, izčrpano in obupano. Milijonkrat sem že poskusila prenehati, pa mi preprosto ne uspe. Ko preneham lahko traja največ par dni potem pa pač je kot da nebi bilo nič in pogrešam svoje telo od prej in nasplošno se počutim grozno ampak nevem a ne dovolj? Pač sploh nevem če se šteje kot motnje hranjenja al sam malo tako ampak nevem več ka naj s tem.
• Uredništvo
Maruša Bertoncelj

Odgovor svetovalke:
Živjo, Mimi!
Opisuješ začarani krog, v katerem, praviš, da se vrtiš že 5 let in da se počutiš zelo slabo, opupano in izčrpano. Predvidevam, da vse to vpliva na večino stvari v tvojem življenju in da vsakič znova pretehta vse ostalo. Vse to kaže na veliko verjetnost, da imaš motnje hranjenja, ne zgolj moteno prehranjevanje (oblika težav s prehranjevanjem, ki še ne povzroča tako velikih stisk, kot jih opisuješ ti).
Kaže, da si prišla do točke, ko si ugotovila, da je bilo mučenja dovolj. Da to ni način življenja, ki ga je vredno nadaljevati, in da nočeš biti s tem več obremenjena. Preprečuje ti uživanje v življenju, v mladosti, in predvsem - preprečuje ti postati vse, kar lahko si.
Ta točka je dober znak. Je namreč nujno potrebna za to, da prevzameš vajeti v svoje roke. Je pa hkrati pred tabo del poti, ko boš zelo verjetno potrebovala pomoč oz. vsaj podporo. To ne pomeni, da si šibka ali da je kaj narobe s tabo. Motnja je kot neke vrste "miselni virus", ki se zelo zelo upira uničenju, zato je ključno, da svojo težavo zaupaš strokovnjakinji - ko boš pripravljena. Na voljo so ti različne brezplačne oblike pomoči ali podpore.
Na tvojem mestu bi najprej stopila do zdravnice, da preveri, če ti telesno kaj manjka. Bruhanje in neuravoteženo prehranjevanje namreč lahko pustita resne posledice na elektrolitskem ravnovesju ter določenih prebavnih organih. Najprej je treba nasloviti telesne posledice.
Za pogovor ali terapijo pa se odloči glede na to, kaj ti najbolj ustreza. Morda ti bo kaj svetovala tudi zdravnica. V zdravstvu imaš na voljo Center za duševno zdravje otrok in mladostnikov, v nevladnem/zasebnem sektorju pa svetovalnice MeaVita v Mariboru ter Društvo Svetovalni svet in Muza v Ljubljani (povsod so na voljo brezplačne oblike).
Si mnogo več, kot zgolj telo, in tudi samo telo ni na svetu zato, da je lepo ali po zadnjih modnih smernicah. Telo imamo, da nam omogoča videti, slišati, čutiti, okušati, vonjati, se gibati, se spreminjati, se objemati, poljubljati, uživati, se sproščati ... Najbolj pomembno pa je zdravje - kar vedno znova žal ugotovimo šele, ko ga izgubimo. Zato te znova spodbujam, da sprejmeš pomoč in odločno rečeš motnji: DOVOLJ.
Držim pesti in če boš potrebovala še karkoli, se oglasi. :)
Objem,
Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja
• mi
mimi
Hvala za vaš odgovor in razumevanje. Moram priznati, da se o tem ne upam pogovarjati z nikomer v živo. Nekako sem že padla v ta ritem in si sploh ne znam več predstavljati življenja brez tega, ker to traja že tako dolgo, da ne vem več, kako je normalno jesti brez stalnih misli v glavi. Ne vem, kako izgleda normalen dan brez nenehnega razmišljanja o hrani, o kalorijah, o tem, ali bom nekje jedla, ali bom lahko šla bruhat, ali je tam “primeren” wc, ali pa pri prenajedanju, kaj in kdaj bom jedla, da me nihče ne vidi. Tega stalnega tuhtanja imam res dovolj, hkrati pa imam občutek, da je to postalo moje ravnovesje in me je strah, kaj bi bilo brez tega.
Zato tudi ne vem, če dejansko hočem pomoč, sploh pa ker res ne vem če bi to komurkoli lahko povedala v živo.
• Uredništvo
Uredništvo
Draga Mimi,
vedi, da si vredna pomoči in tvoja situacija je rešljiva. Ne z danes na jutri, morda niti ne do naslednjega meseca ali leta, ampak postopoma. Res ni enostavno in ni hitre rešitve pri motnjah hranjenja, je pa definitivno vredno.
Dobila si veliko usmeritev od svetovalke, ki ji je res mar zate in si želi, da dobiš ustrezno podporo na svoji poti okrevanja. Vsi tu si to želimo zate in te podpiramo pri tem, da storiš korak naprej in spregovoriš o svoji stiski z odraslo osebo. Ja, res je lahko strašno - ne veš, kako se bo oseba odzvala, kaj bo storila, komu to sploh povedati in kako... Ampak odgovorna odrasla oseba te bo najverjetneje dalje podprla in ti pomagala, kot lahko. Ni treba, da je to, kar poveš, popolno. Lahko je nepovezano, po delčkih, zmedeno... Ampak nekako boš našla skupaj besede, da bo tudi tvoja stiska razumljena in ne boš sama z njo.
Malo po malo bo lažje in tukaj smo zate, Mimi.
Prijazen pozdrav iz uredništva