Pozdravljeni!
Pišem, saj me zanima, če je možno imeti anoreksijo oz. motnjo hranjenja pri normalnem ITMju. V zadnjih 2eh mesecih sem izgubila 15kil (iz ITMja 25.4 na 19.9) in opažam par sprememb z mojim zdravjem (utrujenost, glavoboli, slabost, slab spomin, ipd.). Prijateljice že sumijo, da je nekaj narobe ampak jaz mislim, da nimam motnje hranjenja. Vedno sem imela malo slabši odnos s hrano (prenajdenaje), nikoli pa s tem, da sem komaj kaj v dnevu pojedla, tako kot zdaj. Zanima me, če se res gre za motnjo hranjenja ali se mi samo zdi?
Lep dan!
Uredništvo
Ajda Novak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Velika nihanja v teži ne pomenijo nič dobrega, prav tako je lahko problematičen nezdrav odnos do hrane, ki si ga omenila (prenajedanje). Možno je, da se težave iz prenajedanja prelevijo v stradanje, oboje namreč ima isti vzrok, izvira iz nizke telesne samopodobe in nizkega samovrednotenja, ter drugih duševnih težav v ozadju. Prav lahko bi bil pri tebi začetek motnje hranjenja, zato bodi zelo previdna. Poskusi jesti vsaj trikrat na dan, jej uravnotežene obroke in če je le možno, z družino ali s prijatelji.
Vsekakor bi lahko stradanje povzročilo težave, ki si jih naštela (utrujenost, glavoboli, slab spomin ipd.), saj so ti simptomi sporočilo telesa tebi, da nekaj ni v redu. Za diagnozo motnje hranjenja ni nujno potrebno, da ima oseba prenizko telesno težo, je pa to zagotovo simptom anoreksije nervose, ampak poleg anoreksije poznamo še kar nekaj drugih motenj hranjenja (npr. kompulzivno prenajedanje in bulimijo nervoso, ki sta prav tako relativno pogosti). Je pa z diagnozami tako, da tudi če trenutno ne dosegaš diagnoze za motnjo hranjenja, to ne pomeni, da nimaš težav, ki potrebujejo tvojo pozornost, ali da ne boš dosegla kriterijev diagnoze čez nekaj časa.
Poskusi se s kom o svojih skrbeh in težavah pogovoriti, poslušaj prijateljice, če jih skrbi zate. Vedi, da si vredna biti zdrava in živeti svobodno, brez pretiranega obremenjevanja s hrano in brez izčrpavanja telesa. Opazuj svoje počutje, mogoče lahko začneš pisati tudi preprost dnevnik, npr. kako se v katerem delu dnevu počutiš (lahko tudi samo označiš s simboli ali kategorijami), da boš lahko pozorna na morebitno poslabšanje počutja. Motnje hranjenja so namreč izredno težko ozdravljive, zato si želim, da do te diagnoze pri tebi nikoli ne bi prišlo.
Če imaš še kakšno vprašanje ali skrb, ti z veseljem pomagam, kar piši mi.
Lep pozdrav,
Ajda Novak, mag. psihologije