Pišem vam predvsem zato, ker nimam nobenega ki bi me razumel in z upanjem da mi boste pomagali. Zadnje leto nimam motivacije za nič. Niti za šolo. Imam že 3 enke, ki jih moram popravit, in še ful ocenjevanj in spraševanj do konca leta a je že april. Starši so name jezni, ne razumejo me, ne znam razložit, ko sem sama kar tako začnem jokat ker mi je že dosti vsega in tako mi na pamet padajo suicidalne misli. Začnem mislit da bi mogoče bilo boljše če bi umrla. Doma nimamo neko dobro situacijo, trenutek je vse vredu, že drugi pa se vse razpada. Ne vem več kaj narediti.
• Uredništvo
Barbara Stožir Curk

Odgovor svetovalca:
Draga Dejmanovica,
tvoj zapis je kratek, a iz njega veje stiska in klic po pomoči. Veseli me, da si zbrala pogum in se odločila za zapis na Tosemjaz in zaupanje svetovalcem.
Razumem, da je zadnje šolsko leto zate zelo naporno. Šolanje na daljavo kmalu po začetku šolskega leta in precej dolgo obdobje doma le pred računalnikom, brez fizičnih stikov s sošolci sestavlja dodatne dejavnike, ki vplivajo na motnje razpoloženja (pojav žalosti, otopelosti, jeze, nemoči, pojav samomorilnih misli ...), poglabljanje učnih težav, nižanje motivacije za šolsko delo. Ob vsem tem pa še dogajanje doma, kot si navedla. Se strinjaš?
Čeprav si zapisala, da nimaš sogovornika, ki bi mu lahko zaupala svoje težave oz. z njim poklepetala o najrazličnejših stvareh, upam, da temu ni tako. Prosila bi te, da premisliš ali vendarle obstaja kakšen vrstnik, odrasla oseba v tvoji okolici, ki bi mu lahko zaupala in bi zate predstavljal človeka, na katerega se lahko obrneš. Lahko je to tudi učitelj, razrednik, delavec na šoli, ki se ti zdi vreden zaupanja, svetovalna delavka. Kaj praviš? Ob tem pa ne pozabi na TOM telefon, Tosemjaz (tudi članki na tem portalu, jih poznaš?).
Razrednik, učitelj in svetovalni delavec so zelo primerni sogovorniki tudi v procesu ugotavljanja in zagotavljanja primerne pomoči v povezavi s šolo, ki jo potrebuješ. O čem govorim? Navedla si, da imaš 3 enke, da te do konca šolskega leta čaka še precej testov in spraševanj. Predlagam ti, da nikar ne vržeš puške v koruzo. Pomemben je načrt in pomoč drugih. Kako? Poskusi zbrati pogum in se pogovori z razrednikom. Povej mu za svoje težave, tudi tiste, ki so vezane na vaše družinske odnose. Verjamem, da ti bo razrednik prisluhnil in da bosta skupaj naredila načrt kako popraviti negativne ocene in kako postopoma izpeljati vse učne obveznosti, ki te čakajo. Načrt naj bi vključeval urnik vsakodnevnega učenja, obisk dopolninega pouka ali kakšne druge oblike učne pomoči, domače naloge. Ker je navadno večji odpor za učenje pričakovati pri predmetih, kjer imaš težave, bi ti predlagala, da poskušaš vendarle najti pri teh predmetih nek smisel. Vse pa s ciljem, da boš imela čim bolj sproščene počitnice glede šole. Bi to šlo? Pohvali se za vsak napredek (pri vsakem predmetu - tudi tistih, kjer nimaš težav), tudi najmanjši, ob napakah se ne karaj. Pred spraševanji in testi poskusi s kakšno tehniko sproščanja - vsaj z globokim dihanjem, izdihom skrbi. O načrtu, ki ga boste sestavili, skupaj obvestite starše. Bo lažje.
Tudi sicer se, preden greš spat, poskušaj spomniti na kak prijeten trenutek dneva, na kakšno dobro pesem, knjigo, misel, pogovor. V prostem času si vzemi čas za šport, sprehod. Narava in svež zrak dobro vplivata na počutje in na željo živeti. Poskusi tudi vzdrževati dobro higieno spanja.
Verjamem, da se tudi težje osredotočiš na šolsko delo zaradi razmer v domačem okolju. Strah kaj se bo zgodilo doma, kateri bodo sprožilci, da se bo prijetno vzdušje sprevrglo v prepire, vplivajo na tvojo nezmožnost osredotočenja na šolsko delo. O tem ob podpori svetovalne delavke spregovori s starši. Bi to šlo?
Na koncu ti pošiljam objem. Mislim nate in se veselim tvoje povratne informacije. Se še bereva, a ne?
Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja
• De
Dejmonovica
Pozdravljena.
Pišem vam spet da se vam zahvalim za vašo pomoč in podporo. Potrudila se bom ostati čim bolj pozitivna glede vsega in se ne vdati :).
Stvari so se precej izboljšale odkar sem vam zadnjič pisala.
Eno enko sem popravila, po počitnicah sem se zmenila za ostale 2, situacija doma je boljša.. Hvala vam za pomoč in spodbudo.
• Uredništvo
Barbara Stožir Curk
Odgovor svetovalca:
Draga Dejmonovica,
zelo sem vesela tvojega sporočila in zahvale. Čestitam ti, ker si se lotila reševati nastale težave v šoli in se nisi vdala, kot si zapisala :-).
Prvi rezultati se že kažejo, bravo. Veseli me, da je tudi doma situacija boljša. Naj tako ostane.
Držim pesti zate do konca šolskega leta in naprej.
Zelo lep pozdrav in lep preostanek prvomajskih počitnic in poletne počitnice, ki pridejo, ti želim.
Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja