Pozdravljeni, že od kar sem začela hoditi v srednjo šolo sem vedela kam želim naprej na faks. Odkar se je začelo zadnje leto srednje šole, pa čeprav je želja po faksu ista, nikakor ne najdem motovacije ali navdiha, da se bi spravila pravočasno učiti, kar je posledica slabših ocen ter izvor nezadovoljstva same nad sabo. Ali imate kakšen nasvet, kako naj najdem ponovno motivacijo in tudi kakšno metodo učenja?
Hvala za vas čas, da ste to prebrali
Lep pozdrav
Pa
Pac nekdo
Hej
nevem ce ti bo to kaj dosti pomagalo saj sem vseeno mlajsa od tebe ampak tudi menj se isto dogaja ko sem zadnjo leto osnovne sole. Imam veliko zeljo iti na 1 gimnazijo saj se nevem tocno kam bi sla na faks. Do novembre je se nekako slo zdaj pa kljub temu da imam vecino 4 ni to to. Nevem kaj naj naredim saj sem vsako leto do zdaj bila odlicna. Drugace pa mi je ena prijateljica predlagala da poskusam najti nek nacin zabavnega ucenja kot je npr sestavljanje pesmic iz ucne snovi..tak ko predlok:)
vem da ti vrjetno nisem kaj pomagal ampak sem se odlocila da ti bom vseeno povedala;)
Uredništvo
Maruša Grešak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
če prav razumem imaš že dolgo časa vizijo, kaj želiš študirati. Sedaj pa si v četrtem letniku srednje šole in nenadoma ti je upadla motivacija, kar pa se pozna tudi na slabših ocenah. Moja prva misel je, da se tako, kot večina maturantov, soočaš z velikimi pritiski (matura, odločitve, konec nekega življenjeskega obdobja, strah pred neuspehom) in upad motivacije je neke vrste obrambni mehanizem - namesto, da bi zagrabila za delo, te je neuspeha mogoče tako zelo strah, da se kar "skriješ" in malo stagniraš. Kaj misliš o tem? Je možno, da se ti dogaja nekaj takšnega?
Kako se torej lotiti zadnejga letnika in se izogniti temu, da bi sama sebe sabotirala. Najprej bi ti predlagala, da poskusi priti v stik s tem, da to leto ne bo prijetno in da ti bo marsikdaj težko najti motivacijo. Hkrati pa je pomembno vedeti, da ne rabiš biti izjemno motivirana, da se lotiš učenja - tudi s kančkom motivacije se da zagriziti v marsikatero snov, samo malo bolj neprijetno je. Druga stvar je, da se motivacija izgradi - trenirati jo moraš, tako kot mišice. Večkrat, kot se boš "spravila" delati za šolo, lažje bo naslednjič.
Sprašuješ tudi, kakšnih metod učenja se lahko poslužiš, da ti bo lažje. Težko ti generalno svetujem, saj vsakemu ustreza nekaj drugega. Pri upadu motivacije mnogim pomaga to, da se učijo skupaj s sošolcem (lahko vsak zase, ampak da skupaj najdeta čas za učenje). Lahko poskusiš tudi z metodo 25 minut učenja, 5 minut odmora. To pomaga, če imaš težave s prokrastinacijo. 25 minut je namreč tako malo časa, da se res moraš lotiti učenja.
Predvsem pa bi ti tudi položila na srce to - matura je naporna, vendar vas bodo profesorji dobro pripravili na njo. Pred sabo imaš jasen cilj, kar je super. Malo še "potrpi" zadnje metre maratona. Ti so po navadi za vsakega izmed nas najtežji, ampak sem prepričana, da ti bo uspelo!
Če ti lahko še kako pomagam, pa se ponovno javi.
Lep pozdrav
Maruša Grešak, mag. psihologije