Pozdravljeni,
sem dekle ki obiskuje srednjo šolo. Vedno sem bila zelo dobre volje, nasmejana polna energije in precej družabna. Kakšno leto nazaj sem se začela zapirati vase, nevem pa kaj je konkreten razlog za to. ne zaupam več nikomur rada sem sama, čeprav po drugi strani pogrešam druzbo. Precej imam težav s spanjem; težko zaspim, zbujam se ponoči imam cudne sanje zjutraj pa cisto brez energije. Vse kar me je vcasih veselilo mi trenutno ne predstavlja vec srece, vendar si zelim da bi bilo drugace. Ko pridem iz sole sem zelo utrujena nasploh nimam vec energije do nicesar mi ni redkokdaj se nasmejim. vedno bolj se zadnje mesece odmikam od prijateljev in druzine. stalna nespečnost in utrujenost me ovirata pri sodelovanju v soli saj se tezko skoncentriram in komaj cakam da grem domov in zaprem oci, ceprav mi zaenkrat dobro gre v soli nimam tezav in si zelim bit uspesna ne zelim zapasti v kaksne slabe vzorce. zelo sem postala custvena, vsakodnevno se jocem pocutim se prazno in osamljeno kar me se bolj utruja. rada bi se spremenila odpravila slabo energijo in napetost iz sebe predvsem pa izboljsala spanec in dobila nek zagon in veselje do zivljenja.
Hvala!
• Uredništvo
Živa Pirc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
najprej bi te pohvalila za pogum, da si se odprla in delila svoje občutke. To ni vedno lahko, vendar je že ta korak zelo pomemben. Iz tvojega zapisa je čutiti, da te že dlje časa spremlja notranja stiska, ki te utruja in oddaljuje od stvari, ki so ti prej prinašale veselje. To, kar opisuješ – občutek praznine, nespečnost, utrujenost, težave z motivacijo in osamljenost – se pogosto pojavi, ko je naša notranja energija izčrpana in potrebujemo podporo, da se postavimo nazaj na noge.
Pomembno je, da razumeš, da nisi sama in da obstajajo načini, kako si lahko pomagaš. Težave s spanjem, ki te mučijo, so pogosto povezane s stresom ali preobremenitvijo, zato bi bilo dobro, da poskusiš ustvariti rutino, ki te bo pred spanjem umirila. Morda meditacija, globoko dihanje ali izklop naprav pred spanjem? Prav tako pa bi ti zelo svetovala, da se pogovoriš s strokovnjakom, kot je šolski svetovalni delavec, psiholog ali zdravnik oz. odrasla oseba, ki ji zaupaš, npr. starši. Oni ti lahko pomagajo razumeti, kaj doživljaš in ti nudijo konkretne načine podpore. Pokličeš lahko tudi TOM Telefon (080 1616), se obrneš na brezplačno svetovanje Posvet ali na Center za duševno zdravje otrok in mladostnikov v lokalnem okolju (za katerega ne potrebuješ napotnice).
Čeprav je težko, se poskusi povezati z ljudmi, ki jim zaupaš, in jim povedati, kako se počutiš. Osamljenost je pogosto težja, kadar občutek zadržujemo le zase. Razumem, da je tvoje počutje drugačno, kot je bilo prej, in to zna biti zelo frustrirajoče. A z majhnimi koraki lahko ponovno najdeš stvari, ki te bodo razveselile, in začutiš več energije. Dovoli si vzeti čas zase in bodi potrpežljiva do sebe. Ne pričakuj, da se bodo stvari spremenile čez noč – pomembno je, da postopoma gradiš svojo moč.
Če ti pomaga, lahko še pišeš in deliva tvoje občutke. Tukaj sem, da te podprem.
Lep pozdrav,
Živa Pirc, mag. psihologije