Pozdravljeni!
Pisem z vprasanjem o koncentraciji!
Ze eno daljse obdobje (leto in pol) opazam da se dolgorocno ne morem skoncentrirati kot sem se lahko prej.
Primer (igranje iger je prej bil uzitek a zdaj koncentracije ne morem zadrzati vec kot 10 minut)
Pri delu enako.
Opazam da tudi na trenutke imam (spremembo raspolozenj nekaj casa sem normalno raspolozen drugih 15 minut bi naredil vse bil najbolj energicen spet naslednje pol ure bi pa bil najbolj obcutljiv ziritiran clovek)
Pocasi me to ze ovira pri vsakdanjih opravkih ker opazam da so drugi pri stvari jaz pa ne.
je kaksna resitev za to ?
Hvala za odgovor!
Pips
Uredništvo
Jasna Verčko

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
pišeš o spremembah koncentracije in razpoloženja, saj so te le-te začele ovirati pri vsakodnevnih opravilih. Verjamem, da se želiš težave čim prej znebiti in da ti je ob njej neprijetno.
Določene spremembe, tako v razpoloženju (čustvovanju) in koncentraciji, so v mladostništvu nekaj običajnega. Problem nastane, kadar postanejo tako vztrajne, da te motijo pri opravkih. Najprej je treba raziskati, ali se je pojavil kakšen vzrok za tvoje spremembe v počutju. Ali si postal bolj obremenjen z obveznostmi, so se morda pojavila nesoglasja v medosebnih odnosih? Ni pa to nujno. Do neke mere se vsak posameznik srečuje s spremembami, ki si jih opisal. Le-te so lahko bolj ali manj izrazite in odvisne od več dejavnikov, npr. stresa na delovnem mestu. Da boš lahko vseeno opravil najnujnejše stvari učinkovito, ti predlagam, da dobro izkoristiš čas, ko imaš dovolj koncentracije in delaš takrat. Ko ti je zmanjka, se ukvarjaj s prostočasnimi dejavnostmi. Pomembno je tudi, da med delom narediš redne odmore, npr. se na kratko sprehodiš po prostoru, greš na stranišče, si vzameš kozarec vode … Potrudi se, da odstraniš moteče dejavnike, ki bi lahko zmotili tvojo koncentracijo.
V kolikor problem kljub ukrepom in trudu vztraja, ti predlagam, da se obrneš tudi na osebnega zdravnika. Pri nekaterih ljudeh so lahko pomanjkanje koncentracije kljub želji po dokončanju opravil in spremembe razpoloženja simptomi depresije, zato je pomembno, da se ta vzrok izključi oz. da te zdravnik napoti k ustreznemu specialistu, ki bo ugotovil, za kaj gre.
Upam, da je bil moj odgovor zate koristen. Veselilo bi me, če se ponovno oglasiš in sporočiš, kako napreduješ oz. nam ponovno pišeš, v kolikor nam želiš še kaj zaupati ali pa nadaljevati ta pogovor.
Lepo te pozdravljam,
Jasna Verčko, mag. psihologije