zivjo ze skoraj 1 leto se borim z hrano in sama iz sabo
hrane sploh vec nevidim kot nekaksen vir za zivljenje temvec kot sovrazika. sploh nevem kako se je vse zacelo vendar vsaj dan se vsaj 10 na dan gledam v ogledalo vidim samo napale na telesu vidim se debelo enkrat pa super (zelo redko) ves cas imam v mislih hrano in da moram jesti zdravo hrano vidim samo se kot kalorije in imam strah da ce pojem samo eno dladkarijo ali kos pice ali salamo recimo to vidim kot slabo hrano in se pocutim krivo dovolim si jesti 1 krat ali 2 krat na dan ker drugace mislim da prevec jem in se bom zredila hodim sicer v fitnes 5 na teden in vsak dan na sprehod in se mi se vedno zdi da je premalo pote pa nastanejo tudi epizode prenajedanja ker si nepustim jesti "nezdrave" hrane in nato vse zbruham ven . imam 49 kg sem visoka 156 in se mi se vedno zdi prevec .zaradi tega vsega imam tudi probleme z dihanjem in mentalne probleme in nevidim vec poti ven je kot zacaran krog ki se ne konca in mi unicuje zivljenje ker vse kar razmisljam je samo moje telo in kako si nisem vsec .
Uredništvo
Sara Holjević

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena, Peony.
Najprej se ti opravičujem, da si tako dolgo čakala na odgovor. V svojem zapisu opisuješ težave s prehranjevanjem in s slabo telesno samopodobo. Tvoja stiska ni majhna, predstavljam si, da ti je zelo hudo.
Pot do spoznanja, da smo vsi posamezniki edinstveni in odlični takšni, kot smo, ni kratka ali lahka. Doseči stanje, kjer lahko rečemo, da smo zadovoljni v svoji koži in ne želimo spremeniti ničesar, je ena izmed težjih stvari, ki jih v življenju lahko storimo. Pogosto pri tem potrebujemo pomoč in to, da si pisala na našo spletno svetovalnico je odličen prvi korak pri temu, da poiščeš pomoč in podporo, ki jo potrebuješ na svoji poti. Je pa tudi odraz tega, da si v resnici želiš imeti dobro samopodobo.
Hrana nikakor ni tvoj sovražnik, ampak je, kot si rekla, energija, ki jo tvoje telo potrebuje, da lahko dosegaš odličnost na drugih področjih svojega življenja. V zmernih količinah je vsaka hrana zate dobra in ti ne bo škodovala, tudi kakšen posladek. Ljudem na poti odkrivanja ljubezni do sebe in izboljšanja odnosa do prehrane običajno pomaga podpora bližnjih ali strokovnjakov. Imaš ob sebi koga, prijatelja/prijateljico, sorojenca, starša, ki bi te lahko spodbujal pri tem, da razviješ boljši odnos do hrane? Če imaš koga takšnega, lahko poskusiš s skupnimi obroki - s prijateljico se dogovoriš, da si skupaj pripravita okusen obrok in ga skupaj pojesta; med obrokom lahko po videoklicu klepetaš s sorojencem ali starši. Če boš obroke preživela v prijetnem okolju ob dobri družbi, boš čez čas začela povezovati hrano z dobrim občutkom, ki ga dobiš ob druženju.
Včasih pa samo takšna oblika podpore ni dovolj, včasih potrebujemo tudi kakšen pogovor s strokovnjakom, s čimer ni čisto nič narobe. Če bi želela, te lepo vabim, da preveriš Društvo Svetovalni svet, kjer se ukvarjajo z motnjami hranjenja - nudijo razne delavnice, izobraževanja, se družijo, organizirajo razne aktivnosti in podporne skupine za posameznike, ki imajo težave s prehrano. Deliti to, kar te bremeni, z ostalimi, ki se soočajo s podobnimi težavami, ima pogosto velik olajševalni učinek.
Vedi, da v tem nisi sama in da obstaja pot do tega, da boš imela s hrano in s seboj dober odnos, odnos, ki si ga želiš imeti, in želela bi si, da skupaj najdeva rešitev, ki ti bo ustrezala. Sporoči mi, če bi ti kaj, kar sem predlagala ustrezalo, sicer lahko poiščeva druge možnosti.
Lepo te pozdravljam,
Sara Holjević, dipl. psihologinja (un)