Pozdravljeni,
2leti nazaj sm se zacela dobivati z mojim sedanjim fantom in sem pr obeh zacela opazati simptome borderline personality disorder.. ze od osnovne sole mam tezave z depresijo in anksijoznostjo, letos sm bla prvic pr psihiatru s katerim se nisva najbol povezala in nism dobila svoje koncne diagnoze, fnt je tud ze razmisljal o tem ampak nekak kr ne verjame v mentalne tezave in prav da so to samo izgovori. Torej ko se skregava, skregava se tud zarad malenkosti ponavad ker njega razjezi neka stvar, k mu v tistm momentu zre zivce in js postanm uzaljena (tezko sprejemam kritiko in vedno k jo slisim pomislim na najslabs, kokr da sm najbolj nesposobna oseba na svetu ) in k sm uzaljena sm sam tih, glava je prazna, nevem ponavad kaj sploh rect, kako odreagirat nikol nisem se bila v taksnih situacijah in pol k mava hujse prepire glede naju in glih ponavad zarad mene, ker sem tih, ker neupam govorit o problemih, si zmisljujem stvari sam da nerabm povedat kva res je ( s tem mam tud ze od otrostva probleme nikol se nism znala izrazat, kaj cutm, kaj mislm vedno me je blo strah vsazga odgovora) in on rata res jezn, pozab kdo sm da sm bla 5min nazaj ljubezn njegovga zivljenja takrat pa sem vse drugo, se dere, razbija stvari, hoce sebe poskodvt js se pa sam zaprem in histericno jokam, hoce odgovore js mu jih neznam dt ker v tistm momentu razmislam sam o tem da ga nocm zgubit, da me bo pustu, da se bom mogla spet preselit in miljon drugih taksnih stvari, zakaj nism normalna, zakaj nemorm govort zakaj nemorm normalno funkcionirat takrat k bi najbl mogla, zakaaaajjj in pol ponavad greva rajs vsak na svoj konc da se pomiriva al gre on vn ker je prevec jezn in v tistm momentu ratam js ista kokr on 10min prej, zacnem razbijat, telefon metat na tla, zivci mi vrejo, drla bi se ,udarjam s pestjo po steni, neki bi si nardila, tresm se panika nevem kaj nej sama s sabo, umrla bi.. k se pomiriva prideva en do druzga, se oba opravicva en drugmu in v miru pogovoriva in vse resva ampak k pride do teh momentov noben od naju nezna odreagirat.. in oba mava nihanja razpolozenja, depresivna, neda se nama nc, ne pospravljava stanovanja, prenajdeva se pol so pa momenti k naju razganja od energije in sva najbl vesela na svetu.. nevem cist cudni filingi k jih se sama nerazumm in k sm z njim sm ponavad vesela, na sreco je res mal slabih dni ampak k sm sama je sam depra.. 2 uri gledam v strop razmislam zakaj sm taksna, o problemih odplavam nevem sploh kdo sm zakaj sm tle.. pol mam mal energije pospravlam flet neki casa dokler spet od naenkrat kr najbl depresivna se jokam med pomivanjem posode oh cmon pa glih sm se spravla spet na kavc gledat v strop pol pa spet kr useka se smejim plesm pojem wuhu kok sm huda.. nevem tezko je ker se v sluzbi dogaja pol isto mal mam volje za delat mal ne al najbl me izcrpa folk valda, nimam energije za lajf kje nej mam energijo za pogovarjat se s tabo in vse je sam naporn, nc me ne veseli vec, nobenih zelja, nevem kaj nej sploh pocnem v lajfu pol je pa na drugi strani fant k rata hitr obsedn, glih dons je kupu bajk o kermu mi je govoru 14dni, konstantno ob 5h zjutri k sva se zbudila ze o bajku predn sva sla spat o bajku valda, ga prasam zjutri kdaj je zaspou jaa sm biu se kr doug pokonc sej ves bajk pa to in tip spou po 3ure ker je razmislu o bajku vse je tko noro k se mi zdi da bi lahk blo vse bols ce bi dobila vsak svojo pomoc ker nevem ce je to sam pac zato ker sva taksn karakter in ker pac sama zavestno tko odreagirava nevem js si zelim doksrat drugac pa mozgani sami po svoje sfurajo js se pa5min kasnej zrem zakva sm to nardila/rekla.. kako nej fantu dopovem da to ni normalno? Res je supr fnt, ma me res rd, se trudi in mi kaze vsak dan to ni nekdo nad kermu bi obupala zarad tega in res bi rada najdla nacin da mu pomagam s temi problemi, katere ima isto ze od otrostva da bi lahk normaln funkcinoriala, je moja prva ljubezn in sva si dala po 8letih se eno sanso in res nebi rads zavozila
Hvala ful, res ste legende!
