Živjo, v razredu sem eden izmed tistih, ki ima le odlične ocene, vsi me jemljejo kot "pametnjakoviča". Od mene pričakujejo le odlične ocene.
Pred kratkim smo pri matematiki pisali preverjanje znanja. Pisal sem ga zelo dobro, delal sem le manjše napakice, glavno je, da sem snov razumel in sem tudi jo.
Prišel je čas, ko smo pisali pisni preizkus (test), doma sem se učil in doma vse razumel. Zečeli smo pisati test, imel sem čuden občutek, kot da sem vse pozabil in da ničesar ne vem. Naloge so se mi zdele zelo težke. Po glavi mi je rojilo milijon podatkov in stvari. Nisem se mogel osredotočiti. Dlani sem imel čisto prepotene. Doma sem čutil, da ocena zagotovo ne bo odlična in res je bilo, dobil sem svojo prvo trojko. Ker sem doma o tem že nekaj slutil sem se že pripravil, da v šoli ne bom imel izpada joka in žalosti.
Strah me je, da bi se to spet ponovilo, da bi vse "pozabil" in da se ne bi mogel osredotočiti. Kako naj se pri testu pomirim, da se mi to ne bo vedno dogajalo?
Hvala.
Uredništvo
Lea Prinčič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen!
Praviš, da si v šoli odličnjak. Pred kratkim ti je med testom matematike šlo nekoliko slabše, kar si občutil že med pisanjem testa. Dobil si oceno dobro (3), zanima pa te, kako se lahko med ocenjevanjem pomiriš.
Upam, da se zavedaš, da ni prav nič hudega, če si tokrat dobil trojko. To je ocena, ki odraža, da je tvoje znanje dobro. Kot praviš, snov dobro razumeš, si imel pa očitno nekoliko slabši dan in to se lahko zgodi vsakomur. Če se ti bo še kdaj zgodilo, da boš med pisanjem testa nemiren, ti svetujem, da poskusiš kakšno izmed tehnik dihanja. Gre za način globokega in umirjenega, počasnega dihanja, ki pomaga umiriti telo (npr. hiter srčni utrip, potenje) in misli. Na spletu lahko najdeš več dihalnih vaj, za začetek pa ti predstavim kvadrat 4x4. Najprej globoko vdihni in pri tem počasi štej do 4. Nato zrak zadrži za 4 sekunde. Sledi počasen izdih, ko ponovno šteješ do 4 in nato pred ponovnim vdihom počakaš 4 sekunde. Vajo izvajaj najprej doma, da jo uspešno osvojiš, nato pa jo uporabi na dan testa (npr. zjutraj, med odmorom, tik pred ocenjevanjem in po potrebi tudi med samim testom). Te tehnike so super, saj jih lahko izvajaš dokaj neopazno in tudi med samim stresnim dogodkom.
Ne pozabi pa, da je najbolj pomembno, da v šoli pridobiš kakovostno znanje in vse je v redu, tudi če niso vse ocene odlične ;)
Lea Prinčič, mag. psihologije