Pozdravljeni
obiskujem 9.r osnovne šole, in imam težavo-trenutno sem v tem obdobju ko se mi nič ne da, vem da se moram učiti za boljše ocene pa tega enostavno ne naredim, samo gledam kako mi vse uhaja izpod nadzora ter "čas polzi skozi prste".Drugače imam 4 ali 5, samo trenutno je vedno več teh štirk in vedno manj teh petk. pridem domov in "en dva tri", je že večer od mene pa še nič, edina produktivna stvar ki jo trenutno naredim v dnevu je mogoče naloga, drugače pa branje(večinoma vsak dan 1h berem). Skratka nimam motivacije, če bi mi lahko kako svetovali, kako naj se spravim k učenju bi mi res koristilo. Ps: saj vem da je vse samo v moji glavi a enostavno težko gledam svojo trenutno lenobo.
):hvala za odgovor
kl
klemen
odgovor?
Uredništvo
Doroteja Vodopivec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen.
Že to, da si ugotovil kje je težava, je ogromno. Če je pomanjkanje motivacije, je običajno težava v tem, da nimaš dovolj močnih ciljev. Zastavi si cilje, ki te bodo motivirali. Lahko so zunanji ali notranji. Da pojasnim, to ne pomeni, da si daš cilj, da se boš 1 uro učil. Cilj v smislu, zakaj želiš višje ocene. Kaj ti ocene pomenijo? Če se na primer trudiš, da se vpišeš v srednjo šolo, kjer imajo visok vpis. Najprej določi dolgoročne cilje, nato pa se usmeri na kratkoročne.
Torej, če je cilj, da se vpišeš v srednjo šolo, kjer bi lahko bil visok vpis, si potem daš krarkoročni cilj, kakšne končne ocene želiš doseči pri posameznih predmetih.
Običajno je tako, da če si nekaj res močno želimo, potem se za to tudi trudimo. Zato so pomembni cilji. Je pa včasih lahko cilj precej oddaljen in vmes naša motivacija upade. Takrat je pomembno, da se spomnimo zakaj se trudimo in kaj želimo doseči.
Verjamem, da ti lahko uspe.
Doroteja Vodopivec, mag. psihologije
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_
Odgovor svetovalca:
Pozdravljen,
najprej se ti opravičujem za pozen odgovor. Če te prav razumem, se ti je v 9. razredu (tik pred koncem OŠ) zgodilo to, da ti je precej upadla motivacija za pridobivanje dobrih ocen. Praviš, da se počutiš lenega. Jaz to dogajanje vidim malo drugače. Je možno, da je pritisk tako velik, da ti je enostavno preveč stresno, da bi se pretirano ukvarjal s šolo? Ko rečem pritisk ne mislim nujno na neposredne zahteva staršev ali učiteljev. Lahko gre tudi za neka tiha pričakovanja – morda od staršev, morda tvoja lastna – ali pa za veliko željo po tem, da bi bil sprejet na neko specifično srednjo šolo z visoko omejitvijo. Včasih se nam lahko takšni tihi pritiski nakopičijo, naša psiha pa se jim na »pameten« način izogne tako, da postanemo »leni«. V resnici pa poskusimo ubežati stresu. Ima to mogoče kakšen smisel?
Torej, zdi se mi pomembno najprej raziskati, kaj je za tvojo »lenobo«. Zakaj se ravno v 9. razredu izogibaš učenju? Te je mogoče česa podzavestno strah? Je preveč pritiska? Po tem pa iskati načine, kako se lahko podpreš. Če ugotoviš, da se za izogibanjem skriva strah pred neuspehom, bi bilo dobro, da se o tem s kom pogovoriš. Če gre za pritiske, lahko poskusiš ugotoviti, iz kje te pritiski izhajajo in kako jih lahko malo omejiš oziroma se zaščitiš pred njimi. Hkrati pa mogoče lahko pomaga to, da malo ozavestiš, da je zadnjih nekaj kilometrov maratona vedno najtežje, da pa se vendarle splača potruditi. Do sedaj ti je uspelo, z veliko verjetnostjo ti bo tudi v prihodnje.
Lep pozdrav
Maruša Grešak, mag. psihologije