Uredništvo
Urška Meolic Kotnik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
videti je, da se v tvojem življenju v zadnjem času dogaja veliko stvari, o katerih razmišljaš in se sprašuješ, kako odreagirati ter kaj narediti.
Praviš, da si bila letos prvič pri psihiatru in nista vzpostavila ravno najboljšega odnosa. Ali si morda razmišljala tudi o tem, da bi obiskala kliničnega psihologa in se malo pogovorila o svojem življenju, o tem, kaj razmišljaš, kaj se ti dogaja, kako delovati naprej v življenju, kje se vidiš v odnosu s fantom, kakšne cilje imaš ipd.? Morda res ne bi bilo odveč, če bi šla do kliničnega psihologa in o tem spregovorila. Napotnico lahko dobiš pri svojem osebnem zdravniku. Tam bi lahko spregovorila tudi o tem, kakšne znake opažaš glede depresije, anksioznosti in praviš tudi, da pri obeh s fantom opažaš določene značilnosti borderline osebnostne motnje. Mogoče bi bilo dobro, da greš ti prva do strokovnjaka in o tem spregovoriš. Tam boš dobila tudi kakšne osebnostne vprašalnike za izpolniti in klinični psiholog ti bo lahko potem razložil tudi tvoja opažanja, se s tabo večkrat srečal in ti skušal najbolje pomagati.
Če bo tvoj fant videl, da tebi ta srečanja pomagajo, da se učiš odzivati na primerne načine itd., bo mogoče tudi on pokazal več interesa, da bi si še sam poiskal pomoč. Dobro bi bilo, da bi tudi on potem lahko šel individualno do psihološke pomoči. Čez čas pa bi vsekakor bilo priporočljivo še to, da bi šla v partnersko psihoterapijo, o čemer vama gotovo lahko več povejo strokovnjaki.
Medtem bi te pa spodbudila, da si morda zastaviš manjše cilje glede svojega življenja in odnosov, ki jih imaš z ljudmi okrog sebe. Praviš, da si v službi in te to tudi po svoje izčrpava. Morda si lahko vzpostaviš določen dnevni urnik, ki se ga tudi držiš (glede pospravljanja, kuhanja, spanja in dela), saj boš tako lažje organizirana in ne boš imela toliko časa za razmišljanje, ki te potem odnese v premlevanje, kar ti pa ne koristi. Če boš namenila nekaj časa v tednu pospravljanju stanovanja, se boš najbrž tam veliko boljše počutila, rajši boš tam preživljala svoj čas in imela boš tudi več motivacije še za druge stvari.
Praviš tudi, da ti ta fant zelo veliko pomeni in ga imaš rada, prav tako tudi ti njemu, želiš si, da bi ostala skupaj. Vse to je možno, če si zastavita manjše cilje, jih skušata uresničevati in več komunicirati. Verjamem, da morda nisi vajena komunikacije iz primarne družine, ampak to ne pomeni, da se je ne da naučiti. Ko praviš, da ne upaš govoriti o problemih in si izmišljuješ stvari, se to prav tako lahko spremeni. Ti se lahko odločiš, da boš delala drugače, da boš začela z majhnimi koraki in morda najprej spregovorila o manjših težavah. Fantu lahko poveš, da te je strah in da se nisi vedela najboljše izražati ob težavah, se pa trudiš in verjetno bo potem tudi on bolj razumevajoč in prisluhnil. V odnosu med dvema je namreč tako, da ko se začne ena oseba truditi in spreminjati, vidi to tudi druga oseba in se potem na to toliko lažje odzove. Če imata morda kakšen drug par, s katerim ste si blizu, je morda dobro tudi, da se pogovarjate o teh stvareh in vaju še oni poslušajo. To je le nekaj možnosti, kaj bi se dalo narediti. Bi bilo pa vsekakor priporočljivo iti najprej do strokovne pomoči ter začeti z majhnimi koraki v smeri izboljšave odnosa in življenja.
Upam, da sem ti vsaj malo odgovorila na tvojo dilemo in ti res želim, da boš lahko našla ustrezno pomoč, vama obema pa, da bosta skupaj šla skozi prihodnost.
Lepo te pozdravljam,
Urška Meolic Kotnik, mag. psihologije