Februarja 2024 smo s šolo odšli na tabor. V  sobi sem bila s sošolko ki jo bom poimenovala sošolka x. Tretji dan tabora je v našo sobo prišel eden izmed sosošolcev ki je bil tudi simpatija moje sošolke x. Vprašal nas je če imamo kaj sladkarij, odgovorile smo ne( kar je bila laž) in rekel je da jih je zagotovo pojedla sošolka x. Ker je ta fant bil moji sošolki x všeč se je tistega dne začela obnašati čudno cel dan skoraj nič ni pojedla razen nekaj sadja in malo večerje. Takšno obnašanje se je nadaljevalo še po taboru in zelo je začela govoriti o kalorijah in o hrani.
Maja 2024 se je na njenem telesu opazila vidna razlika v teži zakotovo je shujšala za 15kg na ne zdrav način. Ko je shujšala je tisti fant ki jo takrat tako prizadel opazil da je shujšala je za njo pokazal zanimanje. Nevem točno kdaj ampak enkrat maja sta začela hoditi, v tem času je sošolka x začela normalno jesti in videti je bila veliko bolje.
1 mesec nazaj sta se z fantom ločila in zdaj je bilp vse še hujše na taboru cel teden ni jedla po rokah pa ima polno modric. S sošolkami smo to že povedale dvema profesorjema ki sta se z njo pogovovorila ampak nevem če je pomagalo in me zanjo res skrbi. Ne upam si pristopiti do nje saj nisva tako blizu in nevem komu naj povem in kaj naj naredim.
• Uredništvo
Urška Horvat

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
najprej ti želim povedati, da si zelo pogumna in srčna, ker si delila to zgodbo. Tvoja skrb za sošolko kaže, da si pozorna in da ti ni vseeno – in to je nekaj zelo dragocenega.
Praviš, da je tvoja sošolka v zadnjem obdobju močno shujšala in da se zdaj že dlje časa vede zaskrbljujoče – ne je, ima modrice in je v očitni stiski. To, kar opisuješ, so lahko znaki hude motnje hranjenja in čustvene stiske, ki zahtevajo pomoč odraslih ter strokovnjakov. Dobro si naredila, da si to že povedala profesorjema – to je pravi korak.
Pri tem ni možno pričakovati takojšnjih sprememb, vendar če je od tega minilo že več časa in se ni nič spremenilo, je priporočljivo, da to še enkrat poveš kakšnemu odraslemu v šoli – morda šolski svetovalni službi. Pomembno je, da tvojo sošolko vidi šolski psiholog ali drug strokovnjak, ki ji lahko pomaga na ustrezen način.
Razumem, da ti je neprijetno ali težko pristopiti do sošolke, saj si nista tako blizu, vendar tvoja skrb šteje. Tudi če ne govoriš z njo neposredno, lahko narediš ogromno že s tem, da ponovno opozoriš na situacijo – in lahko izraziš, da se ti zdi zadeva zdaj še bolj resna. Če želiš, ti lahko pomagam oblikovati sporočilo, ki ga posreduješ šolskemu svetovalnemu delavcu ali drugi zaupni osebi.
Prav tako želim poudariti, da nisi odgovorna za to, kaj se dogaja, ampak si naredila pogumen korak s tem, da si se oglasila. To je včasih dovolj, da se začnejo stvari premikati v pravo smer.
Če še kaj potrebuješ ali bi rada samo nekaj razbremenitve, sem tukaj.
Topel pozdrav,
Urška Horvat, dipl. psihologinja (UN)